Ana içeriğe atla

Pilotlar, Boeing Max eğitimi için FAA’nin taslağının üzerinde çalışma gerektiğini söylüyor

 

Pilotlar, Boeing Max eğitimi için FAA’nin taslağının üzerinde çalışma gerektiğini söylüyor



ABD pilot sendikaları, iki ölümlü kaza sonrasında Boeing 737 Max’in burun aşağı kumanda alması halinde pilotların bu durumu nasıl yöneteceklerine dair Federal Havacılık İdaresi tarafından sunulan eğitim taslağının iyileştirilmesi gerektiğini söylüyorlar.

Southwest Airlines pilotlarını temsil eden sendika Pazartesi günü yaptığı açıklamada, her iki Max kazasından önce meydana gelen acil durum halinde pilotların takip edecekleri kontrol listesi için FAA’nın sunduğu taslakta yer alan adımların sayısının azaltılması gerektiğini söyledi.

Sendika, uzun kontrol listelerinin hata oranlarını katlanarak arttırdığını ve simülatörde uygulama esnasında pilotların hatırlamada zorlandıklarını söyledi.

American Airlines’taki pilotlar, Max pilotlarının FAA’nın önerdiği gibi her üç yılda bir değil, iki yılda bir böyle bir acil durum için eğitim alması gerektiğini söyledi.

FAA’nın eğitim önerisiyle ilgili yorumlar için verdiği son tarih Pazartesi idi. Ajans, havayollarının uçağı kullanmaya devam etmelerinin önündeki son engellerden birini ortadan kaldırarak haftalar içinde sertifikayı yayınlayabilir. Boeing, yıl sonundan önce FAA onayını bekliyor.

Chicago merkezli Boeing, kazalara sebep olan otomatik uçuş kontrol sisteminde değişiklikler yapmak ve iyileştirmek için iki yıl harcadı. MCAS adı verilen sistem, hatalı sensör okumalarına dayanarak uçaklara burun aşağı kumanda verdi ve pilotlar kontrolü yeniden ele geçiremedi.

FAA, uçuş simülatörlerinde kurtarma tekniklerini uygulama dahil olmak üzere pilotların beklenmedik bir burun aşağı kumanda oluşması halinde nasıl tepki vermeleri gerektiğine dair yeni bir eğitim programı önerdi.

Ancak, Mart 2019’da Etiyopya’da meydana gelen kazanın kurbanlarının aileleri, FAA’nın değişikliklerinin yetersiz olduğunu söyledi. MCAS’ı kapsayan “kapsamlı, ayrıntılı bir pilot eğitim taslağı” yayınlamaya ve Max jetlerinde, MCAS devreye girdiğinde pilotlar için yeni bir uyarı sistemini oluşturulması için FAA’na çağrı yaptılar.

Haberde yer alan konular son aylarda yapılan yapılan tüm toplantı ve çalışmalarda öne çıkmaktaydı. Dolayısıyla sertifika süreci tamamlanmadan önce tüm tarafların uygulanabilir önerilerinin yerine getirilmesi beklenmektedir.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzman

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...