Lufthansa EASA denetimine geçmeyi düşünüyor
Avrupa Parlamentosu’nu temsil eden Antonio Tajani ve Karoline Edtstadler, 4 Temmuz 2018’de önemli bir düzenlemeyi imzaladılar. Bu düzenleme iki ay sonra yürürlüğe girecek. 2018/1139 sayılı tüzük, daha önceki çeşitli düzenlemelerin yerine geçmekte ve havacılık denetimi alanında birçok şeyi yeniden şekillendirmektedir.
Ancak 200 sayfalık kurallar bütünü de Avrupa havayolları için yeni fırsatlar sunmaktadır. Şirketler birkaç ülkede faaliyet gösteriyorlarsa, kendilerini Avrupa Birliği Havacılık Güvenliği Ajansı’nın merkezi gözetimi altına alabileceklerdir. Belgelendirme, gözetim ve yaptırım, ulusal makamlar yerine EASA uzmanları tarafından gerçekleştirilecektir.
Prosedürler basitleştirilmektedir
Bu seçenek Lufthansa Grubu stratejistlerinin dikkatini çekti. Almanya, Belçika, Avusturya, İtalya ve İsviçre’de havayolları bulunan uluslararası bir grup olarak, şu anda beş yetkiliyle müzakere etmek zorundadırlar. Bunlar arasında Alman Federal Havacılık Otoritesi, Avusturya Yüksek Sivil Havacılık Otoritesi ve İtalyan Ente Nazionale l’Aviazione Civile bulunmaktadır. Köln’deki EASA merkezinde bir irtibat kişisi süreçleri basitleştirebilir ve maliyetlerden tasarruf sağlayabilir.
aeroTELEGRAPH‘dan Simeon Luthi’nin haberine göre Lufthansa sözcüsü, Havayollarının Easa’nın gözetimi altında olup olamayacağını araştırdıkları bilgisini verdi. Yeni uygulamaya göre Grubun yapısal konumunun nasıl geliştirilebileceğinin de araştırıldığı belirtilmiştir. Bu, 2018/1139 sayılı *Tüzüğün getireceği olasılıkları da içermektedir. Ancak, henüz bir karar alınmamıştır.
Yetkililer için zor günler
İsviçreli «Sonntagszeitung» gazetesi daha önce Lufthansa yan kuruluşu Swiss’in EASA’nın kontrolü altına alınabileceğini bildirmişti. Denetimdeki böyle bir değişikliğin sadece havayollarının kendileri için sonuçları olacağı düşünülemez. Bu durur gerçekleştiğinde Ulusal makamlar en büyük müşterilerini kaybedecekler ve bu yüzden muhtemelen işleri de azaltmak zorunda kalacaklar.
Dünyayı sarsan Corona Virus salgını sorunu halledildiğinde havacılık sektöründe de bir çok şeyin değişeceği gerçeği ile yüz yüze gelinecektir. Bazı şirketler küçülürken, bazıları da başka şirketlere katılarak onların büyümesine katkıda bulunacaktır. Önceki yazılarımda da yer verdiğim gibi havacılık sektörü “rüzgardan nem kapabilen” çok hassas bir sektördür. Savaşlar, devamlılık arz eden ağır meteorolojik şartlar, yanardağı patlamaları, ekonominin durağanlaşması ve bu seferde dünyayı dize getiren salgın hastalıklar sektörün tamamını ciddi şekilde etkileyebilir.
Dolayısıyla Havacılık işletmeleri daha kuruluş aşamasında tüm bu ve sayamadığım diğer tehditleri öngörerek gerekli yedek planlarını hazırlamış olmalıdır ki tehdit ortadan kalktığında bıraktığı yerden asgari hasarla operasyona devam edebilsin.
*AB Yönetmeliğini 2018/1139’u BURADAN inceleyebilirsiniz.
Sağlıklı, Emniyetli yarınlar dileriz
Eyup Turşucu
Kaptan Pilot (E)
Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar
Yorum Gönder