Ana içeriğe atla

Boeing 737 MAX’in uçuşa geri dönüşü için FAA sertifika onay uçuşu Ekim ayında yapılabilir

Ana Sayfa  Yazarlar  Eyup Turşucu  Boeing 737 MAX’in uçuşa geri dönüşü için FAA sertifika onay uçuşu Ekim...

Boeing 737 MAX’in uçuşa geri dönüşü için FAA sertifika onay uçuşu Ekim ayında yapılabilir

0

İnternational Business Times’dan Kalyan Kumar’ın makalesine göre ölümlü iki kaza sonrası uçuşları durdurulan B737 8 ve 9 uçaklarının tekrar geri dönüşü merakla beklenmektedir. Son gelen haberlere göre Ekim ayı içinde FAA tarafından B737 Max uçaklarının sertifika uçuşu gerçekleştirilebilecektir. Şu anda yaklaşık 600 Max uçağı yerdedir.

FAA’nin katılımı ile gerçekleştirilecek bu sertifika uçuşu Max uçaklarının uçuşa geri dönüşü için önemli bir kilometre taşı olacaktır. Uçakların uçuşa geri dönüşü için gerçek tarih FAA ve diğer küresel havacılık otoritelerinin katılımı ile belli olacaktır. Boeing halen uçuş kontrol yazılımındaki değişiklikleri test etmektedir. FAA tamamen uçuş emniyetine odaklanmış olup B737 Max uçaklarında yenilenen sistemlerin tüm emniyet gereksinimlerine uyum sağladığını görmek istemektedir ve bu süreç için zaman çizelgesi vermemektedir

FAA’nin Uçuş Standardizasyon Kurulu Pilot eğitimi için FAA prosedürlerini içeren yeni kılavuzların çalışmasını yapmaktadır.

FAA ayrıca yeni prosedürlerin genel test ve işlerliğinin görmek amacıyla Max uçak işleticilerinin pilotlarını yapılacak simülatör testine katılımları için davet edeceğini belirtmiştir.

Güncellenmiş yeni MCAS prosedürlerinin yapılacak olan simülatör test uçuşlarında uygulanacağı söylenmiştir. Bilindiği gibi her iki ölümcül kazaya da yazılımın burun aşağı kumanda vermesi ve pilotların uçağı bu durumdan kurtaramaması sebep olmuştur.

Birleşik Pilotlar Birliği birliğinin sözcüsü Dennis Tajer: “Boeing’deki en üst düzey test pilotunun değil, ortalama herhangi bir B737 pilotunun bu sistemi test etmesinin gerçekçi bir analiz olacağını söyledi.”

Boeing’in yeni üretim planı

Bu arada Boeing, “737 MAX’ın hizmet planına geri döndüğü” varsayımını yansıtan 737 Max jetleri için agresif bir üretim planı açıkladı.

FAA onayının Ekim ayında gerçekleşeceğini varsayarak, Boeing yakında üretim rakamlarını artırmayı hedefliyor.

Halen ayda 42 uçak olan üretim sayısının 2020 Şubat’a kadar 52 ve gelecek yaz ise ayda 57 uçağa çıkarmaya çalışılacağını söyledi.

Bu arada, Max uçaklarının geriye dönüş sinyalleri de Boeing hissesini yükseltti. Boeing hisseleri ABD-Çin ticaret savaşının artması bağlamında geçen Cuma günü panik satış baskısına dayanan tek pozitif Dow Jones hissesi olup geçen hafta yaklaşık yüzde 8 arttı.

Piyasadaki bu yükseliş Boeing’in uçağın emniyetle uçuşa geri döneceği konusundaki çabalarının meyvesini vermeye başladığını göstermektedir. Umarız herşey planlandığı gibi devam eder ve havacılık sektöründeki son yılların en büyük krizi mutlu sonla nihayetlenir. 28.08.2019

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot ( E )

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...