Ana içeriğe atla

Air India pilot sendikaları, Kozhikode uçak kazası konusunda uçuş emniyetini tartışmak için Puri ile toplantı yapma çabasındalar

 

Air India pilot sendikaları, Kozhikode uçak kazası konusunda uçuş emniyetini tartışmak için Puri ile toplantı yapma çabasındalar


Air India’nın önde gelen iki pilot sendikası, Kozhikode’de 18 kişinin hayatını kaybettiği uçak kazasından altı gün sonra, Perşembe günü Havacılık Bakanı Hardeep Singh Puri ile çalışma koşulları ve uçuş emniyeti ile ilgili konuları tartışmak için bir toplantı istedi.

Hindistan Ticari Pilotlar Birliği (ICPA) ve Indian Pilots Guild (IPG) tarafından Puri’ye yazılan mektupta, Pilotların sürekli olarak COVID-19, muson hava şartları, kötü tasarlanmış uçuş görev süresi sınırlamaları (FDTL), SHGM (Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü) tarafından verilen çeşitli uzatmalar ve muafiyetlerin zorluklarıyla karşı karşıya olduklarına yer verildi.

İki sendika bu mektubu Air India pilotları ve yan kuruluşları Air India Express ve Alliance Air adına yazdıklarını söylediler.

Altı kişilik mürettebat da dahil 190 kişiyle Dubai’den kalkan Air India Express uçuşu, 7 Ağustos gecesi şiddetli yağmurda Kozhikode havalimanına iniş sırasında pistte duramayarak pist uzantısındaki 35 feet aşağıda bulunan vadiye düşerek 2 parçaya ayrıldı. Kazada 2 pilot dahil 20 kişi yaşamını yitirdi.

İki sendika ortak mektubunda, “Havacılık politikalarını belirleyenlerin herhangi bir suçlama veya sonuç olmaksızın yoğun bir çalışma ortamı yarattıklarını ve seyahat eden halkın emniyetinden ödün verilmemesinin çok önemli olduğu vurgulanılır ve halkın tek umudu olduğu belirtilir.”

Kozhikode uçak kazası hakkında konuşulurken, Sendikalar “ Resmî araştıma bulgularına dayanarak, Air İndia grup şirketleri pilotlarının uçuş emniyet ve çalışma şartlarının yalnız başına görülemeyeceği gerçeğinin altının çizilebileceğini belirtti.

Air India tarafından yakın zamanda uygulanan ücret kesintisinin “derin, orantısız ve geriye dönük” olduğunu ve özellikle Air India grup şirketlerinin pilotlarını hedef aldığını söylediler.

Geçen ay Air India, aylık brüt maaşı 25.000 Rs’den fazla olan çalışanlarının aylık ücretlerinin yüzde 50’ye kadar düşürüldüğünü belirten bir iç bildirim yayınladı.

Air India Express Perşembe günü yaptığı açıklamada, Kozhikode’deki uçak kazasında yaralanan toplam 92 yolcunun tamamen sağlıklarına kavuştuktan sonra hastanelerden taburcu edildiğini söyledi.

Salı günü üst düzey bir yetkili, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünün (DGCA) Kozhikode havalimanında geniş gövdeli uçakların operasyonunun çok dikkatli bir şekilde takip edilerek kısıtlanacağını belirtti ve havacılık otoritesinin yoğun yağış alan havalimanlarında özel bir denetim gerçekleştireceğini sözlerine ekledi.

Bilhassa yağışlı havalarda arka rüzgarında iniş teşebbüsleri azımsanamayacak oranlarda ciddi olay ve kaza ile sonuçlanmaktadır. Yaklaşma öncesi meydanın hava durumu ve uçaktaki teknik kısıtlar uçuş ekibince dikkatli bir şekilde değerlendirilerek son karar verilmelidir. Kabul edilemez riskler asla göz ardı edilmemelidir. Alçalma brifingine dahil edilmeyen tehditlerin uçuş ekiplerini kazaya götüren riskler oluşturacağı unutulmamalıdır.

Sağlıklı, Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...