Ana içeriğe atla

Lufthansa EASA denetimine geçmeyi düşünüyor

Ana Sayfa  Yazarlar  Eyup Turşucu  Lufthansa EASA denetimine geçmeyi düşünüyor

Lufthansa EASA denetimine geçmeyi düşünüyor

0

Avrupa Parlamentosu’nu temsil eden Antonio Tajani ve Karoline Edtstadler, 4 Temmuz 2018’de önemli bir düzenlemeyi imzaladılar. Bu düzenleme iki ay sonra yürürlüğe girecek. 2018/1139 sayılı tüzük, daha önceki çeşitli düzenlemelerin yerine geçmekte ve havacılık denetimi alanında birçok şeyi yeniden şekillendirmektedir.

Ancak 200 sayfalık kurallar bütünü de Avrupa havayolları için yeni fırsatlar sunmaktadır. Şirketler birkaç ülkede faaliyet gösteriyorlarsa, kendilerini Avrupa Birliği Havacılık Güvenliği Ajansı’nın merkezi gözetimi altına alabileceklerdir. Belgelendirme, gözetim ve yaptırım, ulusal makamlar yerine EASA uzmanları tarafından gerçekleştirilecektir.

Prosedürler basitleştirilmektedir

Bu seçenek Lufthansa Grubu stratejistlerinin dikkatini çekti. Almanya, Belçika, Avusturya, İtalya ve İsviçre’de havayolları bulunan uluslararası bir grup olarak, şu anda beş yetkiliyle müzakere etmek zorundadırlar. Bunlar arasında Alman Federal Havacılık Otoritesi, Avusturya Yüksek Sivil Havacılık Otoritesi ve İtalyan Ente Nazionale l’Aviazione Civile bulunmaktadır. Köln’deki EASA merkezinde bir irtibat kişisi süreçleri basitleştirebilir ve maliyetlerden tasarruf sağlayabilir.

aeroTELEGRAPH‘dan Simeon Luthi’nin haberine göre Lufthansa sözcüsü, Havayollarının Easa’nın gözetimi altında olup olamayacağını araştırdıkları bilgisini verdi. Yeni uygulamaya göre Grubun yapısal konumunun nasıl geliştirilebileceğinin de araştırıldığı belirtilmiştir. Bu, 2018/1139 sayılı *Tüzüğün getireceği olasılıkları da içermektedir. Ancak, henüz bir karar alınmamıştır.

Yetkililer için zor günler

İsviçreli «Sonntagszeitung» gazetesi daha önce Lufthansa yan kuruluşu Swiss’in EASA’nın kontrolü altına alınabileceğini bildirmişti. Denetimdeki böyle bir değişikliğin sadece havayollarının kendileri için sonuçları olacağı düşünülemez. Bu durur gerçekleştiğinde Ulusal makamlar en büyük müşterilerini kaybedecekler ve bu yüzden muhtemelen işleri de azaltmak zorunda kalacaklar.

Dünyayı sarsan Corona Virus salgını sorunu halledildiğinde havacılık sektöründe de bir çok şeyin değişeceği gerçeği ile yüz yüze gelinecektir. Bazı şirketler küçülürken, bazıları da başka şirketlere katılarak onların büyümesine katkıda bulunacaktır. Önceki yazılarımda da yer verdiğim gibi havacılık sektörü “rüzgardan nem kapabilen” çok hassas bir sektördür. Savaşlar, devamlılık arz eden ağır meteorolojik şartlar, yanardağı patlamaları, ekonominin durağanlaşması ve bu seferde dünyayı dize getiren salgın hastalıklar sektörün tamamını ciddi şekilde etkileyebilir.

Dolayısıyla Havacılık işletmeleri daha kuruluş aşamasında tüm bu ve sayamadığım diğer tehditleri öngörerek gerekli yedek planlarını hazırlamış olmalıdır ki tehdit ortadan kalktığında bıraktığı yerden asgari hasarla operasyona devam edebilsin.

*AB Yönetmeliğini 2018/1139’u BURADAN inceleyebilirsiniz.

Sağlıklı, Emniyetli yarınlar dileriz

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...