Ana içeriğe atla

Küresel Pilot Birliği Liderleri, İki Pilotu Kokpitte Tutmak İçin Birleşiyor

 

Küresel Pilot Birliği Liderleri, İki Pilotu Kokpitte Tutmak İçin Birleşiyor


IFALPA, ECA, ALPA, emniyete yönelik yeni bir tehdit olan “Azaltılmış Mürettebat Operasyonları” ‘na karşı Güçlerini Birleştiriyorlar.

Dünyanın en büyük pilot organizasyonlarının liderleri bugün, havayollarının ve imalatçıların pilotları kokpitten çıkarma planlarını ileri sürmelerini önlemek ve önemli bir emniyet riski için küresel bir koalisyon kurduklarını duyurdular. Uluslararası Hava Yolu Pilotları Dernekleri Federasyonu (IFALPA), Avrupa Kokpit Birliği (ECA) ve Hava Yolu Pilotları Derneği, Uluslararası (ALPA) pilot temsilcileri, uçan insanları korumak ve saldırgan bir duruma karşı koymak için toplu eylemde bulunma sözü verdiler. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) dahil olmak üzere dünyanın dört bir yanındaki düzenleyicileri hedef alan kurumsal liderliğindeki lobicilik kampanyası başlatıldı.

“Londra, Paris veya Tokyo’ya gitmek için New York, San Francisco veya Atlanta’dan kalksanız da, en az iki kalifiye, deneyimli, eğitimli ve dinlenmiş hava yolu pilotundan oluşan bir ekip, uçağınızın kokpitinde kumandalarda olacaktır. ALPA Başkanı Kaptan Jason Ambrosi, IFALPA Başkanı Kaptan Jack Netskar ve ECA Başkanı Kaptan Otjan de Bruijn’in görüşlerini yansıtan yakın tarihli bir yazısında, “Uçuş her yönüyle – uçak, sistemleri, uçuş için geçerli olan yönetmelikler ve standartlar ve pilotların izlediği prosedürler – bilinçli olarak kokpitte birlikte çalışan bir ekip için tasarlanmıştır” demektedir.

NASA ve Federal Havacılık İdaresi tarafından 2017 yılında yapılan bir araştırmada, özellikle anormal olaylar ve acil durumlar sırasında tek pilotlu uçuş operasyonlarının ortaya çıkardığı kabul edilemez emniyet riskleri olduğu ortaya konmaktadır. Yine de, bazı havayolları ve uçak üreticileri şu anda uluslararası havacılık kuruluşlarına karlılığı ilk sıraya koymaları ve ticari havacılığa kabul edilemez düzeyde bir emniyet riski getirmesi için baskı yapmaktadır. Profesyonel pilotlar, kokpitte emniyeti artıran yeni teknolojiyi benimsiyor ve destekliyorlar; ancak, yetenekli havacıları kokpitten çıkarmanın – sözde azaltılmış mürettebat operasyonları – riski artıracağı ve emniyeti tehlikeye atacağı konusunda oybirliğiyle hemfikirdirler.

Otomasyondaki gelişmelere ve kokpitteki gelişen teknolojilere rağmen, kontrollerde iki pilotun bulunması, bir uçağın en önemli emniyet özelliği olmaya devam etmektedir. Pilotlar, sistem hatası senaryolarını ortadan kaldırır ve başarısız sistemler için kritik bir yerleşik yedekleme görevi görür, teknoloji boşluklarını kapatır ve beklenmedik durumlara ve acil durumlara gerçek zamanlı ve gerçek ortamda uyum sağlar. Teknoloji, ne kadar gelişmiş olursa olsun, kokpitteki pilotların yerine geçemez.

Associations of Star Alliance Pilots, Oneworld Cockpit Crew Coalition ve SkyTeam Pilots Association dahil olmak üzere küresel pilot topluluğu, azaltılmış mürettebat operasyonlarına karşı mücadelede birleşmiştir ve mevcut standartları sağlamak için ellerinden gelen her şeyi yapacaktır. dünyadaki en emniyetli ulaşım şekli olan havacılık önemini koruyacaktır.

Uluslararası Hava Yolu Pilotları Dernekleri Federasyonu, yaklaşık 100 ülkede 150.000’den fazla pilotu temsil etmektedir. IFALPA’nın misyonu, dünya çapında en yüksek havacılık emniyetini teşvik etmek ve hem üyelerimize hem de havacılık endüstrisine temsil, hizmet ve destek sağlayarak pilotluk mesleğinin küresel savunucusu durumundadır.

Avrupa Kokpit Derneği, Avrupa çapında 40.000’den fazla pilotun temsil eden organ olup en yüksek düzeyde havacılık emniyeti için çaba sarf eder ve Avrupa’daki pilotlar için sosyal hakları ve kaliteli istihdamı teşvik eder.

1931 yılında kurulan ALPA, dünyanın en büyük hava yolu pilot birliğidir ve 39 ABD ve Kanada havayollarında 67.000’den fazla pilotu temsil etmektedir.

Ülkemizde pilotlar birliği görevini üstlenen TALPA 5000’in üzerinde pilotu temsil etmekte olup, Organizasyon yapısıyla pilotların tüm sorunlarını çözümlemek adına gereken çabayı göstermektedir. Yaşadığımız bilgi çağında yapay zekadaki gelişmeler hayatı oldukça kolaylaştırmaktadır. Buna rağmen bir uçuş operasyonunda önceden öngörülemeyen şartların, istenmeyen acil durumların ortaya çıkması yapay zekanın yetersiz kalacağı durumlara sebep olabilecektir. Dolayısıyla pilotsuz ve hatta bir pilotlu kokpit uzun bir gelecek için olası görünmemektedir. Bugün, teknoloji kokpitteki pilotların maksimum seviyede emniyetli uçmalarını temin edecek çalışmaları sürdürmekte ve bunda da başarılı olmaktadır. Kurallara uygun davranan uçuş ekipleri emniyetle insanları en kısa sürede varış noktalarına götürmeye devam edeceklerdir.

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı