Ana içeriğe atla

Trump görüşmeler devam ederken havayolları için daha fazla yardım çağrısı yaptı

 

Trump görüşmeler devam ederken havayolları için daha fazla yardım çağrısı yaptı







 







ABD Başkanı Donald Trump, Kongre’yi ABD federal hükümetinin CARES Yasası Ücretler Destek Programını (PSP) Mart 2021’e kadar uzatmak için bağımsız bir tasarıyı hızla onaylamaya çağırdı. Hareket, daha büyük bir COVID-19 yardım paketine yönelik müzakerelerin durdurulmasından sadece saatler sonra havayolu endüstrisinde yeni bir iyimserlik havası yarattı.

Trump, 6 Ekim’in son saatlerinde Twitter’da şunları yazdı: “Meclis ve Senato, Havayolu Ücret Desteği için 25 Milyar Dolar’ı ve Küçük İşletmeler için Maaş Çeki Koruma Programına 135 Milyar Dolar’ı Cares Yasası kapsamında HEMEN Onaylamalıdır.” . Bu para hazır ve şimdi imzalayacağım! ”

Başkanın yorumları, o günün erken saatlerinde, Temsilciler Meclisi ile görüşmeleri, havayolu yardımını da içerecek olan daha büyük bir koronavirüs yardım paketi için dondurma kararının hemen ardından geldi. New York Times, 7 Ekim’de Meclis Başkanı Nancy Pelosi’nin (D-California) ve ABD Hazine Bakanı Steven Mnuchin’in Çarşamba sabahı bir toplantıda havayollarını finanse etmek için bağımsız bir tasarıyı tartıştığını bildirmişti.

ABD’li taşımacılar, PSP’nin 30 Eylül’de sona ermesinin ardından on binlerce çalışanı izine çıkartmaya başladılar. American Airlines ve United Airlines bu konuda başı çekmekteler. Bu geç aşamada bir PSP uzatması ortaya çıkarsa, bu durumda havayollarının yardımı almak için istemeden izin verilen tüm personelini geri çağırması gerekecektir, ancak gönüllü olarak ayrılan işçilerin geri dönmesi gerekmeyecektir. Hem American hem de United’daki yöneticiler, yakında daha fazla yardım gelmesi durumunda bıraktıkları işçileri geri almayı çoktan kabul ettiler.

Pandemi süresince tüm sektörlerde yaşanan ciddi sorunlar kendisini en fazla Havacılık sektöründe hissettirdi. Ama unutulmamalıdır ki pandemi etkileri kontrol edilmeye başladığında ekonominin canlanması için en önemli gerçek Havayolu taşımacılığının eksiksiz olarak yoğun şekilde işlevini sürdürmesi olacaktır. Ülke yöneticileri bugün havayolu işletmelerine gereken yardımı yapmadıkları takdirde gün geldiğinde ulaşım sektöründe oluşacak talebin karşılanamayacağını mutlaka düşünmelidirler.

Kısaca bu sorun sadece ABD’nin değil tüm ülkelerin karşı karşıya oldukları bir sorun olup vakit geçirmeksizin havayolu işletmelerine gerekli yardım yapılmalıdır.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...