Ana içeriğe atla

Küresel Pilot Birliği Liderleri, İki Pilotu Kokpitte Tutmak İçin Birleşiyor

 

Küresel Pilot Birliği Liderleri, İki Pilotu Kokpitte Tutmak İçin Birleşiyor


IFALPA, ECA, ALPA, emniyete yönelik yeni bir tehdit olan “Azaltılmış Mürettebat Operasyonları” ‘na karşı Güçlerini Birleştiriyorlar.

Dünyanın en büyük pilot organizasyonlarının liderleri bugün, havayollarının ve imalatçıların pilotları kokpitten çıkarma planlarını ileri sürmelerini önlemek ve önemli bir emniyet riski için küresel bir koalisyon kurduklarını duyurdular. Uluslararası Hava Yolu Pilotları Dernekleri Federasyonu (IFALPA), Avrupa Kokpit Birliği (ECA) ve Hava Yolu Pilotları Derneği, Uluslararası (ALPA) pilot temsilcileri, uçan insanları korumak ve saldırgan bir duruma karşı koymak için toplu eylemde bulunma sözü verdiler. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) dahil olmak üzere dünyanın dört bir yanındaki düzenleyicileri hedef alan kurumsal liderliğindeki lobicilik kampanyası başlatıldı.

“Londra, Paris veya Tokyo’ya gitmek için New York, San Francisco veya Atlanta’dan kalksanız da, en az iki kalifiye, deneyimli, eğitimli ve dinlenmiş hava yolu pilotundan oluşan bir ekip, uçağınızın kokpitinde kumandalarda olacaktır. ALPA Başkanı Kaptan Jason Ambrosi, IFALPA Başkanı Kaptan Jack Netskar ve ECA Başkanı Kaptan Otjan de Bruijn’in görüşlerini yansıtan yakın tarihli bir yazısında, “Uçuş her yönüyle – uçak, sistemleri, uçuş için geçerli olan yönetmelikler ve standartlar ve pilotların izlediği prosedürler – bilinçli olarak kokpitte birlikte çalışan bir ekip için tasarlanmıştır” demektedir.

NASA ve Federal Havacılık İdaresi tarafından 2017 yılında yapılan bir araştırmada, özellikle anormal olaylar ve acil durumlar sırasında tek pilotlu uçuş operasyonlarının ortaya çıkardığı kabul edilemez emniyet riskleri olduğu ortaya konmaktadır. Yine de, bazı havayolları ve uçak üreticileri şu anda uluslararası havacılık kuruluşlarına karlılığı ilk sıraya koymaları ve ticari havacılığa kabul edilemez düzeyde bir emniyet riski getirmesi için baskı yapmaktadır. Profesyonel pilotlar, kokpitte emniyeti artıran yeni teknolojiyi benimsiyor ve destekliyorlar; ancak, yetenekli havacıları kokpitten çıkarmanın – sözde azaltılmış mürettebat operasyonları – riski artıracağı ve emniyeti tehlikeye atacağı konusunda oybirliğiyle hemfikirdirler.

Otomasyondaki gelişmelere ve kokpitteki gelişen teknolojilere rağmen, kontrollerde iki pilotun bulunması, bir uçağın en önemli emniyet özelliği olmaya devam etmektedir. Pilotlar, sistem hatası senaryolarını ortadan kaldırır ve başarısız sistemler için kritik bir yerleşik yedekleme görevi görür, teknoloji boşluklarını kapatır ve beklenmedik durumlara ve acil durumlara gerçek zamanlı ve gerçek ortamda uyum sağlar. Teknoloji, ne kadar gelişmiş olursa olsun, kokpitteki pilotların yerine geçemez.

Associations of Star Alliance Pilots, Oneworld Cockpit Crew Coalition ve SkyTeam Pilots Association dahil olmak üzere küresel pilot topluluğu, azaltılmış mürettebat operasyonlarına karşı mücadelede birleşmiştir ve mevcut standartları sağlamak için ellerinden gelen her şeyi yapacaktır. dünyadaki en emniyetli ulaşım şekli olan havacılık önemini koruyacaktır.

Uluslararası Hava Yolu Pilotları Dernekleri Federasyonu, yaklaşık 100 ülkede 150.000’den fazla pilotu temsil etmektedir. IFALPA’nın misyonu, dünya çapında en yüksek havacılık emniyetini teşvik etmek ve hem üyelerimize hem de havacılık endüstrisine temsil, hizmet ve destek sağlayarak pilotluk mesleğinin küresel savunucusu durumundadır.

Avrupa Kokpit Derneği, Avrupa çapında 40.000’den fazla pilotun temsil eden organ olup en yüksek düzeyde havacılık emniyeti için çaba sarf eder ve Avrupa’daki pilotlar için sosyal hakları ve kaliteli istihdamı teşvik eder.

1931 yılında kurulan ALPA, dünyanın en büyük hava yolu pilot birliğidir ve 39 ABD ve Kanada havayollarında 67.000’den fazla pilotu temsil etmektedir.

Ülkemizde pilotlar birliği görevini üstlenen TALPA 5000’in üzerinde pilotu temsil etmekte olup, Organizasyon yapısıyla pilotların tüm sorunlarını çözümlemek adına gereken çabayı göstermektedir. Yaşadığımız bilgi çağında yapay zekadaki gelişmeler hayatı oldukça kolaylaştırmaktadır. Buna rağmen bir uçuş operasyonunda önceden öngörülemeyen şartların, istenmeyen acil durumların ortaya çıkması yapay zekanın yetersiz kalacağı durumlara sebep olabilecektir. Dolayısıyla pilotsuz ve hatta bir pilotlu kokpit uzun bir gelecek için olası görünmemektedir. Bugün, teknoloji kokpitteki pilotların maksimum seviyede emniyetli uçmalarını temin edecek çalışmaları sürdürmekte ve bunda da başarılı olmaktadır. Kurallara uygun davranan uçuş ekipleri emniyetle insanları en kısa sürede varış noktalarına götürmeye devam edeceklerdir.

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...