Ana içeriğe atla

Boeing, Etiyopya kazasında ölenlerin aileleriyle anlaşmayı kabul etti

 

Boeing, Etiyopya kazasında ölenlerin aileleriyle anlaşmayı kabul etti




Boeing, 10 Mart 2019’da Etiyopya Havayollarına ait 737 Max kazasında hayatını kaybeden 157 kişinin aileleriyle anlaşmaya vardı. Chicago’daki mahkeme belgelerine göre, uçak üreticisi ölümler için sorumluluğu kabul etmiştir. Buna karşılık, kurbanların aileleri şirketten cezai tazminat talep etmeyecekler.

Kurbanların ailelerinin avukatları, Boeing’in hala “tamamen sorumlu” tutulacağını ve anlaşmayı önemli bir kilometre taşı olarak memnuniyetle karşılayacaklarını belirttiler . Bu açıklamanın ardından Boeing hisseleri haberler üzerine %1 düşerek 218.50$’a geriledi.

Anlaşma, ABD dışındaki ailelerin (Etiyopya ve Kenya gibi ülkeler ve diğerleri) daha yüksek tazminat alabilecekleri kendi ülkelerinden ziyade ABD mahkemeleri aracılığıyla tazminat talep etmelerinin yolunu açmaktadır.

Oğlu Sam’i kazada kaybeden Birleşik Krallık’tan Mark Pegram şunları söyledi: “Bizim için en önemli olumlu şey, Boeing’in sorumluluğu kabul ederek suçu Etiyopya Havayolları’na veya pilotlara yönlendirmemesidir”

Kaza öncesinde 737 Max, Boeing’in en çok satan uçağıydı. Ancak beş ay içinde iki ölümlü kaza( Etiyopya Havayolları ve Lion Air) sonrasında uçakta ciddi arızalar olduğuna işaret edilerek uçaklar, soruşturmalar devam ederken 20 ay boyunca yerde kaldı, ancak firma yazılımlarında ve eğitimlerinde önemli değişiklikler yaptıktan sonra operasyonlara geri dönmelerine izin verildi.

Yapılan anlaşma havacılık devinin karşı karşıya olduğu yasal tehlikenin çoğunu ortadan kaldırmaktadır. Hukuk uzmanları, mevcut veya eski Boeing yöneticilerinin mahkemede ifade verme olasılığını çok daha düşük hale getirdiğini belirtmekteler. Buna karşılık şirket önemli bir taviz verdi ve tüm tazminat taleplerinin, diğer birçok ülkede uygulanabilecek olandan çok daha yüksek tazminat seviyeleri sağlayan ABD yasalarına göre yapılabileceği konusunda anlaşmaya varmıştır.

Bu konuda Boeing yaptığı açıklamada, “Boeing, kazalarda sevdiklerini kaybeden tüm ailelerin kayıplarının tam ve adil bir şekilde tazmin edilmesini sağlamaya kararlıdır.” dedi.

Bu anlaşma ile Boeing yasal süreci bir an önce sonlandırma yolunu açmıştır. Mağdurların tazminat talepleri karşılanarak cezai süreçlerden kurtulmuş olmak onlar için başarı olarak kabul edilmelidir.

Havacılık kazalarının sonrasında en önemli konu kazaya neden olan sebeplerin tamamen iyileştirilerek tekrarının önlenmesidir. İnanıyor ve umuyoruz MAX uçaklarının olası tüm sorunları çözülmüş olarak tekrar uçuyor olmasıdır. FAA ve diğer havacılık otoriteleri tarafından alınan inisiyatifler, Havacılık Emniyeti açısından geçmişte yapılan bürokratik hataların da tekrarını önleyecek tedbirlerin getirilmesini sağlayacaktır.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı