Ana içeriğe atla

Boeing, 737 MAX’ın uçuşunu hedeflediği 4. çeyrek için personel alımı planlıyor

Ana Sayfa  Yazarlar  Eyup Turşucu  Boeing, 737 MAX’ın uçuşunu hedeflediği 4. çeyrek için personel alımı planlıyor

Boeing, 737 MAX’ın uçuşunu hedeflediği 4. çeyrek için personel alımı planlıyor

0

Boeing Salı günü yaptığı açıklamada, müşterilerine MAX uçak teslimatlarını Ekim ayında başlatabilmek için fazladan personel almayı planladığını ve Washington eyaletindeki bir havaalanında görevlendirmek üzere “birkaç yüz” geçici çalışanı işe almayı planladığını söyledi.

Dünyanın en büyük havacılık krizlerinden biri olarak tarihe geçen ve altıncı ayına giren krizde büyük uçak üreticisi, Grant County Uluslararası Havalimanı’nda işçilerin uçak bakımı ve müşteri teslimatı hazırlıklarına yardımcı olacağını söyledi.

Yüzlerce uçuşu durdurulmuş 737 MAX jetinin teslim edilebilmesi için Boeing, modern sivil havacılığın en büyük lojistik operasyonlarından birini oluşturan işe alma planları, kamuoyunda ayrıntılı olarak atılan en önemli adım olarak görülmektedir.

Şikago merkezli Boeing, tek koridorlu uçağın Endonezya ve Etiyopya’da 346 kişinin ölümüyle sonuçlanan kazaların ardından Mart ayında dünya çapında uçuşlarının durdurulmasına bu yana 737 MAX uçağı teslim edemedi ve önemli bir nakit kaynağını keserek üretimi düşürdü.

Küresel hava yolu şirketleri, binlerce uçuşu iptal etmek ve daha önce yakıt tasarruflu MAX ile uçan ve karlılıklarını arttıran rotaları kapatmamak için yedek uçak kullanmak zorunda kaldı. Birçok taşıyıcı, MAX’ı sonbahar öncesi veya 2020’nin başına kadar programlarından çıkardı.

Boeing Salı günü yaptığı açıklamada, 737 MAX’ın “dördüncü çeyreğin başında” ticari olarak tekrar uçmasını sağlamaya çalıştığını ve her iki kazanın merkezindeki MCAS için yeniden programlanan yazılımın onayını aldığını doğruladı.

Temmuz ayı sonunda, ABD Federal Havacılık İdaresi Başkan Yardımcısı Dan Elwell Boeing’in hizmete giriş için daha önce belirtilen Ekim ayı hedefine bağlı kalmayı reddetti.

Elwell, “Bir zaman çizelgemiz yok” dedi. “Bir tek kritere sahibiz. 737 MAX’in uçuşa tekrar dönebilmesi için komplikasyonların ortadan kalktığının değerlendirilmesi ve emniyetli olduğuna inanılmasıdır.”

Boeing, tüm uçakları, test uçuşlarının yapıldığı bir doğu Washington bölgesi olan Moses Lake’den, fabrikalarının bulunduğu Seattle ve Everett bölgelerindeki tesislere taşımayı planladığını söyledi.

Yüzlerce Boeing 737 MAX jeti dünya genelinde uçuşu durdurulmuş durumda ve Boeing  Seattle bölgesinde ayda 42 adet olarak MAX üretmeye devam ediyor.  ABD’li uçak üreticisi ayrıca, Seattle’da bulunan Renton ve Everett’teki fabrikalarının dışındaki alanlara üretimi yeni tamamlanan uçakları park etmekte. Bunun yanında San Antonio, Teksas’ta da bir grup uçak rezerv durumda bulunuyor.

Esasen uçak üreticisinin gecikmiş teslimatlar ve üretimin düşürülmesi nedeniyle hava yollarına 737 MAX krizinin şu ana kadarki toplam maliyeti 8 milyar dolardan fazla olduğu belirtildi.

Son günlerde Boeing tarafından yapılan açıklamalar yavaş da olsa sona yaklaşıldığının ipuçlarını vermektedir. Boeing 737 MAX uçaklarının otoritelerce emniyetli olarak onaylanması ve uçuşa verilmesi Havacılık sektöründeki aylar süren kaosu sona erdirecektir. Aynı zamanda hava yolunu tercih eden yolcuları da rahatlatacaktır.

23.08.2019

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

Eyup Turşucu
Kaptan Pilot (E)
Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...