Ana içeriğe atla

Tamamı kadın Hintli pilotlardan oluşan Kokpit Ekibi, ülkenin en uzun ticari uçuşunu tamamlayarak tarih yazdı

 

Tamamı kadın Hintli pilotlardan oluşan Kokpit Ekibi, ülkenin en uzun ticari uçuşunu tamamlayarak tarih yazdı





Tamamen kadınlardan oluşan bir Hintli kokpit ekibi, Air India şirketi tarafından şimdiye kadar gerçekleştirilen en uzun kesintisiz ticari uçuşu tamamladıktan sonra bu hafta tarih yazdı.

Air India’dan dört kokpit ekibinden oluşan ekip, havayolu şirketinden yapılan açıklamaya göre, Pazartesi günü 17 saatlik uçuşu tamamladı.



Uçuşun ilk bölümünü uçuran Kaptan Zoya Aggarwal, CNN Travel’a verdiği demeçte, “Bizler bu tarihi uçuşu yapma fırsatı verilen Hindistan’ın kızlarıyız” dedi. “Hindistan havacılık tarihinde yeni bir sayfa açmayı başardık ve bunun bir parçası olmaktan son derece gurur duyuyorum ve şahsen bu uçuş için bir yıldan fazla bir süredir hazırlanıyordum” dedi.

İkinci bölümü uçuran diğer Kaptan Thanmei Papagari, “Kuzey Kutbundan manzara muhteşem,” dedi ve kadınlar olarak “işi yapabileceğimizi kanıtlayacak bir noktaya sahip olduklarını” ekledi. 2. Pilot Akansha Sonaware ve 2. Pilot Shivani Manhas kokpit ekibinde yer aldı.

Air India 176 sefer numaralı Boeing 777 uçağı, 11 Ocak’ta San Francisco’dan kalkış yaptı 17 saatlik bir uçuş sonrasında, Pazartesi günü Hindistan Yerel Saatiyle 3.07’de (4.37pm Z) Güney Hindistan’da Bengalore Kempegowda Uluslararası Havaalanına iniş yaptı. Bu süre zarfında 8.600 milden fazla bir mesafeyi katettiler.

Kempegowda Uluslararası Havaalanı’ndan (KIAB) yapılan açıklamaya göre, bu uçuşun Güney Hindistanı doğrudan ABD’ye bağlayan ilk uçuş olduğunu ve aynı zamanda Hindistan ile Amerika Birleşik Devletleri arasında dünyanın iki teknoloji merkezini ve kardeş şehirlerini – orijinal Silikon Vadisi ve Hindistan Silikon Vadisi’ni- birbirine bağlayan ilk kesintisiz uçuş olduğu belirtildi.

Kaptan Aggarwal, “Üniversiteden mezun olduktan sonra, kadın pilotlar için iş olmadığı için çok uzun süre işsiz kaldım bu süreçte pilot olmak isteyen genç öğrencilere ders verdim.”Dedi. 10 yıldan fazla deneyime sahip olan Aggarwal, başlangıçta ailesinin pilot olmasına karşı olduğunu söyledi.

Aggarwal, “Ailem tarafından ilk başta toplumun benden ‘erkeklerin gölgesinde yürümem’ bekleniyordu, Ama aileme yapmak istediğimin bu olduğunu söyledim ve normlardan uzaklaştım” dedi.

Papagari, uçuşa için çok detaylı bir planlama yapıldığını söyledi. Kuzey Kutbu üzerinden uçulduğu için çeşitli faktörlerin uçuşu etkilediğini ve planlamanın hava durumu, güneş radyasyon seviyeleri ve herhangi bir acil iniş halinde kullanılabilecek havaalanlarının değerlendirilmesini içerdiğini vurguladı.








Ulaştırma Bakanı Puri, Pazartesi günü attığı tweet ile San Francisco’dan Bengaluru’ya Kuzey Kutbu üzerinden uçtukları için Kaptan Zoya Aggarwal, Kaptan Papagari Thanmai, Kaptan Akansha Sonaware ve Kaptan Shivani’ye en içten tebriklerini paylaştı.

Papagari, bu uçuşun kadınlar için daha fazla fırsat yaratacağını ve Havacılığın erkek egemen bir alan olarak görme fikrini azaltarak hepimizin pilot olduğu kabulü ile farklılaşmanın ortadan kalkacağını söyledi.

Hindistan havacılık sektörü, kadınların pilot olmaları için eğitmeye büyük yatırım yapıyor. Havacılık Merkezine göre, ülkedeki pilotların yaklaşık% 12’si kadın olup bu oran dünyadaki en yüksek değerdir. ABD’deki pilotların sadece %4 ‘ü kadın, dolayısıyla kabaca üç katı bir orana sahip.

Kötü bir uçak kazası ile başladığımız 2021 yılının başında kadınların başarısını paylaştığım bir yazıyı sizlere ulaştırmanın keyfini yaşıyorum. Bu bir yarışma olmayıp kokpitte cinsiyet ayrımının asla düşünülmemesi gereğini açıkça ortaya koymaktadır.

Tüm Havacılık Sektörüne Sağlıkla Emniyetli bir yıl dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...