Ana içeriğe atla

Boeing patronu ikramiye talep etmedi!

Ana Sayfa  Yazarlar  Eyup Turşucu  Boeing patronu ikramiye talep etmedi!

Boeing patronu ikramiye talep etmedi!

0

Boeing’in patronu , bu yıl firmanın 346 kişiyi öldüren 737 Max uçağını içeren iki kazadan sonra ikramiye almayacak. Boeing’in başkanı David Calhoun, bu konuda Muilenburg’un öneride bulunduğunu söyledi. 2018 yılı için, Bay Muilenburg’un maaşı 1.7 milyon dolarlık maaşının üstüne 13 milyon dolarlık ikramiye eklenmişti ve Toplam ödeme paketine 2017’ye göre %27 artış sağlanmıştı

Bay Muilenburg, geçtiğimiz günlerde “uçan tabutlar” üretmek ve “kasıtlı bir şekilde gizlemekle” suçlayan ABD’li milletvekilleriyle soruşturmada karşı karşıya geldi. Ancak Calhoun, Muilenburg’un “her şeyi doğru yaptığını” söyledi.

Muilenburg’un geçen ay yönetim sorumluluğunun değiştirilmesinden sonra başkanlık görevini yürüten Calhoun, CNBC’ye, genel müdürün Boeing’in Yönetim kurulunun güvenini koruduğunu  sözlerine ekledi.

2018 Ekim ayında Lion Air’nin Boeing 737 Max’ı kaza yaptı ve 189 kişi yaşamını yitirdi. Beş ay sonrasında Mart 2019’da bir Etiyopya Havayolları uçağı düştü, 157 kişi yaşamını yitirdi, ardından 737 Max filosunun tamamının uçuşu durduruldu.

Geçen hafta ABD senatörleriyle yaptığı duruşmada, kaza sırasında ölen insanların aileleri BBC’ye Bay Muilenburg’un kaçınılmaz şekilde istifa etmesi gerektiğini düşündüklerini  ifade etmişlerdi.

Etiyopya Hava Yolları kazasında beş aile üyesini kaybeden Paul Njoroge, “Kazaların önlenebilir olduğu için 346 kişinin ölümünün sorumluluğunu üstlendiğini açıkça söylemesini istiyorum.” dedi. Etiyopya Hava Yolları kazasında kız kardeşi Samya’yı kaybeden Adnaan Stumo ise, Bay Muilenburg’un “istifa etmesi ve hatta hapse girmesi” gerektiğinin altını çizdi.

Senatörler ayrıca, Federal Havacılık İdaresi’ndeki (FAA) Emniyet görevlileri ile Boeing arasında aşırı “samimiyet” olduğunu söyleyerek sertifikasyon düzenleme sürecini eleştirdiler.

Bay Muilenburg, firmanın “güçlü gözetimi” desteklediğini ancak gözetiminin büyük bölümünü şirket yetkililerine devrettiği için eleştirilen FAA’nın yetkisini arttırmayı reddettiğini söyledi.

Salı günü CNBC’ye konuşan Calhoun, şirketin 737 Max’in adını değiştirme planlarının olmadığını belirtmişti.

Mart ayında 737 Max filosunun uçuşunun durdurulmasından bu yana, MAX modelinin yazılımının hatalarının giderildiğini ve inceleme prosedürlerini elden geçirdiğini söyledi. Nisan ayında Boeing, uçağın üretimini neredeyse beşte bir azalttı . Bay Calhoun, şirketin daha fazla üretim kesintisi yapmayacağını düşündüğünü söyledi.

Ayrıca, Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) başkanı, düzenleyicilerin kendi onay süreçlerini takip etmek yerine 737 Max’in uçuşa elverişliliğini değerlendirmede işbirliği yapmaları gerektiğinine işaret etti.

Alexandre de Juniac, Reuters’e kişisel bir yaklaşımı benimsemenin “büyük, büyük, büyük bir hata” olduğunu söyledi. Bu endüstrinin emniyetini tek sertifikasyon kararı ve karşılıklı tanıma üzerine kurulduğunu ve bunun da çok iyi çalıştığını belirtmiştir.

Boeing MAX ile ilgili teknik iyileştirmeleri yaparken bir taraftan da kamuoyu üzerinde oluşan kötü imajını düzeltmeye gayret gösterecek ve MAX uçaklarında emniyetle uçabileceklerine ikna etmeye çalışacaktır.

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E )

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...