Ana içeriğe atla

ABD 25 saatlik kokpit ses kayıt cihazlarını onayladı, pilot emeklilik yaşında artış kabul edilmedi

 

ABD 25 saatlik kokpit ses kayıt cihazlarını onayladı, pilot emeklilik yaşında artış kabul edilmedi



Amerika Birleşik Devletleri (ABD) Senatosu, nihayet uçakların 25 saatlik kokpit ses kayıt cihazlarıyla donatılmasını gerektirecek önemli bir havacılık mevzuatını kabul etti. Söz konusu mevzuat, iki partili Senato Federal Havacılık İdaresi’nin (FAA) 2023 Yeniden Yetkilendirme Yasası, ABD Senatosu Ticaret, Bilim ve Ulaştırma Komitesi tarafından onaylandı.Kongrede görüşülen pilot emeklilik yaşının yükseltilmesi ise kabul görmedi.

8 Şubat 2024’te kabul edilen mevzuat, ülkedeki güvenlik standartlarını önemli ölçüde güçlendirmeyi ve son havacılık kazaları ve ramak kala olaylarla ilgili EMNİYET endişelerine yanıt vermeyi amaçlıyor.

Son yıllarda Ulusal Ulaşım Emniyeti Kurulu (NTSB), FAA’yı Avrupa’daki emniyet kurallarına uyacak şekilde kokpit ses kayıt süresinin iki saatten 25 saate çıkarılması için çaba gösteriyordu.

NTSB’nin 5 Ocak 2024’te Alaska Havayolları’nın tapa kapısının kopmasına ilişkin soruşturması, araştırmacıların sınırlı kayıt süresi sonucu önemli verilere erişememesi nedeniyle sekteye uğradı.

Tasarı, 25 saatlik kokpit ses kayıt cihazlarının yanı sıra, son 18 aydaki ramak kala olaylarından kısmen sorumlu tutulan ABD’deki hava trafik kontrolörleri eksikliğini de içermektedir.

Senato Komitesi, “Tasarı, FAA’nın mevcut 3.000 kontrolör açığını kapatmak için yeni personel modelleri uygulamasını zorunlu kılıyor ve FAA’nın, sertifikasyon ve üretim gözetiminden sorumlu FAA emniyet uzmanlarının yüzde 20’lik açığını kapatmak için personel sayısını artırmasını gerektiriyor” dedi.

Kokpit Ses Kayıt cihazına ilişkin kararın alınmasının havacılık sektöründe emniyetin arttırılmasında çok önemli olduğunu değerlendiriyorum. EASA tarafından uygulamaya geçilen bu uygulama böylece tüm havacılık sektöründe uygulanıyor olacak bundan böyle.


Pilot emeklilik yaşında artış kabul edilmedi



Pilot emeklilik yaşı bazı ülkelerde 67 hatta daha da yüksek olarak uygulanabilmektedir. Tabi ki bu ülke pilotlarının kısıt getiren ülkelere uçuşlarında sorun yaşanabilmektedir. Sektörün öngörülenden daha yüksek oranlarda büyüme çabaları nedeniyle tüm sektörde ciddi pilot açığı oluşturmaktadır. Ve bu durumun yakın gelecekte daha da büyük sorun oluşturacağı değerlendirilmektedir. Bu yüzden hava yolu işletmeleri kendileri kaynak yaratabilmek için uçuş okulları tesis etmekte var olanlarının kapasitesini arttırma yolları aramaktadırlar. Emeklilik yaşının arttırılması küçük de olsa sektörün belli bir süre rahatlamasını sağlayabilecektir. Tabi ki bu yapılırken uçuş emniyetinin sürdürülebilirliği asla gözden uzak tutulmamalıdır. Bu sorun sadece havacılık sektörünü değil aynı zamanda devlet yöneticilerini de ilgilendirmekte olup pilot yetiştirilmesi süreçlerinde çeşitli teşvik tedbirlerini sunmalarını gerektirecektir.

Emniyetli uçuşlar dileriz

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı

Sriwijaya 737-500 kazası, taşıyıcının 2008’den beri beşinci B737 kaybı oldu

  Sriwijaya 737-500 kazası, taşıyıcının 2008’den beri beşinci B737 kaybı oldu 12 Ocak 2021 Sriwijaya Air’in SJ182 sefer sayılı uçuşunda yaşanan kaza ile, 2008’den bu yana beş Boeing 737’yi kaybeden havayolunda sorunlu bir emniyet sicili olduğunu ve daha geniş kurumsal sorunları işaret etmektedir. Resmi soruşturma 737-500’ün (PK-CLC) Cakarta’dan kalktıktan dört dakika sonra Java denizine düşmesiyle 62 yolcu ve mürettebatın yaşamını kaybetmesine neyin sebep olduğunu ortaya çıkaracak olsa da, Sriwijaya’nın yıllar boyunca emniyet problemleri yaşadığı açıkça görülmektedir . Wikimedia Commons tarafından yayınlanan bilgilere göre; Cirium filo verilerine göre, en son yaşanan olayın öncesinde, işletmenin 2008, 2011, 2012 ve 2017’de 4 B737 kazası daha olup, SJ182’nin aksine, diğer dört kaza da iniş sırasında meydana gelmiştir. Kazalardan sadece birisinde can kaybı yaşandı, Ağustos 2008’de meydana kazada bir kişi öldü ve 14 kişi yaralandı. Sriwijaya B737-200 (PK-CJG) uçağı Jambi’ye inerken ıslak