Ana içeriğe atla

Trump görüşmeler devam ederken havayolları için daha fazla yardım çağrısı yaptı

 

Trump görüşmeler devam ederken havayolları için daha fazla yardım çağrısı yaptı







 







ABD Başkanı Donald Trump, Kongre’yi ABD federal hükümetinin CARES Yasası Ücretler Destek Programını (PSP) Mart 2021’e kadar uzatmak için bağımsız bir tasarıyı hızla onaylamaya çağırdı. Hareket, daha büyük bir COVID-19 yardım paketine yönelik müzakerelerin durdurulmasından sadece saatler sonra havayolu endüstrisinde yeni bir iyimserlik havası yarattı.

Trump, 6 Ekim’in son saatlerinde Twitter’da şunları yazdı: “Meclis ve Senato, Havayolu Ücret Desteği için 25 Milyar Dolar’ı ve Küçük İşletmeler için Maaş Çeki Koruma Programına 135 Milyar Dolar’ı Cares Yasası kapsamında HEMEN Onaylamalıdır.” . Bu para hazır ve şimdi imzalayacağım! ”

Başkanın yorumları, o günün erken saatlerinde, Temsilciler Meclisi ile görüşmeleri, havayolu yardımını da içerecek olan daha büyük bir koronavirüs yardım paketi için dondurma kararının hemen ardından geldi. New York Times, 7 Ekim’de Meclis Başkanı Nancy Pelosi’nin (D-California) ve ABD Hazine Bakanı Steven Mnuchin’in Çarşamba sabahı bir toplantıda havayollarını finanse etmek için bağımsız bir tasarıyı tartıştığını bildirmişti.

ABD’li taşımacılar, PSP’nin 30 Eylül’de sona ermesinin ardından on binlerce çalışanı izine çıkartmaya başladılar. American Airlines ve United Airlines bu konuda başı çekmekteler. Bu geç aşamada bir PSP uzatması ortaya çıkarsa, bu durumda havayollarının yardımı almak için istemeden izin verilen tüm personelini geri çağırması gerekecektir, ancak gönüllü olarak ayrılan işçilerin geri dönmesi gerekmeyecektir. Hem American hem de United’daki yöneticiler, yakında daha fazla yardım gelmesi durumunda bıraktıkları işçileri geri almayı çoktan kabul ettiler.

Pandemi süresince tüm sektörlerde yaşanan ciddi sorunlar kendisini en fazla Havacılık sektöründe hissettirdi. Ama unutulmamalıdır ki pandemi etkileri kontrol edilmeye başladığında ekonominin canlanması için en önemli gerçek Havayolu taşımacılığının eksiksiz olarak yoğun şekilde işlevini sürdürmesi olacaktır. Ülke yöneticileri bugün havayolu işletmelerine gereken yardımı yapmadıkları takdirde gün geldiğinde ulaşım sektöründe oluşacak talebin karşılanamayacağını mutlaka düşünmelidirler.

Kısaca bu sorun sadece ABD’nin değil tüm ülkelerin karşı karşıya oldukları bir sorun olup vakit geçirmeksizin havayolu işletmelerine gerekli yardım yapılmalıdır.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...