Ana içeriğe atla

Air India pilot sendikaları, Kozhikode uçak kazası konusunda uçuş emniyetini tartışmak için Puri ile toplantı yapma çabasındalar

 

Air India pilot sendikaları, Kozhikode uçak kazası konusunda uçuş emniyetini tartışmak için Puri ile toplantı yapma çabasındalar


Air India’nın önde gelen iki pilot sendikası, Kozhikode’de 18 kişinin hayatını kaybettiği uçak kazasından altı gün sonra, Perşembe günü Havacılık Bakanı Hardeep Singh Puri ile çalışma koşulları ve uçuş emniyeti ile ilgili konuları tartışmak için bir toplantı istedi.

Hindistan Ticari Pilotlar Birliği (ICPA) ve Indian Pilots Guild (IPG) tarafından Puri’ye yazılan mektupta, Pilotların sürekli olarak COVID-19, muson hava şartları, kötü tasarlanmış uçuş görev süresi sınırlamaları (FDTL), SHGM (Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü) tarafından verilen çeşitli uzatmalar ve muafiyetlerin zorluklarıyla karşı karşıya olduklarına yer verildi.

İki sendika bu mektubu Air India pilotları ve yan kuruluşları Air India Express ve Alliance Air adına yazdıklarını söylediler.

Altı kişilik mürettebat da dahil 190 kişiyle Dubai’den kalkan Air India Express uçuşu, 7 Ağustos gecesi şiddetli yağmurda Kozhikode havalimanına iniş sırasında pistte duramayarak pist uzantısındaki 35 feet aşağıda bulunan vadiye düşerek 2 parçaya ayrıldı. Kazada 2 pilot dahil 20 kişi yaşamını yitirdi.

İki sendika ortak mektubunda, “Havacılık politikalarını belirleyenlerin herhangi bir suçlama veya sonuç olmaksızın yoğun bir çalışma ortamı yarattıklarını ve seyahat eden halkın emniyetinden ödün verilmemesinin çok önemli olduğu vurgulanılır ve halkın tek umudu olduğu belirtilir.”

Kozhikode uçak kazası hakkında konuşulurken, Sendikalar “ Resmî araştıma bulgularına dayanarak, Air İndia grup şirketleri pilotlarının uçuş emniyet ve çalışma şartlarının yalnız başına görülemeyeceği gerçeğinin altının çizilebileceğini belirtti.

Air India tarafından yakın zamanda uygulanan ücret kesintisinin “derin, orantısız ve geriye dönük” olduğunu ve özellikle Air India grup şirketlerinin pilotlarını hedef aldığını söylediler.

Geçen ay Air India, aylık brüt maaşı 25.000 Rs’den fazla olan çalışanlarının aylık ücretlerinin yüzde 50’ye kadar düşürüldüğünü belirten bir iç bildirim yayınladı.

Air India Express Perşembe günü yaptığı açıklamada, Kozhikode’deki uçak kazasında yaralanan toplam 92 yolcunun tamamen sağlıklarına kavuştuktan sonra hastanelerden taburcu edildiğini söyledi.

Salı günü üst düzey bir yetkili, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünün (DGCA) Kozhikode havalimanında geniş gövdeli uçakların operasyonunun çok dikkatli bir şekilde takip edilerek kısıtlanacağını belirtti ve havacılık otoritesinin yoğun yağış alan havalimanlarında özel bir denetim gerçekleştireceğini sözlerine ekledi.

Bilhassa yağışlı havalarda arka rüzgarında iniş teşebbüsleri azımsanamayacak oranlarda ciddi olay ve kaza ile sonuçlanmaktadır. Yaklaşma öncesi meydanın hava durumu ve uçaktaki teknik kısıtlar uçuş ekibince dikkatli bir şekilde değerlendirilerek son karar verilmelidir. Kabul edilemez riskler asla göz ardı edilmemelidir. Alçalma brifingine dahil edilmeyen tehditlerin uçuş ekiplerini kazaya götüren riskler oluşturacağı unutulmamalıdır.

Sağlıklı, Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...