Ana içeriğe atla

Düşen Pakistan uçağının kara kutularının çözümlenmesi Fransız araştırmacılar tarafından tamamlandı

Düşen Pakistan uçağının kara kutularının çözümlenmesi Fransız araştırmacılar tarafından tamamlandı

0




PK8303’ün FDR ve CVR çözümlemeleri tamamlandı…

İslamabad, 6 Haziran Fransız araştırmacılardan alınan bilgiye göre, geçen ay yoğun nüfusun yaşadığı bir bölgede düşen Pakistan uçağının kara kutularının indirilmesi ve çözümlenmesi tamamlandı.

Ulusal taşıyıcı Pakistan Uluslararası Havayolları’nın (PIA) Airbus A320 uçağı, 22 Mayıs’da Karaçi’nin Jinnah International’a inişinden birkaç dakika önce Jinnah Garden alanına düştüğünde uçakta 91 yolcu ve sekiz kişilik bir mürettebat bulunuyordu. Kazada doksan yedi yolcu öldü. Yerdeki 11 kişi yaralandı. Yerde yaralanan 13 yaşındaki bir kız bu hafta öldü ve kazada ölenlerin sayısı 98’e yükseldi.

Fransa Toulouse’da bulunan Airbus tesisinden 11 kişilik bir uzman ekibi, olaydan sonra Airbus uçağının yer aldığı kaza için bağımsız bir soruşturma yapmak üzere Pakistan’a geldi.

Fransız Sivil Havacılık Emniyeti Soruşturma ve Analiz Bürosu (BEA) Cuma günü yaptığı açıklamada, PK-8303 kara kutusunun iki bileşeni olan uçuş veri kaydedicisinin (FDR) ve kokpit ses kaydedicisinin (CVR) indirilip çözülmesinin yapıldığı bilgisinin bir tweet’te yer aldığını söyledi. Bununla beraber Analizin devam edeceği bilgisi verildi.

Ayrıca Pakistan’ın Uçak Kazalarını Soruşturma Kurulu’nca (AAIB) yürütülen kaza araştırması için daha sonraki bir tarihte elde edilen ve analizi yapılan verilere dayanarak olay hakkında bir ön rapor yayınlayacağı bildirildi.

Dawn gazetesinde yer alan bir rapora göre, Havacılık Bakanı Ghulam Sarwar Khan uçak kazasının ön raporunun 22 Haziran’da Parlamentoda gündeme alınacağını duyurmuştu.

Uzmanlar bu hafta başında uçağın FDR ve CVR’si ile birlikte Fransa’ya gitmişlerdi. Rapora göre AAIB Başkanı Air Commodore Usman Ghani de Fransız ekibine eşlik etti. FDR zaman, yükseklik , hava hızı, uçuş istikameti, uçağın o anki durumu ve uçuşa ait diğer özellikleri kaydeder. CVR ise kaza ve olay araştırmalarında kullanılmak üzere uçuş esnasındaki ses ortamını kaydetmek için kullanılan bir cihazdır. Pilotların kulaklıklarının ve kokpitte bulunan bir alan mikrofonlarının ses sinyallerini kaydeder ve saklar.

Airbus şirket temsilcileri, Fransa, Almanya, İngiltere ve diğer ülkelerden üyeleri içeren yabancı uzmanlardan oluşan ekip kaza bölgesini ziyaret ederek uçağın enkazını ve bölgeyi inceledi.

Bu arada Pakistan Sivil Havacılık Otoritesi (CAA), 2 Haziran’da PIA’ya yazdığı bir mektupta, düşen uçağın pilotunun hava trafik kontrolörünün (ATC) talimatlarını takip etmediğini söyledi.

Mektupta, o anda görevde olan ATCO’nun(Hava trafik kontrolörünün PK-8303 pilotu ile ilgili bir uygunsuzluk raporu hazırladığını belirtilmekteydi. Kontrolör tarafından Pilotun, süratinin fazla ve yaklaşma için yüksek irtifada olduklarına dair iki kez uyarıldığını ancak dikkate alınmadığı bilgisine yer verilmekteydi.

Önceki yazılarımda yer verdiğim gibi Pakistan Sivil Havacılık Otoritesi tüm sektöre örnek olacak şekilde Kaza Araştırmasını şeffaf bir şekilde yönetmeye devam ediyor. Umarız tüm havacılık sektörü buradan ciddi bir ders çıkarır.

Bugüne kadar paylaşılan resmi bilgiler ışığında kazanın en önemli sebebinin yaklaşma safhasında herhangi bir nedenle meydana gelen “İSTİKRARSIZ YAKLAŞMANIN” ATC’nin iki kez ikazına rağmen devam ettirilmesi olduğu değerlendirilmektedir. Bu konuda kesin değerlendirme FDR ve CVR çözümlemelerinin paylaşılmasını takiben yapılabilecektir.

Tüm Uçucularımıza önerebileceğimiz en önemli tavsiye “Lütfen kurallar içerisinde operasyonu sürdürün, istikrarsız yaklaşma halinde PAS GEÇİNİZ.” Pas geçme uçuş operasyonun emniyetle devam etmesini sağlayan doğal bir parçasıdır.

Sağlıklı Emniyetli Uçuşlar

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı