Ana içeriğe atla

FAA, Boeing’e 737 Max pilotları için daha fazla eğitim verilmesi gerektiğini bildirdi

Ana Sayfa  Yazarlar  Eyup Turşucu  FAA, Boeing’e 737 Max pilotları için daha fazla eğitim verilmesi gerektiğini bildirdi

FAA, Boeing’e 737 Max pilotları için daha fazla eğitim verilmesi gerektiğini bildirdi

0

Boeing, 737’nin önceki tiplerinde uçma yetkisi olan Max pilotlarının ekstra simülatör eğitimine ihtiyaç duymadığı görüşünü uzun süredir devam eden kaza sonrası süreçte konumunu tersine çevirdi.

19 Şubat’ta Bloomberg News tarafından yayınlanan bir mektupta, Federal Havacılık İdaresi (FAA) tarafından Boeing’e, havayolu ekiplerinin Aralık simülatörü oturumlarında yaptıkları birçok yanlış adımın ayrıntılarını verdi ve ek testlere ihtiyaç olduğunu söyledi. Simülasyonlarda, iki ölümlü kazadakine benzer arızalar tekrarlandı.

Mektuba göre, FAA ve Max uçağına ilişkin revizyonları gözden geçiren diğer ülkelerdeki düzenleyiciler tarafından yapılan bir analizde, “uçağa ilişkin ek eğitim gereklilikleri” istenebileceği belirtilmektedir.

Mektup oturumlarda gündeme getirilen konular hakkında daha ayrıntılı bilgi vermekte ve hükümetin daha fazla eğitim gereksinimi ihtiyacını da incelediğinin ilk göstergesidir.

Boeing’in, en çok satan jeti olan 737 Max’i, kazalardan sonra dünya çapında uçuşu durdurulduktan neredeyse bir yıl sonra yeniden hizmete sokma çabalarının bu aşamasında eğitim kararları öne çıkmaktadır. Bu durumu uçağın hizmete geri dönüşünü geciktirebilir ve havayolları için maliyetli olabilir.

Boeing e-postayla yaptığı açıklamada, “737 Max simülatör eğitimi ile ilgili bir öneri sunduklarını, ancak eğitimin içeriğini değerlendirmek ve sonuçlandırmak için havayolu müşterileri ve küresel düzenleyicilerle çalışmaya devam edeceklerini bildirdi. Sonuçta, eğitim gereksinimlerinin düzenleyiciler tarafından belirleneceği vurgulandı.

Testler, Boeing’in kazaların ardından geliştirilen güncellenmiş uçuş kontrol sistemini içeren bir simülatörde gerçekleştirildi. FAA mektubuna göre, ekiplerin hiçbiri her iki kazadaki kadar korkunç hatalar yapmamış olsa da, hatalar fazlaydı.

Şirket tarafından önerilen ek eğitim almış pilotlar, Manevra Karakteristiklerini Artırma Sistemi olarak bilinen her iki 737 Max kazasında da yer alan otomatik sistemle ilgili acil durum kontrol listelerini tamamlayamadılar. Ayrıca, mektuba göre, sensör arızaları, hatalı yükseklik ve hava hızı okumaları ve otopilot ile ilgili acil durum prosedürlerinde zorluk çekiyorlardı. Ayrıca çeşitli sistemlere ait ikazların gelmesiyle ekiplerin dikkatlerinin dağıldığının gözlendiği belirtilmektedir.

Bununla birlikte, Aralık ayında simülatör oturumlarındaki pilotlara gözden geçirilmiş bir eğitim kursu verilmiş olmasına rağmen oldukça fazla hata yapmışlardır. Bu yüzden daha fazla eğitime ihtiyaç olduğu belirtilmektedir..

Bu bilgiler ışığında Boeing’in Ocak ayı kararına bağlı olarak ABD, Avrupa ve diğer ülkelerdeki düzenleyicilerin henüz bir karar vermedikleri halde simülatör eğitiminin zorunlu kılınacağı beklenmektedir.

Tüm teknik gereksinimler yerine getirilse bile simülatör testlerinde tam başarı sağlanıncaya kadar standart bir eğitim programına karar verilemeyeceği, dolayısıyla bunun da süreci uzatmaya devam edeceği değerlendirilmektedir.

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...