Ana içeriğe atla

Egypt Air MS804 A320 Kazası

 

Egypt Air MS804 A320 Kazası


Yunan Askeri Radar Verilerine göre, Egypt Air MS804 Mısır hava sahasına(FIR) girdikten kısa bir süre sonra rotadan saptı. 370 Uçuş seviyesinde uçarken önce 90 derecelik bir sola dönüş, ardından 360 derecelik sağa dönüş yaptıktan sonra dikey bir şekilde alçalmaya başladı. Radar teması yaklaşık 10.000 ft (3.000 m) yükseklikte kayboldu.

Kısa bir süre sonra, Fransız hükümeti Paris Charles de Gaulle Havaalanında bir güvenlik ihlali olup olmadığını araştırmaya başladı. Araştırma sonucuna göre herhangi bir terörist faaliyetinin söz konusu olmadığı bilgisi verildi.

ACARS (Uçak iletişimi ve raporlama sistemi ) Mesajlarına göre 02:26 ve 02:29 yerel saati arasında 7 mesaj alınmıştır. Bu mesajların içinde duman dedektörlerinin ikaz verdiği bilgisi de yer almaktaydı. Son mesajdan dört dakika sonra 02.33 yerel saatte temas kayboldu.

02:36’da yani son ACARS mesajından yedi dakika sonra, Uçağın Acil Durum Bulucu Vericisinin (ELT) ikaz bildirimi Uluslararası Cospas-Sarsat sistemi tarafından alındı.

22 Mayıs’ta, M6 Fransız Televizyon İstasyonu , Pilotlar’dan birinin, Cairo hava trafik kontrolüne kabinde duman oluşması nedeniyle acil iniş yapmaya karar verdiğini bildirdiğine dair bir haber verdi. Aynı gün daha sonra, Mısır Sivil Havacılık Bakanlığı tarafından verilen bilgi yalanlandığı için haber geri çekildi. Devam eden soruşturmada , Mısırlı yetkililer 29 Haziran’da uçağın otomatik olarak aktardığı mesajlar ve uçuş veri kaydedicisinden elde edilen verilerin yanı sıra uçaktan gelen enkaza göre, uçakta duman meydana geldiğinin tespit edildiğini belirtti. Ayrıca, veriler uçuş veri kaydedicisinin, deniz seviyesinden 37.000 ft (11.300 m) yükseklikte kaydetmeyi bıraktığını göstermiştir.

16 Temmuz’da Soruşturma Komitesi Kokpit ses kayıtlarından “bir alevin varlığının” belirlendiğini doğruladı. 22 Temmuz’da, uzmanlar uçağın havada parçalanmış olabileceğini bildirdi. 6 Temmuz 2018’de, Fransa Kaza Araştırma ve Analiz Bürosu (BEA) en muhtemel hipotezin, kokpitte hızla yayılan bir alev olduğunu belirtti.

Olayla ilgili Fransa’da süren davada, geçen ay (Nisan 2022) Paris’teki mahkemeye sunulan bir uzman raporu geçtiğimiz hafta İtalyan Corriere della Sera gazetesinde yayımlandı. Fransız uzmanların 134 sayfalık raporunda, altı yıl içinde elde edilen bulgular kağıda döküldü ve uçağın düşmesine neden olan faktör ve olasılıklar sıralandı. Yangının, acil durum(emergency) konumundaki bir oksijen maskesinden sızan oksijenin kokpitte yakılan sigaradan tutuştuğu bilgisi yer aldı. Kokpitte sigara içmek o dönemde henüz yasaklanmamıştı.

Fransa Kaza Araştırma ve Analiz Bürosu (BEA) uçağın her iki kara kutusunu(FDR ve CVR) analiz ettiler, ancak hükümetler arası anlaşmalar, Fransız makamlarınca herhangi bir bilginin açıklanmasını engellemektedir. Uluslararası Sivil Havacılık Sözleşmesine (ICAO) göre, soruşturmanın sorumlusu olan ülke, olayı takibeden 12 ay içinde halka açık bir rapor sunması gerekmektedir. Bu yapılamadığı takdirde, kazanın her yıldönümünde geçici bir rapor yayınlamalıdır. Buna karşın Mısır yetkilileri bulgularını hiç paylaşmadı, Fransız makamları, 15 Fransız vatandaşının kazada ölmesine rağmen, herhangi bir bilgiyi açıklayamadı. Kokpitte çıkan yangının hızlı bir şekilde yayılmasının, uçağın kontrolünün kaybedilmesine yol açtığı bilgisi basında yer aldı.

Kazanın üzerinden 6 yıl geçmesine rağmen yaşamını yitirenlerin aileleri raporun yayınlanmaması nedeniyle kazanın sebebini bilmediklerini, bir an önce raporun yayınlanmasını Corriere della sera’ya açıkladılar.

İlgili otorite tarafından resmi kaza raporu yayınlanmadığı için çeşitli kurum/kuruluşlar tarafından paylaşılan bilgiler maalesef hala doğruluğu onaylanmamış bilgilerden öteye gitmemektedir. Dolayısıyla en kısa sürede resmi raporun yayınlanması beklenmekte olup aynı zamanda gereklidir.

 

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı