Ana içeriğe atla

ABD 25 saatlik kokpit ses kayıt cihazlarını onayladı, pilot emeklilik yaşında artış kabul edilmedi

 

ABD 25 saatlik kokpit ses kayıt cihazlarını onayladı, pilot emeklilik yaşında artış kabul edilmedi



Amerika Birleşik Devletleri (ABD) Senatosu, nihayet uçakların 25 saatlik kokpit ses kayıt cihazlarıyla donatılmasını gerektirecek önemli bir havacılık mevzuatını kabul etti. Söz konusu mevzuat, iki partili Senato Federal Havacılık İdaresi’nin (FAA) 2023 Yeniden Yetkilendirme Yasası, ABD Senatosu Ticaret, Bilim ve Ulaştırma Komitesi tarafından onaylandı.Kongrede görüşülen pilot emeklilik yaşının yükseltilmesi ise kabul görmedi.

8 Şubat 2024’te kabul edilen mevzuat, ülkedeki güvenlik standartlarını önemli ölçüde güçlendirmeyi ve son havacılık kazaları ve ramak kala olaylarla ilgili EMNİYET endişelerine yanıt vermeyi amaçlıyor.

Son yıllarda Ulusal Ulaşım Emniyeti Kurulu (NTSB), FAA’yı Avrupa’daki emniyet kurallarına uyacak şekilde kokpit ses kayıt süresinin iki saatten 25 saate çıkarılması için çaba gösteriyordu.

NTSB’nin 5 Ocak 2024’te Alaska Havayolları’nın tapa kapısının kopmasına ilişkin soruşturması, araştırmacıların sınırlı kayıt süresi sonucu önemli verilere erişememesi nedeniyle sekteye uğradı.

Tasarı, 25 saatlik kokpit ses kayıt cihazlarının yanı sıra, son 18 aydaki ramak kala olaylarından kısmen sorumlu tutulan ABD’deki hava trafik kontrolörleri eksikliğini de içermektedir.

Senato Komitesi, “Tasarı, FAA’nın mevcut 3.000 kontrolör açığını kapatmak için yeni personel modelleri uygulamasını zorunlu kılıyor ve FAA’nın, sertifikasyon ve üretim gözetiminden sorumlu FAA emniyet uzmanlarının yüzde 20’lik açığını kapatmak için personel sayısını artırmasını gerektiriyor” dedi.

Kokpit Ses Kayıt cihazına ilişkin kararın alınmasının havacılık sektöründe emniyetin arttırılmasında çok önemli olduğunu değerlendiriyorum. EASA tarafından uygulamaya geçilen bu uygulama böylece tüm havacılık sektöründe uygulanıyor olacak bundan böyle.


Pilot emeklilik yaşında artış kabul edilmedi



Pilot emeklilik yaşı bazı ülkelerde 67 hatta daha da yüksek olarak uygulanabilmektedir. Tabi ki bu ülke pilotlarının kısıt getiren ülkelere uçuşlarında sorun yaşanabilmektedir. Sektörün öngörülenden daha yüksek oranlarda büyüme çabaları nedeniyle tüm sektörde ciddi pilot açığı oluşturmaktadır. Ve bu durumun yakın gelecekte daha da büyük sorun oluşturacağı değerlendirilmektedir. Bu yüzden hava yolu işletmeleri kendileri kaynak yaratabilmek için uçuş okulları tesis etmekte var olanlarının kapasitesini arttırma yolları aramaktadırlar. Emeklilik yaşının arttırılması küçük de olsa sektörün belli bir süre rahatlamasını sağlayabilecektir. Tabi ki bu yapılırken uçuş emniyetinin sürdürülebilirliği asla gözden uzak tutulmamalıdır. Bu sorun sadece havacılık sektörünü değil aynı zamanda devlet yöneticilerini de ilgilendirmekte olup pilot yetiştirilmesi süreçlerinde çeşitli teşvik tedbirlerini sunmalarını gerektirecektir.

Emniyetli uçuşlar dileriz

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...