Ana içeriğe atla

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

 









Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir.

ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taşımacılığı (CAT) için ise 65’tir. Bölüm 1 ayrıca, pilotların yeterlilik temelli eğitimi ve değerlendirilmesine ilişkin hükümleri de belirler. ICAO Ek 1, Bölüm 6 – Lisanslandırmaya İlişkin Tıbbi Hükümler, pilotların fonksiyonel tıbbi yeterliliklerini ve uçuşta rahatsızlık riski oluşturabilecek hastalıklarının varlığını veya yokluğunu değerlendirmek üzere periyodik muayenelerine ilişkin Standartlar sağlar.

ICAO ilgili kurulu aşağıdaki maddeleri gerçekleştirmek için planlama yapmaktadır:

a) çok pilotlu ulslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonlarında görev alan pilotlar için üst yaş sınırının, başka bir pilotun 65 yaşın altında olması koşuluyla, 67’ye çıkarılmasını desteklemek;

b) ICAO’nun, pilot yaşıyla ilişkili tıbbi riskleri güvenilir bir şekilde değerlendirmek için standart bir pilot tıbbi veri setine dayanan standart tıbbi risk değerlendirme ve gözetim sistemleri oluşturmasını talep etmek; ve

c) Devletlerin, uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları yürüten pilotların yaşlarının artırılmasına yönelik uygulamaları desteklemek üzere kılavuz materyallerin geliştirilmesi konusunda tıbbi, lisanslama ve operasyonel alanlardaki endüstri ve temsilci kuruluşlarla iş birliği yapmalarını talep etmek.

b) Pilotların sağlığını korumak ve geliştirmek için uygun “havacılıkla ilgili” sağlık tanıtım materyallerinin sağlanması;

c) Gelecekteki sağlık ve performansı korumak için yerel olarak uygun tıbbi tarama stratejilerinin belirlenmesi, bireylerde ve sistemde iş göremezlik riskinin kabul edilebilir kalmasını sağlamak için daha ileri değerlendirme gerektiren tıbbi durumların erken tespiti de dahil olmak üzere;

d) Hastalıkları tespit etme için periyodik pilot tıbbi muayenelerinin emniyet değerini ve etkisini sağlamak amacıyla tıbbi muayeneler için kılavuz materyallerin incelenmesi; ve

e) Pilotun yaşı da dahil olmak üzere, pilotun uygunluğu, performansı ve operasyonel emniyeti arasındaki etkileşimin tüm boyutlarını kapsayan resmi tıbbi emniyet yönetimi çerçeveleri geliştirmek üzere tıp, lisanslama ve operasyonel alanlardan temsilcilerden oluşan çok disiplinli bir çalışma grubunun kurulması.

Uzun yıllardır havacılık sektöründeki hızlı büyüme sonucu artan uçak sayısına karşın pilot sayısının yetersiz kalması işletmeleri ve otoriteleri bu kısır döngüyü aşmak için çözüm aramaya itti. Bu çözümlerden birisi daha fazla pilot yetiştirmenin yanı sıra Bilhassa Çoklu Pilot Hava taşımacılığında pilot emeklilik yaşının emniyetsizlik yaratmayacak şekilde yükseltilmesiydi.

Bunu sağlamak için yapılan çalışmalarda ICAO yukarda özet olarak sunduğum çalışmayı yaparak yayınladı. Havayolu İşletmeleri ve ilgili diğer otoritelerinde öneri ve eleştirileri doğrultusunda bir uzlaşı ortamı sağlanmaya çalışılacaktır. Sağlık yönünden emniyetsizliğe yol açmayacak bir uzlaşının sağlanabileceğini ümit ediyoruz.

Not: İlgilenenler için ICAO yayını ekte sunulmuştur

 

Emniyeti Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu
Kaptan Pilot (E)
Kaza Araştırma Uzmanı


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...