Ana içeriğe atla

Havacılık analisti Hamilton : “Başkaları da CEO ile birlikte Boeing’den ayrılmayı hak ediyor”

Ana Sayfa  Yazarlar  Eyup Turşucu  Havacılık analisti Hamilton : “Başkaları da CEO ile birlikte Boeing’den ayrılmayı hak...

Havacılık analisti Hamilton : “Başkaları da CEO ile birlikte Boeing’den ayrılmayı hak ediyor”

0

Washington merkezli bir havacılık analisti, Boeing CEO’su Dennis Muilenburg’un 737 MAX’in yönlendirdiği Boeing sorunları nedeniyle işini kaybetmeyi hak ediyorsa, diğer sorumluların da hak ettiğini söylüyor.

Leeham News web sitesinde yazan Scott Hamilton, AirInsight’ın analisti Ernest Arvai’nin makalesinde yer alan MAX krizini, Boeing’in emniyet ve kalite konusundaki itibarının değiştiği ve hisse değerlerinin düşmesi ve bunların sonucu olarak Muilenburg’un görevden ayrılması gerektiği konularından alıntı yaparak Arvai’nin birçok iyi konuya işaret ettiğini ama bunun yeterli olmadığını belirtiyor.

Hamilton, “Muilenburg’un gitmesi gerekiyorsa, Boeing CFO Greg Smith’de gitmeli. Bu ikisi gitmeyi hak ediyorsa, Muilenburg’un uyguladığı hissedarların değer politikasını belirleyen yönetim kurulu’da gitmelidir”  yorumunda bulundu.

Beş ay içinde iki ölümcül kazasının ardından B737 MAX uçaklarının Mart ayından bu yana uçuşu durdurulmuştu.

Hamilton, MAX’ın lansmanını ve geliştirilmesini gerçekleştiren yöneticilerin çoğunun gitmiş olduğunu belirterek aşağıdaki bilgileri ekledi;

“737 ile ilgili gelişim projesi ilk olarak 2011 yılında emekli olan CEO’su Jim McNerney tarafından açıklandı. Muilenburg, o dönemde Boeing’in başkan yardımcısı ve COO’su olarak görev yapmaktaydı.

MAX’ın projesinin başlatıldığı sırada Boeing Ticari Uçaklar’ın başkanı ve CEO’su Jim Albaugh, 2012’de emekli oldu. Halefi Ray Conner 2017 yılında emekli oldu, aynı yıl MAX hizmete girdi.

Muilenburg, 2015 yılında 13 kişilik kurulun üyesi oldu.

Hamilton değerlendirmelerine yorum yapma talebine Boeing sözcüsü yanıt vermedi.”

*

Yazıdan da açıkça görüldüğü gibi Amerika’da MAX kazaları nedeniyle projenin devamında yer alan tüm sorumlu yöneticiler sorgulanmakta; hatta onların görevden ayrılmalarının uygun olacağı değerlendirilmektedir. Zaman bu değerlendirmelerin ne kadar geçerli olduğunu gösterecektir.

Emniyetli Uçuşlar

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot ( E )

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...