Ana içeriğe atla

Boeing 737 MAX uçaklarının teslim süreci nasıl ilerliyor?

Ana Sayfa  Yazarlar  Eyup Turşucu  Boeing 737 MAX uçaklarının teslim süreci nasıl ilerliyor?

Boeing 737 MAX uçaklarının teslim süreci nasıl ilerliyor?

0

Bazı ABD havayolları, Federal Havacılık İdaresi (FAA) uçuşu durdurulan MAX uçaklarının teslimini onaylarsa, yeni pilot eğitim kararlaştırılmadan önce Aralık ayında ve en kısa sürede 737 MAX uçaklarını Boeing’den almayı arzu ettiklerini söyledi.

Meydana gelen iki ölümcül kazadan bu yana geçen aylarda teslimatı durdurulan yüzlerce 737 MAX jeti, otoritenin yazılımı ve eğitim güncellemelerini onaylayana kadar Boeing’in Seattle üretim hattının bulunduğu Washington eyaletindeki tesislerinde park ettirildi. .

Boeing Pazartesi günü yaptığı açıklamada, FAA’nın eğitim değişikliklerinin onaylanmasının daha fazla zaman almasına rağmen Aralık ayında hizmete geri dönüşünü onaylayan bir emir verebileceğini söyledi.

FAA sürekli olarak süreç için bir zaman dilimi belirlemediğini söyledi. FAA Yöneticisi Steve Dickson Salı günü yaptığı açıklamada, MAX’a yönelik bir kararın “yalnızca Boeing’in önerilen yazılım güncellemeleri ve pilot eğitimin yeterliliği konusundaki değerlendirmemiz üzerine verileceğini” söyledi.737 MAX jeti teslim edilmeye başlandığında sivil havacılık tarihinin en büyük dağıtım stratejisinin gerçekleşeceğini düşünen Boeing bunun havayollarını nasıl etkileyeceğini tahmin etmeye gayret gösteriyor. 737 MAX’in yerde kalış süresi ne kadar uzun sürerse, Boeing’in teslimatları o kadar uzun sürer ve bu da MAX’ının üretim hattında para girişinin duraksamasının riskini arttırır.

Filolarında MAX jeti olan ve çok daha fazla siparişleri olan Southwest, American ve United Airlines, yasal onay beklerken günlük uçuş iptallerini defalarca uzatmak zorunda kaldı ve bu durum Mart ayına kadar sürecek. Alaska Air Group’da bu yıl ilk 737 MAX jetini teslim almayı bekliyordu.

737 MAX teslimat veya sözleşme şartları için koşullar henüz açıklanmadı, Uçak teslimatları, avukatlar tarafından yürütülen kapsamlı evrak işlerini ve çok önemli ölçüde ödeme gerektirecek bir süreçtir. Teslimatın yapılmamasının bir yararının, uçak uçmaya başlayana kadar amortismana girmemesi olduğu, bu nedenle bir uçak uçmaya başlayana kadar aynı değerini koruduğu belirtildi.

Bazı 737 MAX jetleri, kuşlar ve diğer yaban hayatın uçağa etkilerini önlemek için motorları kapalı olarak uzun süreli depolamaya alınmışken, diğerleri ise uçuşa daha hızlı bir şekilde dönüşünün sağlanması için neredeyse her gün kontrol edilmektedir. Her iki durumda da masraf söz konusudur

Bu yüzden Boeing, havayollarının uçuşların durdurulması maliyetini karşılamak için milyarlarca doları kenara ayırdı.

Yine de Southwest, American ve United Airlines MAX siparişlerini en kısa sürede istediklerini söylediler.

Teslimat günü yaklaştıkça detaylar ortaya çıkmaya başlayacaktır. Burada en önemli konu eğitim konusunda uzlaşı ve onayın alınmasıdır. Bu sağlandığı takdirde bilhassa ellerinde MAX uçağı olan havayolları bir an evvel eğitimlere başlayıp Otoritenin yolculu seferlere onay verdiği anda gecikmeksizin uçuşlara başlayabilecektir.

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot ( E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...