Ana içeriğe atla

Boeing, MAX Ailesinin Güneydoğu Asya’da Airbus’a Karşı Başarılı Olacağını Ümit ediyor

 

Boeing, MAX Ailesinin Güneydoğu Asya’da Airbus’a Karşı Başarılı Olacağını Ümit ediyor




AviationWeek Singapur kaynaklı habere göre Boeing, 737-7 ve -10’un gelecekteki teslimatlarının, potansiyel müşterilerin ilgili MAX ailesi uçaklarının değerlerinden yararlanacağını ve şu anda rakip Airbus’ın hakim olduğu bir pazar olan Güneydoğu Asya’daki büyüme potansiyelini ortaya çıkarmasına yardımcı olacağını umuyor.

Boeing, en son ticari pazar taleplerine göre Güneydoğu Asya’nın önümüzdeki 20 yıl içinde 4.415 yeni uçağa ihtiyacı olduğunu söyledi. Tek koridorlu uçaklar, 3.600 uçakla toplamın %82’sini oluşturmaktadır.

Boeing’in ticari pazarlamadan sorumlu Başkan Yardımcısı Darren Hulst, önümüzdeki 20 yıldaki pazar payı beklentilerine ilişkin ayrıntılı bilgi vermeden, hedefin bölgede mümkün olduğunca çok sayıda müşteri talebini kazanmak olduğunu belirtmiştir.

AviationWeek filo veritabanı, Güneydoğu Asya’da Airbus’ın dar gövdesinin 406’sı hizmette, 816’sı sipariş iken, Boeing’in 737 ailesinden 249’u hizmette ve 625’i sipariş listesinde beklemede.

Yeni üretilen kargo uçağı talebi, 25 uçak ile oldukça mütevazı sayıda kalıyor, ancak hava kargo talebinin, artan e-ticaret nedeniyle yakın gelecekte oldukça artacağı değerlendirilmektedir. Bilindiği gibi 2021’de B777F rekor sayıda satış gerçekleştirdi.

Bilhassa son 2 sene içinde dünyayı esir alan Covid-19 salgını tüm hayatı yavaşlattığı gibi havacılık sektörünü de geçmişte olmadığı kadar büyük bir krize soktu. Havayolları yoğun kargo taşımacılığı sayesinde zararlarını minimize etme şansını yakaladılar. Buna benzer riskler Havayollarının organizasyon ve filo yapılarında zaman içinde değişiklikler yapmaya zorlayacaktır.

 

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı