Ana içeriğe atla

FAA Başkanı, Boeing 737 MAX’e ilişkin gelişmeleri sektördeki otoritelere açıklamaya hazırlanıyor

Ana Sayfa  Yazarlar  Eyup Turşucu  FAA Başkanı, Boeing 737 MAX’e ilişkin gelişmeleri sektördeki otoritelere açıklamaya hazırlanıyor

FAA Başkanı, Boeing 737 MAX’e ilişkin gelişmeleri sektördeki otoritelere açıklamaya hazırlanıyor

0

ABD Federal Havacılık İdaresi Başkanı Pazartesi günü(Bugün) Boeing 737 MAX uçağındaki iki ölümcül kazadan sonra uçuşları durdurulan uçakların uçması konusunda faklı görüşlerde olan uluslararası havacılık otoritelerine gelişmelerin ayrıntılarını anlatacak.

Montreal’deki Birleşmiş Milletler Havacılık Örgütü Toplantısı öncesinde 50 ülkeden temsilcilerin yer alacağı dışarıya kapalı bilgilendirme toplantısında , Boeing’nin önerdiği yazılım düzeltmeleri ve yeni pilot eğitimi hakkındaki hazırlıklar tartışılacak.

FAA yeni yöneticisi Steve Dickson, Reuters ile geçen hafta yapılan toplantıda bir fikir birliğine varmaktan ziyade düzenleyicilere en son bilgilerin sağlanmasının amaçlandığını söyledi.

Temsilcilerin, MAX’ı uçuran havayollarından ve uçakların uçuş yapacağı ülkelerden oluştuğunu söyledi.

Boeing’in en çok satan jeti, Ekim ayında Endonezya’da benzer bir Lion Air felaketini takip eden Etiyopya Havayolları uçuşunda meydana gelen kazadan günler sonra Mart ayında küresel olarak uçuşu durduruldu İki kazada toplam 346 kişi hayatını kaybetti.

ABD üreticisi, Ekim ve Aralık ayları arasında Amerika Birleşik Devletleri’nde tekrar uçacak uçaklar için FAA onayını almak umuduyla her iki kazanın merkezindeki kritik uçuş kontrol yazılımını güncellemek için aylarca çalıştı.

Havayolları, düzenleyicilerden emniyet üzerindeki bölünmeleri önlemek amacıyla yapılan tekliflerdeki yazılım değişikliklerini koordine etmeye çağırdı, ancak bazı ülkeler uçuşa geri verilmeden önce kendi bağımsız doğrulama çalışmalarını yürüteceklerini belirttiler.

737 MAX tasarımı hakkında kendi incelemesini yapan Avrupa Birliği Havacılık Güvenliği Ajansı (EASA), son zamanlarda uçağın hücum açısının bütünlüğüyle ilgili sorunlara hala uygun bir cevap alınamadığını söyledi.

Her iki kazada da, hücum açısı sensörlerinden açılarından birinin ürettiği hatalı veriler, art arda uçağa burun aşağı kumanda veren otomatik bir sistemin etkinleştirilmesine yol açtı.

Eşini, üç çocuğunu ve kayınvalidesini Etiyopya kazasında kaybeden Paul Njoroge ve kızını kaybeden Chris Moore, hayatını kaybeden yakınlarının fotoğraflarıyla toplantı dışında bulunmayı planlıyorlar.

Etiyopya kazasında ölen Samya Stumo’nun kızı Nadia Milleron’un verdiği bilgiye göre Dickson, FAA brifinglerine katılma isteğini reddettmesine rağmen iki erkekle görüşmeyi kabul etti.

Dickson, geçen hafta, yazılım güncellemesini hala gözden geçirdiğini ve Boeing’den uçuş kontrol sisteminin mimarisini ve değişikliklerini ayrıntılandıran 500 sayfadan daha uzun bir belgenin beklendiğini söylemiştir..

Kurum ayrıca, sertifikasyon onay öncesi son adım olan test uçuşunu yapmadan önce, uluslararası düzenleyiciler EASA, Kanada ve Brezilya’dan girdi istemektedir.

737 MAX uçaklarının uçuşunun durdurulması konusu Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü’nün 24 Eylül – 4 Ekim tarihleri arasındaki toplantı gündeminde yer almamaktadır, ancak düzenleyicilerin jetin tekrar hizmete alınması için gereken eylemler üzerindeki ayrışmayı önlemek için endişeleri olacaktır.

Reuters’nin haberinde yer alan bilgilendirme şu saatlerde gerçekleşmek üzere olup kısa süre sonra FAA tarafından konuya ilişkin açıklama yapılacaktır. Umarız tüm tarafların beklentilerinin karşılandığı bir açıklama olacaktır.

Emniyetli Uçuşlar dileriz

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E )

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...