Ana içeriğe atla

Boeing, durdurulan 737 Max uçağı üretiminin Mayıs ayında tekrar başlatılacağı bilgisini verdi

Ana Sayfa  Yazarlar  Eyup Turşucu  Boeing, durdurulan 737 Max uçağı üretiminin Mayıs ayında tekrar başlatılacağı bilgisini verdi

Boeing, durdurulan 737 Max uçağı üretiminin Mayıs ayında tekrar başlatılacağı bilgisini verdi

0

Otoritenin onayını tekrar alabilmek yaklaşık bir senedir çaba sarf eden Boeing teslim edilemediği için biriken 400 Max uçağı nedeniyle Ocak ayında üretimini durdurmuştu.

Boeing ölümlü kazalardan sonra en çok satan uçağının emniyet nedeniyle uçuşunun durdurulması üzerine teslim edilemeyen uçaklar nedeniyle üretimi durdurmuştu. Mayıs ayında 737 MAX üretimini yeniden başlatmayı planlıyor. Boeing’in planlaması, hızla yayılan Corona Virus salgınının üstesinden gelinmesine bağlı olup, ABD otoriteleri tarafından B737 MAX’ın tekrar sertifikasyonun onaylanarak 2020’nin ortalarında uçağın hizmete verilmesidir.

Bir endüstri kaynağı Boeing’in bazı tedarikçilerden Nisan ayında 737 parçalarını göndermeye hazır olmasını istediğini bilgisini paylaştı. Başka bir kişi, üretimin Mayıs ayında yeniden başlamayı planladığını söyledi. Üçüncü bir kişi ise koronavirüsün Boeing’in planlarını ötelediğini söyledi, başlangıçta Nisan ayı hedeflenmişti, ancak artık Mayıs ayı söz konusudur.

Boeing Finans Başkanı Greg Smith, Mayıs ayında yeniden üretime başlama hedefi hakkındaki soruya Reuters’e verdiği demeçte, konuya daha temkinli yaklaşılacağını bunun ekipleri kurarak yavaş ama metodik ve sistematik bir yaklaşım olacağını ve önceliğin eldeki MAX’lerin müşterilere teslimatının yapılarak birikimin önlenmesi olacağını belirtti.

Etiyopya ve Endonezya’daki 347 kişinin yaşamını yitirdiği kazaların ardından 737 MAX’ın uçuşunun durdurulmasıyla bir yıldır süren kriz ortamı, Koronavirüs pandemisinin de küresel seyahat talebini azaltmasına bağlı olarak Boeing’in piyasa değerinden milyarlarca dolar kaybetmesine yol açtı

Boeing Pazartesi günü yaptığı açıklamada, Çarşamba gününden itibaren Washington eyalet tesislerinde koronavirüs risklerini azaltmak için üretimi durduracağını söyledi.

Boeing, çoğu Seattle’ın kuzeyindeki Everett merkezinde bulunan Seattle bölgesindeki tesislerde düzinelerce vaka bildirdi. Pazartesi günü bir arkadaşının Facebook paylaşımına göre bir işçi koronavirüsten öldü.

Boeingin, alınan tasarruf önlemlerinin yanı sıra ABD hükümetinden mali durumunu ve Amerikan havacılık tedarik zincirini desteklemek için 60 milyar dolar aradığı belirtilmektedir.

Boeing, verimsizlikleri azaltmak, kaliteyi artırmak ve uçağın pazara yeniden girişini kolaylaştırmak için üretimi yavaşlattı.

Basında yer alan habere göre Boeing MAX’in hizmete geri dönüşü için son hazırlıkların yapıldığını vurgulamakta. Bununla beraber Aralık ayında ortaya çıkan koronavirus salgını süreci uzatacak bir etki yarattı. Umarız bu zor günler en kısa sürede sona erer ve Havacılık sektörümüzün yanı sıra tüm dünya tekrar normal yaşantısına döner.

Emniyetli Sağlıklı yarınlar dileriz

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...