Ana içeriğe atla

Boeing, Akasa Havayolu’na 737 MAX siparişiyle Hindistan’a geri döndü

 

Boeing, Akasa Havayolu’na 737 MAX siparişiyle Hindistan’a geri döndü



Akasa Air CEO'su Vinay Dube ve Boeing Ticari Uçaklar başkanı ve CEO'su Stan Deal, anlaşmayı 16 Kasım'da Dubai Airshow 2021'de imzaladı

Yaklaşık 9 milyar dolar değerinde olan ve 737-8 ve daha yüksek kapasiteli 737-8200’ü içeren anlaşma, bu uçakların Hindistan’daki düşük maliyetli pazardaki kapasitesi Boeing pazarlamasındaki önemini ortaya koydu.

Sipariş, aynı zamanda MAX modeli için 2019 ve 2020’de 18 aylık uçuşun durdurulmasına neden olan kazaların ardından 2021’in başlarında hizmete dönmesi sonrasında güven artırıcı olarak görülmektedir. Uçağın, Ağustos ayında Hindistan’ın hava güvenliği düzenleyicisi tarafından ticari operasyonlarına devam etmesi onaylandı.

Akasa, 2022’de faaliyete geçmeyi planlıyor ve Indigo gibi yerleşik düşük maliyetli işletmelerin zorlu rekabetiyle karşı karşıya kalacak. Herşeye rağmen Boeing, bu pazarda yeterli yer olduğunu ve Akasa’nın gelecekte harika bir ortak olacağını belirtti.

SNV Havacılık grubunun bir parçası olan ve milyarder yatırımcı Rakesh Jhunjhunwala tarafından desteklenen Akasa, yakın zamanda sivil havacılık bakanlığından ülkenin en son “çok düşük maliyetli havayolu”(ULCC) işletmesini başlatmak için izin aldı.

Dubai Airshow’da Airbus’un İndigo ortaklığı ile imzaladığı 255 A321neo uçağı siparişinden sonra Boeing için bu anlaşma önemli bir adım oldu.

Dünyada Covid19 aşılaması sonrasında hareketliliğin başlamasıyla havacılık sektöründe de yeni durum için Havayolu işletmeleri ön almaya gayret göstermekteler.

Çalışanları ve bilhassa uçuş ekipleri ile barış içinde hareket eden işletmeler önümüzdeki dönemde daha az problemle karşılaşarak karlılıklarını arttıracaklardır. Tam tersine çalışanlarını küstüren işletmeler ise gelişen yeni dönemde ciddi problemlerle karşılaşacak hatta küçülmeye gitmek zorunda kalabileceklerdir. Zaman bu savın gerçekliğini gösterecektir.

Havacılık sektörüne sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...