Ana içeriğe atla

ICAO liderliğindeki grup, küresel kılavuz için Mayıs ayı sonunu hedefliyor

Ana Sayfa  Yazarlar  Eyup Turşucu  ICAO liderliğindeki grup, küresel kılavuz için Mayıs ayı sonunu hedefliyor

ICAO liderliğindeki grup, küresel kılavuz için Mayıs ayı sonunu hedefliyor

0

ICAO liderliğindeki bir çalışma grubu, COVID-19 salgınını devam ederken seyahat prosedürlerini gözden geçirmek için bir taslak olmak üzere geliştirilen ilk kılavuzu yayınladı ve ay sonuna kadar kapsamlı bir protokol setini de hazırlamayı planlıyor.

Kargo uçuş mürettebatını kapsayan ilk kılavuz son birkaç hafta içinde geliştirildi ve 12 Mayıs’ta yayınladı. Bir seyahatin her aşamasında, uçuş öncesi havaalanına varışlardan uçak içi prosedürler ve detaylarına kadar önerilen prosedürleri kapsamaktadır. ICAO Hava Seyrüsefer Bürosu Havacılık Tıp Bölümü şefi Ansa Jordaan, çabaların önümüzdeki birkaç hafta içinde her bir ticari havacılık segmenti için temel rehberlik konusunda küresel fikir birliği geliştirme yönünde daha büyük bir çalışmanın parçası olduğunu belirtti.

Jordaan, 11 Mayıs ICAO web seminerinde “Herkesi gerçekten bu çalışmanın içine almaya gayret ediyoruz, böylece herkesin girdisini alabilecek ve tutarlı bir yaklaşım elde etmeye çalışacağız” dedi. “Zaman çizelgesi oldukça sıkı, ancak içinde bulunduğumuz durum nedeniyle bunu yapmamız gerekiyor.”

Bu çalışma, küresel havacılık organizasyonları, düzenleyici kurumlar ve sağlık kurumlarından temsilcilerin yer aldığı Konsey, Havacılık İyileştirme Çalışma Grubu tarafından yürütülmektedir. Görev gücünün planı olan Halk Sağlığı Koridorları (PHC) kavramı, her biri ticari hava yolculuğunun başlıca yönlerine odaklanan “modüller” geliştirmektedir: mürettebat, uçak, havaalanı tesisleri, yolcular ve kargo. Amaç: sağlık uzmanlarının en iyi uygulamalarını benimsemek ve havacılık için özelleştirilmiş bir dizi standart oluşturmak. Bir çeşit talimat vermeliyiz. ”

SARS’ın ardından 2006 yılında kurulan Sivil Havacılıkta Halk Sağlığı Olaylarının Önlenmesi ve Yönetimi için İşbirliği Düzenlemesi kapsamında çalışan Çalışma Grubu, devletler, ajanslar, operatörler, uçak üreticileri ve diğerleri tarafından yayınlanan kılavuz ile başlıyor. Sorunların çeşitliliği muazzamdır, yolcuların nasıl taranması gerektiğinden kabinlerin temizlenmesi için hangi temizlik maddelerinin uygun olduğuna kadar uzanır. Nisan ayında gerçekleştirilen ICAO üye devletleri üzerinde yapılan bir anket için 87 ülkeden yanıtlar geldi ve dünya çapında farklılığın yanı sıra karantina talimatlarının istenmeyen sonuçlarına dikkat çekti.

ICAO araştırması, katılımcıların üçte birinden gelen geri dönüşlerde pilotların, yerel yetkililer tarafından yapılan kısıtlamalar nedeniyle bir varış noktasında yiyecek veya yeterli dinlenme tesislerine erişiminin olmadığını bildirdiklerini söyledi. Ayrıca rapor edilen: uçuş ekiplerinin hızlı geri dönüşler gerçekleştirmeleri için uçaklarında kalmaları söylenen birkaç vakada uçuş öncesi yürüyüşler için apron sahasına girmelerine izin verilmediği belirtilmektedir. Jordaan, Bu durumun ciddi şekilde emniyetle ilişkili olduğunu belirtti.

Jordaan, Temel Sağlık Hizmeti- PHC (Primary Health Care )konseptinin her modül için kılavuz ve olası “sertifikalar” geliştireceğini söylerken, tüm protokollerin havacılığın operasyonlara yönelik emniyet yönetimi yaklaşımıyla uyumlu olmasını sağladığını söyledi. Örneğin, dezenfekte edilmiş bir hava aracının kabinine veya kokpit girişine yerleştirilmiş bir afiş olabilir. “Bağışıklık pasaportları” gibi benzer onaylar, en azından tarama daha süratle yapılabilene kadar yolcular için oldukça zor olacaktır.

Jordaan, bugün için % 100 güvenilir antikor testlerinin olmadığını belirterek, şu an için bir dokunulmazlık pasaportu mümkün olmadığını söyledi. Bunun için Teknolojiye veya gerekli bilimsel kanıtlara sahip olunmadığını ilave etti. Jordaan, yeni koronavirüs hakkında daha fazla bilgi edindikçe ve uygulamaların pratikte değerli veya işe yaramaz olduğu kanıtlandığında, kılavuzların değişeceğini vurguladı.

Yayınlan belgelerin tümünün devam eden çalışmalar olduğunu ve daha fazla bilgi elde edildikçe güncellenecek canlı belgeler olduğu ifade edildi.

ICAO tarafından yayımlanan Havacılıkta Covid-19’a ilişkin Emniyet Risklerinin Yönetimi Dökümanı DOC 10144 ekte sunulmuştur.

Havayolu taşımacılığının tüm taraflarının uyması gereken kuralları içerecek şekilde hazırlanmış kılavuz belirtilen kuruluşlara rehberlik edecektir.

Sağlıklı, Emniyetli Uçuşlar dileriz.

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı