Ana içeriğe atla

Boeing, 737 Max Test Uçuşunu Haziran’da Tamamlamayı Umuyor

Boeing, 737 Max Test Uçuşunu Haziran’da Tamamlamayı Umuyor

0

Yapılacak Test Uçuşu, Boeing’in 737 Max’i ticari hizmete geri alma çabasında önemli bir kilometre taşı olacaktır.

Boeing’in, ay sonundan önce uçuşu durdurulan 737 Max için uçuşa elverişlilik uçuşunu tamamlamaya çalıştığı ve uçağın bu yazın son günlerinde yeniden hizmete girmesi için çabalarının devam ettiği bildirildi.

Bilindiği gibi 737 Max’ın, iki ölümlü kaza sonrası Mart 2019’da ölümcül kazadan sonra uçuşu durdurulmuştu. Boeing bu tarihten itibaren kazaya sebep olan problemlerin çözümü için sürekli olarak çalışmakta ve bazılarının çözüldüğü bildirilmektedir. Boeing, üçüncü çeyrekte yeniden sertifikasyonun tamamlanacağı beklentisiyle Mayıs ayında uçakta üretim çalışmalarına yeniden başladı, ancak uçağın gökyüzüne geri dönmesi için son Federal Havacılık İdaresi onayı hala tamamlanmadı.

Boeing Çarşamba günü yaptığı açıklamada, uçağın emniyet gerekliliklerine uygun olduğunu doğrulamak için bu ay FAA pilotlarıyla bir test uçuşu yapmayı umuyor. Tarih henüz belirlenemedi ve COVID-19 kısıtlamaları veya diğer sorunlar nedeniyle Temmuz’a taşınması olası.

Rapora göre Boeing, uçağın kablo tesisatındaki düzeltmeler hakkında havayollarını da bilgilendirdi ve konuyla ilgili bir pilot eğitim prosedürü taslağını yayınladı.

Lansman sırasında 737 Max’in tüm zamanların en çok satan uçaklarından biri olması bekleniyordu, ancak uçağın uçuşu durdurulduğunda havayolu endüstrisine beklenmeyen çok şey oldu. Sadece aylar önce büyümeye odaklanan havayolları, pandemiyle birlikte uçuşların durmasıyla, yeni uçaklara olan taleplerini durdurdu.

Her şeye rağmen, 737 Max’in yeniden sertifikasyonu, Boeing’in ticari uçak imalat işini yoluna koyabilmesi için önemli bir adımdır. Boeing, kısmen ürettiği ancak uçuşunun durudurulması nedeniyle teslim edilemeyen uçaklarla ilgili masrafları nedeniyle ilk çeyrekte 4,7 milyar dolar kaybetmiştir.

Boeing pandemiye rağmen Max uçağının ticari uçuşlara bir an önce dönebilmesi için çaba sarf etmektedir. Bunun ne kadar gerçekleşebileceğini FAA kontrolünde yapılacak “Uçuşa Elverişlilik Test Uçuşu” belirleyecektir.

Yaşanan ağır ekonomik koşulların bir an evvel düzelebilmesi için sağlıklı yarınlar ve tüm sektöre emniyetli uçuşlar dileriz

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...