Ana içeriğe atla

Pilotlar, Boeing Max eğitimi için FAA’nin taslağının üzerinde çalışma gerektiğini söylüyor

 

Pilotlar, Boeing Max eğitimi için FAA’nin taslağının üzerinde çalışma gerektiğini söylüyor



ABD pilot sendikaları, iki ölümlü kaza sonrasında Boeing 737 Max’in burun aşağı kumanda alması halinde pilotların bu durumu nasıl yöneteceklerine dair Federal Havacılık İdaresi tarafından sunulan eğitim taslağının iyileştirilmesi gerektiğini söylüyorlar.

Southwest Airlines pilotlarını temsil eden sendika Pazartesi günü yaptığı açıklamada, her iki Max kazasından önce meydana gelen acil durum halinde pilotların takip edecekleri kontrol listesi için FAA’nın sunduğu taslakta yer alan adımların sayısının azaltılması gerektiğini söyledi.

Sendika, uzun kontrol listelerinin hata oranlarını katlanarak arttırdığını ve simülatörde uygulama esnasında pilotların hatırlamada zorlandıklarını söyledi.

American Airlines’taki pilotlar, Max pilotlarının FAA’nın önerdiği gibi her üç yılda bir değil, iki yılda bir böyle bir acil durum için eğitim alması gerektiğini söyledi.

FAA’nın eğitim önerisiyle ilgili yorumlar için verdiği son tarih Pazartesi idi. Ajans, havayollarının uçağı kullanmaya devam etmelerinin önündeki son engellerden birini ortadan kaldırarak haftalar içinde sertifikayı yayınlayabilir. Boeing, yıl sonundan önce FAA onayını bekliyor.

Chicago merkezli Boeing, kazalara sebep olan otomatik uçuş kontrol sisteminde değişiklikler yapmak ve iyileştirmek için iki yıl harcadı. MCAS adı verilen sistem, hatalı sensör okumalarına dayanarak uçaklara burun aşağı kumanda verdi ve pilotlar kontrolü yeniden ele geçiremedi.

FAA, uçuş simülatörlerinde kurtarma tekniklerini uygulama dahil olmak üzere pilotların beklenmedik bir burun aşağı kumanda oluşması halinde nasıl tepki vermeleri gerektiğine dair yeni bir eğitim programı önerdi.

Ancak, Mart 2019’da Etiyopya’da meydana gelen kazanın kurbanlarının aileleri, FAA’nın değişikliklerinin yetersiz olduğunu söyledi. MCAS’ı kapsayan “kapsamlı, ayrıntılı bir pilot eğitim taslağı” yayınlamaya ve Max jetlerinde, MCAS devreye girdiğinde pilotlar için yeni bir uyarı sistemini oluşturulması için FAA’na çağrı yaptılar.

Haberde yer alan konular son aylarda yapılan yapılan tüm toplantı ve çalışmalarda öne çıkmaktaydı. Dolayısıyla sertifika süreci tamamlanmadan önce tüm tarafların uygulanabilir önerilerinin yerine getirilmesi beklenmektedir.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzman

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...