Ana içeriğe atla

Tamamı kadın Hintli pilotlardan oluşan Kokpit Ekibi, ülkenin en uzun ticari uçuşunu tamamlayarak tarih yazdı

 

Tamamı kadın Hintli pilotlardan oluşan Kokpit Ekibi, ülkenin en uzun ticari uçuşunu tamamlayarak tarih yazdı





Tamamen kadınlardan oluşan bir Hintli kokpit ekibi, Air India şirketi tarafından şimdiye kadar gerçekleştirilen en uzun kesintisiz ticari uçuşu tamamladıktan sonra bu hafta tarih yazdı.

Air India’dan dört kokpit ekibinden oluşan ekip, havayolu şirketinden yapılan açıklamaya göre, Pazartesi günü 17 saatlik uçuşu tamamladı.



Uçuşun ilk bölümünü uçuran Kaptan Zoya Aggarwal, CNN Travel’a verdiği demeçte, “Bizler bu tarihi uçuşu yapma fırsatı verilen Hindistan’ın kızlarıyız” dedi. “Hindistan havacılık tarihinde yeni bir sayfa açmayı başardık ve bunun bir parçası olmaktan son derece gurur duyuyorum ve şahsen bu uçuş için bir yıldan fazla bir süredir hazırlanıyordum” dedi.

İkinci bölümü uçuran diğer Kaptan Thanmei Papagari, “Kuzey Kutbundan manzara muhteşem,” dedi ve kadınlar olarak “işi yapabileceğimizi kanıtlayacak bir noktaya sahip olduklarını” ekledi. 2. Pilot Akansha Sonaware ve 2. Pilot Shivani Manhas kokpit ekibinde yer aldı.

Air India 176 sefer numaralı Boeing 777 uçağı, 11 Ocak’ta San Francisco’dan kalkış yaptı 17 saatlik bir uçuş sonrasında, Pazartesi günü Hindistan Yerel Saatiyle 3.07’de (4.37pm Z) Güney Hindistan’da Bengalore Kempegowda Uluslararası Havaalanına iniş yaptı. Bu süre zarfında 8.600 milden fazla bir mesafeyi katettiler.

Kempegowda Uluslararası Havaalanı’ndan (KIAB) yapılan açıklamaya göre, bu uçuşun Güney Hindistanı doğrudan ABD’ye bağlayan ilk uçuş olduğunu ve aynı zamanda Hindistan ile Amerika Birleşik Devletleri arasında dünyanın iki teknoloji merkezini ve kardeş şehirlerini – orijinal Silikon Vadisi ve Hindistan Silikon Vadisi’ni- birbirine bağlayan ilk kesintisiz uçuş olduğu belirtildi.

Kaptan Aggarwal, “Üniversiteden mezun olduktan sonra, kadın pilotlar için iş olmadığı için çok uzun süre işsiz kaldım bu süreçte pilot olmak isteyen genç öğrencilere ders verdim.”Dedi. 10 yıldan fazla deneyime sahip olan Aggarwal, başlangıçta ailesinin pilot olmasına karşı olduğunu söyledi.

Aggarwal, “Ailem tarafından ilk başta toplumun benden ‘erkeklerin gölgesinde yürümem’ bekleniyordu, Ama aileme yapmak istediğimin bu olduğunu söyledim ve normlardan uzaklaştım” dedi.

Papagari, uçuşa için çok detaylı bir planlama yapıldığını söyledi. Kuzey Kutbu üzerinden uçulduğu için çeşitli faktörlerin uçuşu etkilediğini ve planlamanın hava durumu, güneş radyasyon seviyeleri ve herhangi bir acil iniş halinde kullanılabilecek havaalanlarının değerlendirilmesini içerdiğini vurguladı.








Ulaştırma Bakanı Puri, Pazartesi günü attığı tweet ile San Francisco’dan Bengaluru’ya Kuzey Kutbu üzerinden uçtukları için Kaptan Zoya Aggarwal, Kaptan Papagari Thanmai, Kaptan Akansha Sonaware ve Kaptan Shivani’ye en içten tebriklerini paylaştı.

Papagari, bu uçuşun kadınlar için daha fazla fırsat yaratacağını ve Havacılığın erkek egemen bir alan olarak görme fikrini azaltarak hepimizin pilot olduğu kabulü ile farklılaşmanın ortadan kalkacağını söyledi.

Hindistan havacılık sektörü, kadınların pilot olmaları için eğitmeye büyük yatırım yapıyor. Havacılık Merkezine göre, ülkedeki pilotların yaklaşık% 12’si kadın olup bu oran dünyadaki en yüksek değerdir. ABD’deki pilotların sadece %4 ‘ü kadın, dolayısıyla kabaca üç katı bir orana sahip.

Kötü bir uçak kazası ile başladığımız 2021 yılının başında kadınların başarısını paylaştığım bir yazıyı sizlere ulaştırmanın keyfini yaşıyorum. Bu bir yarışma olmayıp kokpitte cinsiyet ayrımının asla düşünülmemesi gereğini açıkça ortaya koymaktadır.

Tüm Havacılık Sektörüne Sağlıkla Emniyetli bir yıl dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı