Ana içeriğe atla

Toronto Havalimanında aynı pistte aynı anda iki Uçak Kalkışta!

Ana Sayfa  Yazarlar  Eyup Turşucu  Toronto Havalimanında aynı pistte aynı anda iki Uçak Kalkışta!

Toronto Havalimanında aynı pistte aynı anda iki Uçak Kalkışta!

0

87 kişiyle Toronto, ON (Kanada) – Denver, CO (ABD) AC-1037 uçuşunu gerçekleştiren Air Canada Embraer ERJ-190 uçağı Toronto havalimanı 06L pistinden kalkış için serbest kılınır.

E190’nun kalkış koşusuna başlamasının hemen sonrasında, Hava Trafik Görevlisi (ATC) Toronto’dan (ON) Halifax’a (NS) 359 kişi ile AC-606 uçuşunu gerçekleştirecek olan Air Canada Boeing 777-300’ne 06L pistinden kalkış izni verdi.

Kısa bir süre sonra E190 uçağına kuş çarpması meydana geldiğinden, mürettebat 135 KIAS’ta kalkıştan vazgeçti. Bu durumu ATC’ye rapor ettiler.

B773 110kts esnasında , E190’ın hala pistte olduğunu ve kalkıştan vazgeçtiklerini fark ederek kalkıştan vazgeçerek E190’dan emniyetli mesafede durmayı başardılar.

Her iki uçak da pisti tahliye ederek, E190 aprona dönerken. Boeing 777-300, frenlerini soğutmak için bir taksi yolunda 45 dakika bekledi, sonra aprona geri döndü. Kanada Transportation Safety Board (TSB) her iki uçakta da yaralanma ve hasar olmadığını bildirdi. Çarpışma riski söz konusu olduğundan, TSB olayla ilgili Sınıf 3 soruşturması başlattı.

Az da olsa bu ve buna benzer olaylar dünyanın her yerinde maalesef yaşanabilmektedir. Bu durumun tam tersi yani iniş yapmış bir uçak henüz pist içindeyken, yaklaşmadaki uçağa iniş izni verilmesi sonrasında pistteki uçak henüz pisti terk edemediği için diğer uçağın pas geçmek zorunda kaldığı olaylar yaşanmaktadır.

İnsanın olduğu çevrimde her zaman hata söz konusu olabileceği asla unutulmamalı; bu ve buna benzer tehditler uçuş ekipleri tarafından süratle değerlendirilerek gerekli önlemler alınmalıdır. Sadece kendi durumunuzun değil size yakın olan trafiklerinde aynı şekilde takip edilmesinin önemi göz ardı edilmemelidir.

Emniyetli Uçuşlar Dileriz

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...