Airbus Ticari Uçak Üretimini Üçte Bir Azalttı
Airbus, 8 Nisan’da koronavirüs krizinin düşmesi ile ilgili olarak ticari uçak üretimini kabaca üçte bir oranında azaltmaya karar verdi.
Uçak üreticisi, önceki yakın vadeli hedef olan 63 hedefinden aylık ortalama 40 A320neo ailesi üretmeyi planlıyor. Airbus aynı zamanda A330 / A330neo üretimini kriz öncesi üretim seviyesi yılda 40 olan hedefini ayda iki uçağa düşürecek. A350 teslimatları, ayda dokuz ila on uçaktan altıya düşürüldü.
CEO Guillaume Faury, “Bu salgının etkisi daha önce görülmemiş bir şey” diyerek, “Hepimiz bu zor zamanları birlikte geçirirken müşterilerimiz ve tedarik zinciri ortaklarımızla sürekli diyalog içerisindeyiz. Havayolu müşterilerimiz COVID-19 krizinden büyük ölçüde etkileniyor. Üretimimizi yeni durumlarına uygun olarak uyarlıyoruz ve gerçeklikle yüzleşmek için operasyonel ve finansal azaltma önlemleri üzerinde çalışıyoruz.” vurgusunda bulundu.
Airbus ilk çeyrekte 36 uçağı Mart ayında olmak üzere 122 uçak teslim etti. Şirketin en son sipariş ve teslimat rakamlarına göre 36 uçaklık teslimat, iki A220, 19 A320neo, bir A321ceo, on A321neo, bir A330-200 ve üç A350 içeriyordu. Airbus, COVID-19 etkisi nedeniyle ilk çeyrekte teslim edilmeyen 60 uçak daha üretti.
Faury, krizin muhtemelen uzun süreceğini dolayısıyla zaman içerisinde değişen durumlara göre aylık olarak değerlendirme yapılarak planlamaların değiştirilebileceğini ve hala belirsizliğin sürdüğünü belirtti. A330’un kârlı bir program olarak kalacağını ancak A350’nin 2019’da kârlılığa yeni geçtiğini zaman içerisinde onun da kendisini göstereceğini vurguladı.
Faury, üretim kesintilerinin tüm son montaj hatlarında yapılacağını ve hiçbir tesis kapatılmayacağını, dinamik ve esnek çalışma koşullarının sürdürüleceğini söyledi.
Üretici ilk çeyrekte 290 net sipariş aldı. Mart ayında iki yeni sipariş vardı: AerCap 25 A320neo ve 25 A321neo satın aldı ve adı açıklanmayan bir müşteri on A350-900 sipariş etti. Faury, ilk çeyreğin yeni siparişler açısından “alışılmadık derecede güçlü” olduğunu, ama durumun şimdi tamamen değiştiğini ve Airbus’un önümüzdeki aylarda çok daha düşük bir talep beklediğini belirtti. Faury, 2020’de ve hatta 2021’de teslimatların ertelenmesi için çok fazla talep olduğunu, bu nedenle, Airbus’un onları ilk etapta üretmemeye karar verdiğini söyledi.
Önceki yazılarımda da belirttiğim gibi değişen durumlar karşısında en hassas sektörlerden olan havacılık sektöründe sadece havayolu taşımacılığı yapan işletmeler değil, aynı zamanda uçak üretici ve tüm havacılık sektörünü destekleyen üreticilerde covid-19 salgınından etkilenmektedirler. Her şeye rağmen görüldüğü gibi kısıtlı da olsa üretime devam edildiği görülmektedir.
Salgının en kısa sürede sona ereceği ümidimizle sağlıklı, emniyetli yarınlar dileriz.
Eyup Turşucu
Kaptan Pilot (E)
Kaza Araştırma Uzmanı
Yorumlar
Yorum Gönder