Ana içeriğe atla

Pilotlar, Boeing Max eğitimi için FAA’nin taslağının üzerinde çalışma gerektiğini söylüyor

 

Pilotlar, Boeing Max eğitimi için FAA’nin taslağının üzerinde çalışma gerektiğini söylüyor



ABD pilot sendikaları, iki ölümlü kaza sonrasında Boeing 737 Max’in burun aşağı kumanda alması halinde pilotların bu durumu nasıl yöneteceklerine dair Federal Havacılık İdaresi tarafından sunulan eğitim taslağının iyileştirilmesi gerektiğini söylüyorlar.

Southwest Airlines pilotlarını temsil eden sendika Pazartesi günü yaptığı açıklamada, her iki Max kazasından önce meydana gelen acil durum halinde pilotların takip edecekleri kontrol listesi için FAA’nın sunduğu taslakta yer alan adımların sayısının azaltılması gerektiğini söyledi.

Sendika, uzun kontrol listelerinin hata oranlarını katlanarak arttırdığını ve simülatörde uygulama esnasında pilotların hatırlamada zorlandıklarını söyledi.

American Airlines’taki pilotlar, Max pilotlarının FAA’nın önerdiği gibi her üç yılda bir değil, iki yılda bir böyle bir acil durum için eğitim alması gerektiğini söyledi.

FAA’nın eğitim önerisiyle ilgili yorumlar için verdiği son tarih Pazartesi idi. Ajans, havayollarının uçağı kullanmaya devam etmelerinin önündeki son engellerden birini ortadan kaldırarak haftalar içinde sertifikayı yayınlayabilir. Boeing, yıl sonundan önce FAA onayını bekliyor.

Chicago merkezli Boeing, kazalara sebep olan otomatik uçuş kontrol sisteminde değişiklikler yapmak ve iyileştirmek için iki yıl harcadı. MCAS adı verilen sistem, hatalı sensör okumalarına dayanarak uçaklara burun aşağı kumanda verdi ve pilotlar kontrolü yeniden ele geçiremedi.

FAA, uçuş simülatörlerinde kurtarma tekniklerini uygulama dahil olmak üzere pilotların beklenmedik bir burun aşağı kumanda oluşması halinde nasıl tepki vermeleri gerektiğine dair yeni bir eğitim programı önerdi.

Ancak, Mart 2019’da Etiyopya’da meydana gelen kazanın kurbanlarının aileleri, FAA’nın değişikliklerinin yetersiz olduğunu söyledi. MCAS’ı kapsayan “kapsamlı, ayrıntılı bir pilot eğitim taslağı” yayınlamaya ve Max jetlerinde, MCAS devreye girdiğinde pilotlar için yeni bir uyarı sistemini oluşturulması için FAA’na çağrı yaptılar.

Haberde yer alan konular son aylarda yapılan yapılan tüm toplantı ve çalışmalarda öne çıkmaktaydı. Dolayısıyla sertifika süreci tamamlanmadan önce tüm tarafların uygulanabilir önerilerinin yerine getirilmesi beklenmektedir.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzman

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı