Ana içeriğe atla

Air Showların arkasındaki gerçek

Ana Sayfa  Yazarlar  Eyup Turşucu  Air Showların arkasındaki gerçek

Air Showların arkasındaki gerçek

0

Bütün sektörlerde yapılan fuarların ilgili sektörün canlanmasına önemli katkı sağladığı bir gerçektir.

Havacılık sektöründe de yapılan fuarlar veya sektör dilinde “Air Show” etkinlikleri aynı etkiyi göstermektedir. Bunlar Paris Air Show, İngiltere Farnborough, İstanbul Airshow, Dubai Air Show vb.

Geçmişten bu yana incelendiğinde Paris Airshow birçok ilklerin yaşandığı ve çok büyük toplu hava aracı satışlarının gerçekleştirildiği fuar olma özelliğini taşımaktadır. Bir önceki yani 2017 Airshow’a ait bazı bilgi ve rakamlar aşağıda verilmiştir.

Bu seneki Paris Air Show 17-23 Haziran tarihlerinde gerçekleştirilmektedir.  Bilindiği gibi sektörün en büyük uçak üreticileri Airbus ve Boeing’dir. 2017 Paris Air Show’da 48 ülkeden 2.381 katılımcı içlerinde ilk kez tanıtımı yapılan Airbus A321neo, Airbus A350-1000, Boeing 787-10, Boeing 737 MAX 9, Kawasaki P-  1, Mitsubishi MRJ90 ve Lockheed Martin F-35 hava araçlarının da 140 hava aracının tanıtımı yapıldı. Fuar süresince 3.450 gazeteci, 142.000 ticari ve 180.000 genel ziyaretçi tarafından ziyaret edildi. Boeing 766, Airbus’ı 331 ön anlaşma yapmıştı. Bu gerçekten yola çıkarsak Üretici firmalar İçin fuarın ne kadar önemli olduğu açıkça görülmektedir.

Bu sebepten ilk sunulduğunda büyük talep toplayarak yaklaşık 5000 B737 MAX siparişi alan Boeing rekabette öne çıkarken yaşanan 2 ölümlü MAX kazası sonrasında dengelerin değişeceğini görülmektedir. Kaza sonrasında “Uçuş Emniyeti” açısından sarsılan imajını düzeltmek ve bazı kullanıcılar tarafından iptal edilen MAX siparişlerinin geri dönüşünün sağlanarak, hatta yeni siparişler almak için Paris Air Show Boeing tarafından bir fırsat olarak kullanılacaktır.

Medya’da yer alan haberlere göre kaybedilen güveni tekrar kazanabilmek için Boeing en üst düzeyde açıklamalar yapmaktadır. Boeing Ticari Başkan yardımcısı Kevin McAllister 17 Haziran’da Paris Air Show’da yayınlanan bilgilendirmesinde dünyanın her yerindeki her bir uçak için yardımcı olacaklarını ve onların tekrar uçuşa verilebilmesi için iyileştirmelerin doğru bir şekilde yapılacağını belirtti. Ayrıca ilerlemelerin sağlam bir şekilde yapıldığını ama MAX uçağının tekrar uçuşa verilmesi kararının otorite tarafından verileceğini tarihi konusunda ise spekülasyona sebep olacağından bir şey söylemeyeceğini vurgulamıştır.

18 Haziran günü biterken Boeing ile IAG(International Airlines Group)’nun ortak açıklaması güne damgasını vurdu. MAX 8 ve MAX 10’dan oluşan 200 uçaklık Niyet mektubu (letter of intent (LOI) imzalandığını bildirdiler. IAG’ye tek dar gövde uçak tedarikçisi olan Airbus için bu karar şok etkisi yarattı. Teslimatların 2023 ile 2027 arasında planlandığı ve operatörlerin British Airways ve Veuling’i olacağı belirtildi.

Paris Air Show bittiğinde hep beraber havacılık sektöründe ileriye dönük gelişmeleri ve bu iki kazanın üretici firmaya maliyetini de görmüş olacağız.

Emniyetli Uçuşlar dileriz

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...