Ana içeriğe atla

737 MAX’ın test uçuşu yaklaşırken FAA, Boeing’in önerilerini bekliyor

Ana Sayfa  Yazarlar  Eyup Turşucu  737 MAX’ın test uçuşu yaklaşırken FAA, Boeing’in önerilerini bekliyor

737 MAX’ın test uçuşu yaklaşırken FAA, Boeing’in önerilerini bekliyor

0

ABD Federal Havacılık İdaresi, uçuşu durdurulan Boeing 737 MAX üzerinde bir sertifikasyon testi uçuşu gerçekleştirmeden önce sorunların azaldığını, ancak uçuş yasağının kaldırılması için bir zaman çizelgesinin taahhüt edilemeyeceğini söyledi.

FAA Yöneticisi Steve Dickson gazetecilere verdiği demeçte, “Çok titiz bir süreci takip ediyoruz ve zaman çizelgesine değil, sürece odaklanmamız önemlidir.” dedi.

Singapur Airshow esnasında sertifikasyon uçuşunun bir sonraki önemli kilometre taşı olduğunu ve tamamlandığında, sürecin nereye gittiğine dair biraz daha net olacağını düşündüğünü söyledi.

FAA pilotları tarafından gerçekleştirilecek sertifikasyon uçuşu henüz planlanmadı, çünkü hala çözülmesi gereken birkaç sorun var, ancak sorunları daraltmaya devam ediyoruz. Boeing’den birkaç konu için cevap bekliyoruz ”dedi.

737 MAX’ın bilindiği gibi beş ay içinde meydana gelen iki ölümcül kazadan sonra geçen Mart ayında uçuşları durdurulmuştu. Boeing, pilotların büyük kısmı tarafından sorumlu tutulan kokpit yazılımını yeniledi ve pilotlar için simülatör eğitimi planlandı .

Dickson, bu kararın zamanı geldiğinde uçuşa verilmesi kriterleri üzerinde küresel düzenleyiciler arasında birbirine yakın teknik uyum beklendiğini söyledi, ancak uçağın dünya çapında yeniden hizmete girmesinde farklılıklar olabileceğini belirtti.

FAA Başkanının son günlerde çeşitli etkinliklerde yaptığı açıklamalar birbiriyle örtüşmektedir. Burada anlaşılan hala bazı sorunların olduğu ve kısa sürede çözüme kavuşturularak sertifikasyon uçuşunun yapılabileceği değerlendirilmektedir.

Emniyetli uçuşlar dileriz

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...