Ana içeriğe atla

Trump görüşmeler devam ederken havayolları için daha fazla yardım çağrısı yaptı

 

Trump görüşmeler devam ederken havayolları için daha fazla yardım çağrısı yaptı







 







ABD Başkanı Donald Trump, Kongre’yi ABD federal hükümetinin CARES Yasası Ücretler Destek Programını (PSP) Mart 2021’e kadar uzatmak için bağımsız bir tasarıyı hızla onaylamaya çağırdı. Hareket, daha büyük bir COVID-19 yardım paketine yönelik müzakerelerin durdurulmasından sadece saatler sonra havayolu endüstrisinde yeni bir iyimserlik havası yarattı.

Trump, 6 Ekim’in son saatlerinde Twitter’da şunları yazdı: “Meclis ve Senato, Havayolu Ücret Desteği için 25 Milyar Dolar’ı ve Küçük İşletmeler için Maaş Çeki Koruma Programına 135 Milyar Dolar’ı Cares Yasası kapsamında HEMEN Onaylamalıdır.” . Bu para hazır ve şimdi imzalayacağım! ”

Başkanın yorumları, o günün erken saatlerinde, Temsilciler Meclisi ile görüşmeleri, havayolu yardımını da içerecek olan daha büyük bir koronavirüs yardım paketi için dondurma kararının hemen ardından geldi. New York Times, 7 Ekim’de Meclis Başkanı Nancy Pelosi’nin (D-California) ve ABD Hazine Bakanı Steven Mnuchin’in Çarşamba sabahı bir toplantıda havayollarını finanse etmek için bağımsız bir tasarıyı tartıştığını bildirmişti.

ABD’li taşımacılar, PSP’nin 30 Eylül’de sona ermesinin ardından on binlerce çalışanı izine çıkartmaya başladılar. American Airlines ve United Airlines bu konuda başı çekmekteler. Bu geç aşamada bir PSP uzatması ortaya çıkarsa, bu durumda havayollarının yardımı almak için istemeden izin verilen tüm personelini geri çağırması gerekecektir, ancak gönüllü olarak ayrılan işçilerin geri dönmesi gerekmeyecektir. Hem American hem de United’daki yöneticiler, yakında daha fazla yardım gelmesi durumunda bıraktıkları işçileri geri almayı çoktan kabul ettiler.

Pandemi süresince tüm sektörlerde yaşanan ciddi sorunlar kendisini en fazla Havacılık sektöründe hissettirdi. Ama unutulmamalıdır ki pandemi etkileri kontrol edilmeye başladığında ekonominin canlanması için en önemli gerçek Havayolu taşımacılığının eksiksiz olarak yoğun şekilde işlevini sürdürmesi olacaktır. Ülke yöneticileri bugün havayolu işletmelerine gereken yardımı yapmadıkları takdirde gün geldiğinde ulaşım sektöründe oluşacak talebin karşılanamayacağını mutlaka düşünmelidirler.

Kısaca bu sorun sadece ABD’nin değil tüm ülkelerin karşı karşıya oldukları bir sorun olup vakit geçirmeksizin havayolu işletmelerine gerekli yardım yapılmalıdır.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı