Ana içeriğe atla

Airbus Ticari Uçak Üretimini Üçte Bir Azalttı

Ana Sayfa  Yazarlar  Eyup Turşucu  Airbus Ticari Uçak Üretimini Üçte Bir Azalttı

Airbus Ticari Uçak Üretimini Üçte Bir Azalttı

0

Airbus, 8 Nisan’da koronavirüs krizinin düşmesi ile ilgili olarak ticari uçak üretimini kabaca üçte bir oranında azaltmaya karar verdi.

Uçak üreticisi, önceki yakın vadeli hedef olan 63 hedefinden aylık ortalama 40 A320neo ailesi üretmeyi planlıyor. Airbus aynı zamanda A330 / A330neo üretimini kriz öncesi üretim seviyesi yılda 40 olan hedefini ayda iki uçağa düşürecek. A350 teslimatları, ayda dokuz ila on uçaktan altıya düşürüldü.

CEO Guillaume Faury, “Bu salgının etkisi daha önce görülmemiş bir şey” diyerek, “Hepimiz bu zor zamanları birlikte geçirirken müşterilerimiz ve tedarik zinciri ortaklarımızla sürekli diyalog içerisindeyiz. Havayolu müşterilerimiz COVID-19 krizinden büyük ölçüde etkileniyor. Üretimimizi yeni durumlarına uygun olarak uyarlıyoruz ve gerçeklikle yüzleşmek için operasyonel ve finansal azaltma önlemleri üzerinde çalışıyoruz.” vurgusunda bulundu.

Airbus ilk çeyrekte 36 uçağı Mart ayında olmak üzere 122 uçak teslim etti. Şirketin en son sipariş ve teslimat rakamlarına göre 36 uçaklık teslimat, iki A220, 19 A320neo, bir A321ceo, on A321neo, bir A330-200 ve üç A350 içeriyordu. Airbus, COVID-19 etkisi nedeniyle ilk çeyrekte teslim edilmeyen 60 uçak daha üretti.

Faury, krizin muhtemelen uzun süreceğini dolayısıyla zaman içerisinde değişen durumlara göre aylık olarak değerlendirme yapılarak planlamaların değiştirilebileceğini ve hala belirsizliğin sürdüğünü belirtti. A330’un kârlı bir program olarak kalacağını ancak A350’nin 2019’da kârlılığa yeni geçtiğini zaman içerisinde onun da kendisini göstereceğini vurguladı.

Faury, üretim kesintilerinin tüm son montaj hatlarında yapılacağını ve hiçbir tesis kapatılmayacağını, dinamik ve esnek çalışma koşullarının sürdürüleceğini söyledi.

Üretici ilk çeyrekte 290 net sipariş aldı. Mart ayında iki yeni sipariş vardı: AerCap 25 A320neo ve 25 A321neo satın aldı ve adı açıklanmayan bir müşteri on A350-900 sipariş etti. Faury, ilk çeyreğin yeni siparişler açısından “alışılmadık derecede güçlü” olduğunu, ama durumun şimdi tamamen değiştiğini ve Airbus’un önümüzdeki aylarda çok daha düşük bir talep beklediğini belirtti. Faury, 2020’de ve hatta 2021’de teslimatların ertelenmesi için çok fazla talep olduğunu, bu nedenle, Airbus’un onları ilk etapta üretmemeye karar verdiğini söyledi.

Önceki yazılarımda da belirttiğim gibi değişen durumlar karşısında en hassas sektörlerden olan havacılık sektöründe sadece havayolu taşımacılığı yapan işletmeler değil, aynı zamanda uçak üretici ve tüm havacılık sektörünü destekleyen üreticilerde covid-19 salgınından etkilenmektedirler. Her şeye rağmen görüldüğü gibi kısıtlı da olsa üretime devam edildiği görülmektedir.

Salgının en kısa sürede sona ereceği ümidimizle sağlıklı, emniyetli yarınlar dileriz.

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...