Ana içeriğe atla

Boeing, Akasa Havayolu’na 737 MAX siparişiyle Hindistan’a geri döndü

 

Boeing, Akasa Havayolu’na 737 MAX siparişiyle Hindistan’a geri döndü



Akasa Air CEO'su Vinay Dube ve Boeing Ticari Uçaklar başkanı ve CEO'su Stan Deal, anlaşmayı 16 Kasım'da Dubai Airshow 2021'de imzaladı

Yaklaşık 9 milyar dolar değerinde olan ve 737-8 ve daha yüksek kapasiteli 737-8200’ü içeren anlaşma, bu uçakların Hindistan’daki düşük maliyetli pazardaki kapasitesi Boeing pazarlamasındaki önemini ortaya koydu.

Sipariş, aynı zamanda MAX modeli için 2019 ve 2020’de 18 aylık uçuşun durdurulmasına neden olan kazaların ardından 2021’in başlarında hizmete dönmesi sonrasında güven artırıcı olarak görülmektedir. Uçağın, Ağustos ayında Hindistan’ın hava güvenliği düzenleyicisi tarafından ticari operasyonlarına devam etmesi onaylandı.

Akasa, 2022’de faaliyete geçmeyi planlıyor ve Indigo gibi yerleşik düşük maliyetli işletmelerin zorlu rekabetiyle karşı karşıya kalacak. Herşeye rağmen Boeing, bu pazarda yeterli yer olduğunu ve Akasa’nın gelecekte harika bir ortak olacağını belirtti.

SNV Havacılık grubunun bir parçası olan ve milyarder yatırımcı Rakesh Jhunjhunwala tarafından desteklenen Akasa, yakın zamanda sivil havacılık bakanlığından ülkenin en son “çok düşük maliyetli havayolu”(ULCC) işletmesini başlatmak için izin aldı.

Dubai Airshow’da Airbus’un İndigo ortaklığı ile imzaladığı 255 A321neo uçağı siparişinden sonra Boeing için bu anlaşma önemli bir adım oldu.

Dünyada Covid19 aşılaması sonrasında hareketliliğin başlamasıyla havacılık sektöründe de yeni durum için Havayolu işletmeleri ön almaya gayret göstermekteler.

Çalışanları ve bilhassa uçuş ekipleri ile barış içinde hareket eden işletmeler önümüzdeki dönemde daha az problemle karşılaşarak karlılıklarını arttıracaklardır. Tam tersine çalışanlarını küstüren işletmeler ise gelişen yeni dönemde ciddi problemlerle karşılaşacak hatta küçülmeye gitmek zorunda kalabileceklerdir. Zaman bu savın gerçekliğini gösterecektir.

Havacılık sektörüne sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı