Ana içeriğe atla

Boeing, 737 Max Test Uçuşunu Haziran’da Tamamlamayı Umuyor

Boeing, 737 Max Test Uçuşunu Haziran’da Tamamlamayı Umuyor

0

Yapılacak Test Uçuşu, Boeing’in 737 Max’i ticari hizmete geri alma çabasında önemli bir kilometre taşı olacaktır.

Boeing’in, ay sonundan önce uçuşu durdurulan 737 Max için uçuşa elverişlilik uçuşunu tamamlamaya çalıştığı ve uçağın bu yazın son günlerinde yeniden hizmete girmesi için çabalarının devam ettiği bildirildi.

Bilindiği gibi 737 Max’ın, iki ölümlü kaza sonrası Mart 2019’da ölümcül kazadan sonra uçuşu durdurulmuştu. Boeing bu tarihten itibaren kazaya sebep olan problemlerin çözümü için sürekli olarak çalışmakta ve bazılarının çözüldüğü bildirilmektedir. Boeing, üçüncü çeyrekte yeniden sertifikasyonun tamamlanacağı beklentisiyle Mayıs ayında uçakta üretim çalışmalarına yeniden başladı, ancak uçağın gökyüzüne geri dönmesi için son Federal Havacılık İdaresi onayı hala tamamlanmadı.

Boeing Çarşamba günü yaptığı açıklamada, uçağın emniyet gerekliliklerine uygun olduğunu doğrulamak için bu ay FAA pilotlarıyla bir test uçuşu yapmayı umuyor. Tarih henüz belirlenemedi ve COVID-19 kısıtlamaları veya diğer sorunlar nedeniyle Temmuz’a taşınması olası.

Rapora göre Boeing, uçağın kablo tesisatındaki düzeltmeler hakkında havayollarını da bilgilendirdi ve konuyla ilgili bir pilot eğitim prosedürü taslağını yayınladı.

Lansman sırasında 737 Max’in tüm zamanların en çok satan uçaklarından biri olması bekleniyordu, ancak uçağın uçuşu durdurulduğunda havayolu endüstrisine beklenmeyen çok şey oldu. Sadece aylar önce büyümeye odaklanan havayolları, pandemiyle birlikte uçuşların durmasıyla, yeni uçaklara olan taleplerini durdurdu.

Her şeye rağmen, 737 Max’in yeniden sertifikasyonu, Boeing’in ticari uçak imalat işini yoluna koyabilmesi için önemli bir adımdır. Boeing, kısmen ürettiği ancak uçuşunun durudurulması nedeniyle teslim edilemeyen uçaklarla ilgili masrafları nedeniyle ilk çeyrekte 4,7 milyar dolar kaybetmiştir.

Boeing pandemiye rağmen Max uçağının ticari uçuşlara bir an önce dönebilmesi için çaba sarf etmektedir. Bunun ne kadar gerçekleşebileceğini FAA kontrolünde yapılacak “Uçuşa Elverişlilik Test Uçuşu” belirleyecektir.

Yaşanan ağır ekonomik koşulların bir an evvel düzelebilmesi için sağlıklı yarınlar ve tüm sektöre emniyetli uçuşlar dileriz

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı