Ana içeriğe atla

Meteorolojik şartlar ve hava olayları havacılık sektörümüzü de etkiliyor

Ana Sayfa  Yazarlar  Eyup Turşucu  Meteorolojik şartlar ve hava olayları havacılık sektörümüzü de etkiliyor

Meteorolojik şartlar ve hava olayları havacılık sektörümüzü de etkiliyor

0

Son birkaç gündür ülkemiz üzerindeki olumsuz hava koşulları bir çok kesimi etkilediği gibi havacılık sektörümüzü de etkilemektedir. Şiddetli rüzgar ve yağış ortamında Sabiha Gökçen Havalimanı 06 pistine iniş yapan B737-800 uçağı iniş sonrası pistten yandan çıkarak toprak zemin üzerinde durdu. Sevindirici haber, olayda yaralı ve ölü olmamasıydı.

Tüm pilotlarımız her türlü hava şartlarında uçabilecek şekilde eğitilmektedir. Tabidir ki burada dikkat edilmesi gereken çok önemli durumlar söz konusudur. En önemlisi limitlere kesinlikle uyulmasıdır. Uçak/şirket limitleri önemli olduğu kadar pilotun o günkü genel durumuna göre yapacağı risk değerlendirmesine göre limitlerde olmasına rağmen emniyetle iniş yapamayacağına karar vermesi halinde PAS GEÇEREK bir sonraki olasılığı değerlendirmesi doğru bir karar olacaktır.

Diğer bir konu ise doğru iniş tekniğinin kullanılmasıdır. Bilhassa darbeli ve şiddetli baş ve yan rüzgar koşullarında yapılan yaklaşmalarda sert inişlere çoklukla rastlanmaktadır. Sert inişler zaman zaman iniş takımları ve gövdede çatlaklar, gövdede burkulmalar ve sert iniş sonrasında kontrol kaybıyla pistten çıkı gibi çok ciddi sonuçlar doğurmaktadır. Dolayısı ile sert iniş olayları asla hafife alınmamalı yaklaşmanın her anında emniyetli iniş yapılamayacağı değerlendirilirse anında PAS GEÇİLMELİDİR. Sert inişler işletmelerin Emniyet departmanlarında ciddi olarak takip edilen bir hava olayıdır. Gözden kaçan bir sert iniş sonucu oluşan küçük bir hasarın, daha sonra yaşanacak diğer bir sert inişte çok ciddi sonuçlar doğurabileceği asla unutulmamalıdır.

Yaşanan olay nedeniyle ilgili işletme personeline geçmiş olsun dileklerimizle tüm uçucularımıza emniyetli uçuşlar dileriz.

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...