Ana içeriğe atla

ICAO liderliğindeki grup, küresel kılavuz için Mayıs ayı sonunu hedefliyor

Ana Sayfa  Yazarlar  Eyup Turşucu  ICAO liderliğindeki grup, küresel kılavuz için Mayıs ayı sonunu hedefliyor

ICAO liderliğindeki grup, küresel kılavuz için Mayıs ayı sonunu hedefliyor

0

ICAO liderliğindeki bir çalışma grubu, COVID-19 salgınını devam ederken seyahat prosedürlerini gözden geçirmek için bir taslak olmak üzere geliştirilen ilk kılavuzu yayınladı ve ay sonuna kadar kapsamlı bir protokol setini de hazırlamayı planlıyor.

Kargo uçuş mürettebatını kapsayan ilk kılavuz son birkaç hafta içinde geliştirildi ve 12 Mayıs’ta yayınladı. Bir seyahatin her aşamasında, uçuş öncesi havaalanına varışlardan uçak içi prosedürler ve detaylarına kadar önerilen prosedürleri kapsamaktadır. ICAO Hava Seyrüsefer Bürosu Havacılık Tıp Bölümü şefi Ansa Jordaan, çabaların önümüzdeki birkaç hafta içinde her bir ticari havacılık segmenti için temel rehberlik konusunda küresel fikir birliği geliştirme yönünde daha büyük bir çalışmanın parçası olduğunu belirtti.

Jordaan, 11 Mayıs ICAO web seminerinde “Herkesi gerçekten bu çalışmanın içine almaya gayret ediyoruz, böylece herkesin girdisini alabilecek ve tutarlı bir yaklaşım elde etmeye çalışacağız” dedi. “Zaman çizelgesi oldukça sıkı, ancak içinde bulunduğumuz durum nedeniyle bunu yapmamız gerekiyor.”

Bu çalışma, küresel havacılık organizasyonları, düzenleyici kurumlar ve sağlık kurumlarından temsilcilerin yer aldığı Konsey, Havacılık İyileştirme Çalışma Grubu tarafından yürütülmektedir. Görev gücünün planı olan Halk Sağlığı Koridorları (PHC) kavramı, her biri ticari hava yolculuğunun başlıca yönlerine odaklanan “modüller” geliştirmektedir: mürettebat, uçak, havaalanı tesisleri, yolcular ve kargo. Amaç: sağlık uzmanlarının en iyi uygulamalarını benimsemek ve havacılık için özelleştirilmiş bir dizi standart oluşturmak. Bir çeşit talimat vermeliyiz. ”

SARS’ın ardından 2006 yılında kurulan Sivil Havacılıkta Halk Sağlığı Olaylarının Önlenmesi ve Yönetimi için İşbirliği Düzenlemesi kapsamında çalışan Çalışma Grubu, devletler, ajanslar, operatörler, uçak üreticileri ve diğerleri tarafından yayınlanan kılavuz ile başlıyor. Sorunların çeşitliliği muazzamdır, yolcuların nasıl taranması gerektiğinden kabinlerin temizlenmesi için hangi temizlik maddelerinin uygun olduğuna kadar uzanır. Nisan ayında gerçekleştirilen ICAO üye devletleri üzerinde yapılan bir anket için 87 ülkeden yanıtlar geldi ve dünya çapında farklılığın yanı sıra karantina talimatlarının istenmeyen sonuçlarına dikkat çekti.

ICAO araştırması, katılımcıların üçte birinden gelen geri dönüşlerde pilotların, yerel yetkililer tarafından yapılan kısıtlamalar nedeniyle bir varış noktasında yiyecek veya yeterli dinlenme tesislerine erişiminin olmadığını bildirdiklerini söyledi. Ayrıca rapor edilen: uçuş ekiplerinin hızlı geri dönüşler gerçekleştirmeleri için uçaklarında kalmaları söylenen birkaç vakada uçuş öncesi yürüyüşler için apron sahasına girmelerine izin verilmediği belirtilmektedir. Jordaan, Bu durumun ciddi şekilde emniyetle ilişkili olduğunu belirtti.

Jordaan, Temel Sağlık Hizmeti- PHC (Primary Health Care )konseptinin her modül için kılavuz ve olası “sertifikalar” geliştireceğini söylerken, tüm protokollerin havacılığın operasyonlara yönelik emniyet yönetimi yaklaşımıyla uyumlu olmasını sağladığını söyledi. Örneğin, dezenfekte edilmiş bir hava aracının kabinine veya kokpit girişine yerleştirilmiş bir afiş olabilir. “Bağışıklık pasaportları” gibi benzer onaylar, en azından tarama daha süratle yapılabilene kadar yolcular için oldukça zor olacaktır.

Jordaan, bugün için % 100 güvenilir antikor testlerinin olmadığını belirterek, şu an için bir dokunulmazlık pasaportu mümkün olmadığını söyledi. Bunun için Teknolojiye veya gerekli bilimsel kanıtlara sahip olunmadığını ilave etti. Jordaan, yeni koronavirüs hakkında daha fazla bilgi edindikçe ve uygulamaların pratikte değerli veya işe yaramaz olduğu kanıtlandığında, kılavuzların değişeceğini vurguladı.

Yayınlan belgelerin tümünün devam eden çalışmalar olduğunu ve daha fazla bilgi elde edildikçe güncellenecek canlı belgeler olduğu ifade edildi.

ICAO tarafından yayımlanan Havacılıkta Covid-19’a ilişkin Emniyet Risklerinin Yönetimi Dökümanı DOC 10144 ekte sunulmuştur.

Havayolu taşımacılığının tüm taraflarının uyması gereken kuralları içerecek şekilde hazırlanmış kılavuz belirtilen kuruluşlara rehberlik edecektir.

Sağlıklı, Emniyetli Uçuşlar dileriz.

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...