Ana içeriğe atla

MAX’dan alınan derslere bağlı olarak FAA eğitim değerlendirmelerinde değişiklik düşünebilir

Ana Sayfa  Yazarlar  Eyup Turşucu  MAX’dan alınan derslere bağlı olarak FAA eğitim değerlendirmelerinde değişiklik düşünebilir

MAX’dan alınan derslere bağlı olarak FAA eğitim değerlendirmelerinde değişiklik düşünebilir

0

Aviation Week’den Sean Broderick’in 30 Ağustos 2019 günü yayınlanan haberine göre, FAA Boeing 737 MAX’daki değişikliklerin doğrulatılması için operasyonel değerlendirme yapan hava yolları ile uyumlu bir çalışma yapmak için değişik geçmişe sahip çok sayıda pilotla çalışmayı planlıyor.

FAA bunu gerçekleştirmek için önümüzdeki haftalarda MAX simülatör seanslarına MAX kullanıcısı hava yollarından 15 çift ekip davet etmeyi planlıyor. Yapılan davette gelecek olan pilotların değişik tecrübelere sahip olmasına uçuş saatine bağlı olmaksızın MAX deneyimi olmasının yeterli olacağı belirtildi.

FAA bundan böyle eğitim gerekliliklerinde de değişiklik yapılabileceğini değerlendirmekte. Bunun yanında üretici tarafından sunulan eğitim programları kullanıcılar tarafından değiştirilebilmekte.

Bundan böyle değerlendirme uçuşlarında kullanılmak üzere çeşitli deneyimlerde daha fazla pilot istihdam edileceği vurgulandı.

FAA’nın, MAX pilotlarının tekrar uçabilmeleri için simülatör eğitimi almalarını zorunlu kılmayacağı; ancak muhtemelen tekrarlanan simülatörü eğitimlerinde bu farklılıkların eğitiminin alınması gerekeceği düşünülüyor.

Her şeye rağmen MCAS arızası halinde pilotların arızayı teşhis ve düzeltici işlemlerin yerine getirebileceklerinden emin olmak için işletmeler simülatör eğitiminin zorunlu olmasını talep edebilirler.

Boeing, 4. Çeyrekte sürecin tamamlanarak MAX uçaklarının uçuşunun açılabilmesi için son değişiklik paketinin Eylül ayı içinde FAA’na teslim edilmesinin planlandığını açıkladı.

Bu bilgiler ışığında sürecin sonuna yaklaşıldığı görülmekte ve FAA önceki hatalı onay nedeniyle bu sefer daha dikkatli ve geniş katılımlı bir süreç planlamaktadır. Bu değişikliklerle sertifikasyon yenilendikten sonra problemlerin tekrarlanması halinde MAX uçaklarına tekrar güven oluşturulmasının zor olacağı değerlendirilmektedir.

Emniyetli uçuşlar dileriz.

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E )

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...