Ana içeriğe atla

Boeing, MAX Ailesinin Güneydoğu Asya’da Airbus’a Karşı Başarılı Olacağını Ümit ediyor

 

Boeing, MAX Ailesinin Güneydoğu Asya’da Airbus’a Karşı Başarılı Olacağını Ümit ediyor




AviationWeek Singapur kaynaklı habere göre Boeing, 737-7 ve -10’un gelecekteki teslimatlarının, potansiyel müşterilerin ilgili MAX ailesi uçaklarının değerlerinden yararlanacağını ve şu anda rakip Airbus’ın hakim olduğu bir pazar olan Güneydoğu Asya’daki büyüme potansiyelini ortaya çıkarmasına yardımcı olacağını umuyor.

Boeing, en son ticari pazar taleplerine göre Güneydoğu Asya’nın önümüzdeki 20 yıl içinde 4.415 yeni uçağa ihtiyacı olduğunu söyledi. Tek koridorlu uçaklar, 3.600 uçakla toplamın %82’sini oluşturmaktadır.

Boeing’in ticari pazarlamadan sorumlu Başkan Yardımcısı Darren Hulst, önümüzdeki 20 yıldaki pazar payı beklentilerine ilişkin ayrıntılı bilgi vermeden, hedefin bölgede mümkün olduğunca çok sayıda müşteri talebini kazanmak olduğunu belirtmiştir.

AviationWeek filo veritabanı, Güneydoğu Asya’da Airbus’ın dar gövdesinin 406’sı hizmette, 816’sı sipariş iken, Boeing’in 737 ailesinden 249’u hizmette ve 625’i sipariş listesinde beklemede.

Yeni üretilen kargo uçağı talebi, 25 uçak ile oldukça mütevazı sayıda kalıyor, ancak hava kargo talebinin, artan e-ticaret nedeniyle yakın gelecekte oldukça artacağı değerlendirilmektedir. Bilindiği gibi 2021’de B777F rekor sayıda satış gerçekleştirdi.

Bilhassa son 2 sene içinde dünyayı esir alan Covid-19 salgını tüm hayatı yavaşlattığı gibi havacılık sektörünü de geçmişte olmadığı kadar büyük bir krize soktu. Havayolları yoğun kargo taşımacılığı sayesinde zararlarını minimize etme şansını yakaladılar. Buna benzer riskler Havayollarının organizasyon ve filo yapılarında zaman içinde değişiklikler yapmaya zorlayacaktır.

 

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...