Ana içeriğe atla

7 Aralık Dünya Sivil Havacılık Günü kutlu olsun

 

7 Aralık Dünya Sivil Havacılık Günü kutlu olsun

0


Wright Kardeşler’in yaptıkları uçakla 17 Aralık 1903’te uçuş yapması ile havacılıkta büyük bir adım atılmış oldu. Ülkemizde havacılık, kısa süre sonra 1912 yılında Atatürk Hava Limanının hemen yakınında bulunan Sefaköy ilçesinde, tesis olarak iki hangar ve küçük bir meydanda başlamıştır.

Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün, “İSTİKBAL GÖKLERDEDİR” sözü doğrultusunda 1925 yılında kurulan ve daha sonraki yıllarda Türk Hava Kurumu adını alan Türk Tayyare Cemiyeti ile Türk Sivil Havacılığının kurumsal temelleri atılmıştır. İlk Sivil Hava Taşımacılığı ise 1933 yılında 5 uçaklık küçük bir filo ile “Devlet Hava Yolları İşletmesi” adı ile başlatılmıştır.

Dünya Sivil Havacılığı ile aynı dönemlerde 1930 yılında Öncü Havacımız Vecihi Hürkuş ilk Türk uçağı Vecihi 14’ü yapmış ve uçurmuştur. Ülkemiz Sivil Havacılık otoritesinden Uçuşa Elverişlilik sertifikasını alamayan Vecihi Bey uçağını Çekoslavakya’nın Prag şehrine götürür ve Çek Sivil Havacılık otoritesinden gerekli sertifikayı alarak uçarak ülkemize geri döner. Sivil Havacılığımıza unutulmayacak bir başarı kazandırmıştır.

1930-1950 yılları arasında dünyada uçak üreten teknolojiye sahip birkaç ülkeden birisi olan ülkemizde çeşitli etkiler nedeniyle üretim durdurulmuştur. Devam eden senelerde sivil havacılığımız yolcu taşımacılığında THY ile gelişmeye devam etmiştir.

Bugün ülkemizde 10’dan fazla havayolu işletmesinin 500’den fazla yolcu ve kargo uçağı ile dünyanın birçok ülkesine tarifeli ve charter seferleri yapılmaktadır. Havacılık sektörüne teknik hizmet desteği veren resmi ve sivil sektör kuruluşlarımız dünyanın en büyük uçak üreticilerine parça üretmektedirler. Hürkuş Eğitim Uçağı hizmet vermek üzere gökyüzü ile buluşmuştur. Savunma sanayimize hizmet veren kuruluşlarca dünya ile rekabet eden İnsansız Hava Araçları üretilmektedir.

Sivil havacılık, ülkelerin ekonomik ve sosyal gelişiminde önemli bir yere sahiptir. 2020 senesinde Dünyayı teslim alan Pandemi nedeniyle tüm sektörlerde olduğu gibi Havacılık sektöründe de büyük kayıplar meydana gelmiştir. Tüm olumsuzluklara rağmen havacılık sektörü ayakta kalabilmek için büyük çaba sarf etmektedir. Ülkemizde sivil havacılığın, Otoritesi ve tüm paydaşları ile bir bütün olarak dünya ile yarıştığı günlere ulaşmak en büyük umudumuzdur.

Tüm sivil havacılık sektörü çalışanlarımızın 7 Aralık Dünya Sivil Havacılık Gününü kutlar emniyetli uçuşlar dileriz.

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...