Ana içeriğe atla

Boeing, 737 Max için FAA’ya gönderilen ‘çok rahatsız edici’ mesajları açıklıyor

Ana Sayfa  Yazarlar  Eyup Turşucu  Boeing, 737 Max için FAA’ya gönderilen ‘çok rahatsız edici’ mesajları açıklıyor

Boeing, 737 Max için FAA’ya gönderilen ‘çok rahatsız edici’ mesajları açıklıyor

0

Belgeler Pazartesi günü FAA’na teslim edildi ve aynı gün Boeing CEO’su görevden alındı.

Kongrenin ilgili komitesine yardımcı olan 737 MAX’ in geliştirilmesindeki Boeing çalışanları mesaj grubu, uçakla ilgili endişelerinin “çok rahatsız edici bir resmini” ortaya koydu.

Ajans bildirisinde, belgelerin Pazartesi günü Federal Havacılık İdaresine teslim edildiğini söyledi. Açıklama, Boeing’in genel müdürünün görevden alındığı gün geldi.

Belgelerin bazıları Ekim ayında yayınlanan ve milletvekilleri tarafından ciddi şekilde sorgulama konusu yapılan belgeleri paylaşan Boeing pilotu tarafından yazılmıştı

Ulaştırma ve Altyapı Komitesi personeli hala mesajları gözden geçirmekte olup ve içerikleri hakkında ayrıntılı bilgi vermedi.

Ancak Boeing tarafından daha önce açıklanan diğer kayıtlara benzer şekilde, Boeing çalışanları tarafından şirketin bazı emniyet önlemleri ve Boeing’in üretim planlarının düzenleyiciler tarafından denetlenmediğinin dile getirildiği ve her iki endişenin çok rahatsız edici olduğu görülmektedir.

Komite, devam eden soruşturmanın bir parçası olarak Boeing tarafından sağlanan bu ve diğer kayıtların incelenmesine devam edeceklerini belirtti.

Şirket, yaptığı açıklamada, Boeing e-postalarının “düzenleyiciler ve gözetim komiteleri ile şeffaflık taahhüdünün bir parçası olarak” FAA ve Kongre ile paylaşıldığını söyledi.

Şirket, “Komite tarafından atıfta bulunulan önceki belgelerde olduğu gibi, bu iletişimin bazılarının da tonu ve içeriğinin olduğumuz ve olması gereken şirketi yansıtmıyor.” vurgusu yaparken, emniyeti artırmak için değişiklikler yaptığı bilgisini kamuoyu ile paylaştı.

2016 yılındaki mesajların ortaya çıkması FAA ile Boeing ilişkilerinin kötüleşmesine yol açtı. Bunun yanı sıra bütün bu olaylar CEO olmaya hazır olan Boeing başkanı David Calhoun’u bekleyen zorluklara katkıda bulunuyor.

FAA, e-postaların içeriği hakkında yaptığı açıklamada, yalnızca incelenmekte olduklarını söyleyerek yorum yapmadı. Şirketin e-postaları FAA’ya teslim etme kararı daha önce Seattle Times tarafından bildirildi.

Ekim ayında Boeing, 2016’da Max’in iki ölümcül kazasında ortaya çıkan yazılım hakkındaki yanlışları ifade eden üst düzey bir şirket pilotunun anlık mesajlarını ve e-postalarını FAA’na açıkladı.

Boeing bu mesajları yıl başından beri biliyordu ve Şubat ayında Adalet Bakanlığı’na teslim etti. O sırada Bloomberg News, uçağın nasıl onaylandığına ilişkin cezai soruşturma nedeniyle onları hemen FAA’ya vermediğini bildirdi.

Gecikme Boeing’i denetlemekle suçlanan FAA’yı kızdırdı. Ajansın kilit ilkelerinden biri, denetlediği kuruluşların emniyet konularını veya olası düzenlemeleri ihlal etmemeleri gerektiğidir. Bazı durumlarda, ajansa böyle bir konu hakkında bilgi vermemek yasal bir ihlal olarak değerlendirilebilir.

FAA 18 Ekim tarihli açıklamasında, Boeing’in bu belgeyi öğrenmesinden hemen sonra FAA ile paylaşmamasından dolayı hayal kırıklığına uğradığını söyledi

Bütün bu yaşananların ardından Boeing hisseleri Noel Arifesi nedeniyle piyasalar erken kapanırken, New York borsasının kapanışıyla % 1,3 düşüşle 333 $’a düştü.

2020 yılının herkese olduğu gibi Boeing’e de iyilikler ve çözümler getirmesi dileklerimizle mutlu yıllar, tüm uçucularımıza EMNİYETLİ UÇUŞLAR dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...