Ana içeriğe atla

Boeing, Etiyopya kazasında ölenlerin aileleriyle anlaşmayı kabul etti

 

Boeing, Etiyopya kazasında ölenlerin aileleriyle anlaşmayı kabul etti




Boeing, 10 Mart 2019’da Etiyopya Havayollarına ait 737 Max kazasında hayatını kaybeden 157 kişinin aileleriyle anlaşmaya vardı. Chicago’daki mahkeme belgelerine göre, uçak üreticisi ölümler için sorumluluğu kabul etmiştir. Buna karşılık, kurbanların aileleri şirketten cezai tazminat talep etmeyecekler.

Kurbanların ailelerinin avukatları, Boeing’in hala “tamamen sorumlu” tutulacağını ve anlaşmayı önemli bir kilometre taşı olarak memnuniyetle karşılayacaklarını belirttiler . Bu açıklamanın ardından Boeing hisseleri haberler üzerine %1 düşerek 218.50$’a geriledi.

Anlaşma, ABD dışındaki ailelerin (Etiyopya ve Kenya gibi ülkeler ve diğerleri) daha yüksek tazminat alabilecekleri kendi ülkelerinden ziyade ABD mahkemeleri aracılığıyla tazminat talep etmelerinin yolunu açmaktadır.

Oğlu Sam’i kazada kaybeden Birleşik Krallık’tan Mark Pegram şunları söyledi: “Bizim için en önemli olumlu şey, Boeing’in sorumluluğu kabul ederek suçu Etiyopya Havayolları’na veya pilotlara yönlendirmemesidir”

Kaza öncesinde 737 Max, Boeing’in en çok satan uçağıydı. Ancak beş ay içinde iki ölümlü kaza( Etiyopya Havayolları ve Lion Air) sonrasında uçakta ciddi arızalar olduğuna işaret edilerek uçaklar, soruşturmalar devam ederken 20 ay boyunca yerde kaldı, ancak firma yazılımlarında ve eğitimlerinde önemli değişiklikler yaptıktan sonra operasyonlara geri dönmelerine izin verildi.

Yapılan anlaşma havacılık devinin karşı karşıya olduğu yasal tehlikenin çoğunu ortadan kaldırmaktadır. Hukuk uzmanları, mevcut veya eski Boeing yöneticilerinin mahkemede ifade verme olasılığını çok daha düşük hale getirdiğini belirtmekteler. Buna karşılık şirket önemli bir taviz verdi ve tüm tazminat taleplerinin, diğer birçok ülkede uygulanabilecek olandan çok daha yüksek tazminat seviyeleri sağlayan ABD yasalarına göre yapılabileceği konusunda anlaşmaya varmıştır.

Bu konuda Boeing yaptığı açıklamada, “Boeing, kazalarda sevdiklerini kaybeden tüm ailelerin kayıplarının tam ve adil bir şekilde tazmin edilmesini sağlamaya kararlıdır.” dedi.

Bu anlaşma ile Boeing yasal süreci bir an önce sonlandırma yolunu açmıştır. Mağdurların tazminat talepleri karşılanarak cezai süreçlerden kurtulmuş olmak onlar için başarı olarak kabul edilmelidir.

Havacılık kazalarının sonrasında en önemli konu kazaya neden olan sebeplerin tamamen iyileştirilerek tekrarının önlenmesidir. İnanıyor ve umuyoruz MAX uçaklarının olası tüm sorunları çözülmüş olarak tekrar uçuyor olmasıdır. FAA ve diğer havacılık otoriteleri tarafından alınan inisiyatifler, Havacılık Emniyeti açısından geçmişte yapılan bürokratik hataların da tekrarını önleyecek tedbirlerin getirilmesini sağlayacaktır.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...