Ana içeriğe atla

Kore Havayollarının A330 Uçağı Cebu’da İniş Sonrasında Pist Dışına Çıktı

 

Kore Havayollarının A330 Uçağı Cebu’da İniş Sonrasında Pist Dışına Çıktı


23 Ekim 2022 günü Seul’den (Güney Kore) Cebu Şehri’ne (Filipinler) KE-631 sefer sayılı uçuşunu gerçekleştiren HL7525 tescilli Airbus A330-300 uçağı, Cebu Havalimanı 22 pistine yaklaşmayı takiben iki kez alçak irtifada pas geçmiş, 5000 feet irtifaya tırmanmıştır, Cebu’nun 22. pistine 23:07L’de (15:07Z) ilk pas geçişten yaklaşık 55 dakika sonra iniş yapar. İniş sonrası uçak, pist ucunu yaklaşık 80 knot hızla geçti ve pist ucundan yaklaşık 360 metre/1200 feet ötesinde, havaalanı çevre çitine yakın bir yerde durdu.

Kazada herhangi bir yaralanma bildirilmemiştir; uçak Localizer antenini kırarak burun iniş takımının çökmesi ile uçağın burun kısmında ve kokpitte önemli hasar meydana gelmiştir.

Yaklaşma ve iniş esnasında meydan hava durumu aşağıdaki gibidir.

RPVM 231600z 21005KT 8000 -TV090 25/201090 25009kt 81400z vrb03kt 814 -T090 27/25 Q1010 RMK A2983 Rmk A2983 CB OHD=

Meydan civarında yoğun yağış ve CB aktivitesi mevcuttur. Rüzgar baştan olup olayın meydana gelişinde katkısı olmadığı değerlendirilmiştir. ADSB verilerinden teker koyma noktası tespit edilememiştir. Kaza ön raporunda piste teker koyma noktası, hydroplaning olup olmadığı ve hızın azaltılmasına ilişkin uygulamalara ait bilgiler kazaya neden olan etkenleri ortaya koyacaktır.

Bu vesile ile bir uçuş operasyonunda pas geçme ve/veya başka bir meydana yönelmenin emniyetli sahada kalma açısından pozitif değerlendirilmesi gerektiğini vurgulamak isterim.

 

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyüp Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...