Ana içeriğe atla

Southwest Airlines, MAX zararı için Boeing ile kısmi tazminat anlaşması imzaladı 15 Aralık 20190

Ana Sayfa  Yazarlar  Eyup Turşucu  Southwest Airlines, MAX zararı için Boeing ile kısmi tazminat anlaşması imzaladı

Southwest Airlines, MAX zararı için Boeing ile kısmi tazminat anlaşması imzaladı

0

Uçuşu durdurulmuş Bir dizi Southwest Airlines Boeing 737 MAX 8 uçağı, California’daki Victorville Havalimanı’nda park edilmiş durumda.

Southwest Airlines Perşembe günü yaptığı açıklamada, 737 MAX uçağının uçuşunun durdurulmasından kaynaklanan tahmini maddi zararların bir kısmı için Boeing ile gizli bir tazminat anlaşması imzaladığını söyledi.

Dünyanın en büyük 737 MAX operatörü olan havayolu şirketi, Boeing’den yaklaşık 125 milyon dolar gelir elde edeceklerini söyledi. Southwest, MAX’in uçuşunun durdurulmasına ilişkin daha fazla tazminat almak için Boeing ile görüşmelerin devam ettiğini, görüşmelerin ve anlaşmanın detaylarının gizli olduğunu ekledi. Boeing bu konuda yorum yapmaktan kaçındı.

American ve United Airlines, Boeing ile tazminat hakkında görüşmelere devam ediyorlar. American Airlines’ın 24 MAX uçağı var ve 2019’un sonunda 40 olması bekleniyordu. American, Boeing’in tazmin etmesini beklediğini söyledi.

MAX’in uçuşunun durdurulmasından bu yana, Southwest büyüme planlarını yeniden revize ederek 100’den fazla günlük uçuşu iptal etti ve Ocak-Eylül arasındaki kazancından 435 milyon $ sildi.

Southwest filosundaki 34 MAX jeti ile ABD havayolları içerisinde en fazla MAX’a sahip . Havayolunun 2019’da 41 tane MAX uçağı daha alması gerekiyordu.

Ekim ayında, Southwest Havayolları Pilotlar Birliği, MAX’ın uçuşunun durdurulmasının 100 milyon doların üzerinde ücret kaybına neden olduğunu iddia ederek Boeing’e dava açtı. Uçağın en azından Nisan ayına kadar hizmete geri dönmesini beklenmediğini ifade ettiler.

American Airlines Nisan Ayına Kadar B737 MAX Uçuşlarını İptal Etti

Şirket, Perşembe günü yaptığı açıklamada, American Airlines uçuşu durdurulan Boeing 737 Max uçağını, en az Nisan ayına kadar uçuş programından çıkardı.

Hareket, bu hafta, uçuşlarının durdurulmasına yol açan iki ölümcül kazanın ardından birincisine ait FAA tarafından hazırlanan risk değerlendirmesinin yayınlanmasını takip ediyor. Risk değerlendirmesinde , Boeing’in uçakta tasarım değişiklikleri yapmaması halinde, önümüzdeki 45 yıl içinde en az 15 kaza yapmasının muhtemel olacağını belirlenmişti.

American Airlines, yaptığı açıklamada, düzenleyiciler ve Boeing ile “sürekli temas halinde” olduğunu, ancak uçuşların iptalinin 6 Nisan’a kadar günlük 140 uçuş olacak şekilde devam edeceği belirtildi.

Southwest’in web sitesine ve CBS News’e göre, 737 MAX filosuna sahip Southwest Airlines ve United Airlines, en az Mart ayına kadar MAX uçuşlarını iptal etti.

Bu hafta başlarında, CBS News’in bildirdiğine göre FAA, Boeing’den alınan bilgiler doğrultusunda uçakların emniyetli olarak uçabilirliğine ilişkin sertifikanın yıl sonundan önce onaylanmayacağını söyledi.

CBS News’un haberine göre FAA Yöneticisi Steve Dickson Kongre Ulaştırma ve Altyapı Komisyonuna, ” 737 Max emniyete ilişkin her şey yapıldıktan ve pilotların uçağı emniyetli bir şekilde uçurmak için gerekli tüm eğitimleri almalarını takiben hizmete verilecektir” dedi. Ayrıca bu sürecin bir takvim ya da bir programa bağlı olmadığını belirtti.

Haberlerden de görüldüğü gibi havayolu şirketler MAX uçağını uçuramadıkları dönem için operasyon zararlarını tazmin için adım atmaya başlamışlar. Haber medyaya yansıdıktan sonra birkaç gün ülkemiz MAX kullanıcılarından bu konularda bir açıklama yapılıp yapılmayacağını bekledim eğer kaçırmadıysam şu ana kadar açıklama yapılmadı. Sanırım onlarda bu konularda adım atacaklardır.

Emniyetli uçuşlar dileriz

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...