Ana içeriğe atla

FAA, 737 MAX’in uçuşa geri dönmesi için pilotlara zorunlu simülatör eğitimine kapıyı açık bırakıyor

Ana Sayfa  Yazarlar  Eyup Turşucu  FAA, 737 MAX’in uçuşa geri dönmesi için pilotlara zorunlu simülatör eğitimine kapıyı...

FAA, 737 MAX’in uçuşa geri dönmesi için pilotlara zorunlu simülatör eğitimine kapıyı açık bırakıyor

0

FAA Yöneticisi Steve Dickson, 20 Kasım’da Dubai Hava Şovu’nda MAX uçağına geçiş eğitiminin bir parçası olarak simülatör eğitimini de içereceğini ifade ederek “şu anda söylemek imkansız” dedi. Bunu simülasyon sonuçlarının belirleyebileceğini belirtti.

Boeing, beş ay içinde meydana gelen iki kaza sonrasında MAX uçuş kontrol bilgisayarı yazılımında yapılan revizyonların ve ortaya çıkan ilgili eğitimi revize etmenin son aşamada olduğunu açıkladı.

MAX’ın tekrar uçmasının güvenli olduğunu gösterme çabası, Boeing’in hem mühendislik hem de uçuş simülatörlerinde pilotlar tarafından yapılan değişikliklerin doğrulanması çabasının ardından Boeing’in bir sonraki adımları arasında. Dickson, pilotların çoklu arızaları önceliklendirmesi ve yönetmesi gereken yüksek iş yükü senaryolarını içeren testlerin “önümüzdeki birkaç gün içinde gerçekleşebileceğini” söyledi. Diğer adımlar, değişikliklerin ayrıntılandırılması ve bir sertifikasyon uçuşunun gerçekleştirilmesi ve tüm dokümantasyon incelemelerinin tamamlanmasını içeriyor.

Gözden geçirilmiş eğitim modülleri de doğrulanmalıdır. 737’nin önceki nesillerinden MAX’e geçiş yapan pilotlar için zorunlu eğitimin bir parçası olarak görüneceği yerdir. Uçuş Standardizasyon Kurulu’nun Gözden geçirilmiş önceki taslakları zorunlu simülatör eğitimini içermiyordu, ancak daha sonra MAX uçuş kontrol yazılımı üzerinde çalışmalar yapıldı ve simülatör eğitimi gerekebileceği düşünülüyor.

Yeni eğitim, MAX’ın manevra özellikleri artırma sistemi (MCAS) uçuş kontrol özelliklerini kapsayan modülleri içerecek. Kaza raporunda da yer aldığı gibi MCAS, her iki MAX kazada da rol oynadı ve düzenleyicilerin mantığındaki değişiklikleri önermelerine yol açtı. Bu değişiklikler, otomatik STOL önleyici sistemin gerçek durumda kumanda vermesini sağlayacak şekilde çalışmasını gerçekleştirecektir. Her iki kaza öncesinde hatalı sensör verileri MCAS’yi tetikleyerek, uçuş ekibini de şaşırtan kontrol edilemeyen dalış kumandası vermesine yol açtı.

MCAS, MAX uçuş dökümanlarında yer almadı ve geçiş eğitimine dahil edilmedi.

Dickson, FAA’nın MAX’in uçuşa geri dönüş çabasında herhangi bir zaman çizgisini takip etmediğini vurgulayarak “Çok düzenli ve doğru yolda olduğumuzdan emin olacağız” dedi.

Haberde, FAA tarafından kaza sebebinin MCAS’in uygun çalışmaması olduğu, MAX uçağına geçiş için simülatör eğitiminin gerekebileceği ve MCAS sistemine dökümanlarda yer verilmemesinin hata olduğunu ifade etmesi açıkça yer almaktadır.

FAA’nin bu gün açıkça kabul ve ifade ettiği konuların 10 Mart 2019’dan bu yana paylaştığımız yazılarımızda tamamının yer aldığı görülecektir.

Emniyetli Uçuşlar dileriz.

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot ( E )

Kaza Araştırma Uzman

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...