Ana içeriğe atla

Air India pilot sendikaları, Kozhikode uçak kazası konusunda uçuş emniyetini tartışmak için Puri ile toplantı yapma çabasındalar

 

Air India pilot sendikaları, Kozhikode uçak kazası konusunda uçuş emniyetini tartışmak için Puri ile toplantı yapma çabasındalar


Air India’nın önde gelen iki pilot sendikası, Kozhikode’de 18 kişinin hayatını kaybettiği uçak kazasından altı gün sonra, Perşembe günü Havacılık Bakanı Hardeep Singh Puri ile çalışma koşulları ve uçuş emniyeti ile ilgili konuları tartışmak için bir toplantı istedi.

Hindistan Ticari Pilotlar Birliği (ICPA) ve Indian Pilots Guild (IPG) tarafından Puri’ye yazılan mektupta, Pilotların sürekli olarak COVID-19, muson hava şartları, kötü tasarlanmış uçuş görev süresi sınırlamaları (FDTL), SHGM (Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü) tarafından verilen çeşitli uzatmalar ve muafiyetlerin zorluklarıyla karşı karşıya olduklarına yer verildi.

İki sendika bu mektubu Air India pilotları ve yan kuruluşları Air India Express ve Alliance Air adına yazdıklarını söylediler.

Altı kişilik mürettebat da dahil 190 kişiyle Dubai’den kalkan Air India Express uçuşu, 7 Ağustos gecesi şiddetli yağmurda Kozhikode havalimanına iniş sırasında pistte duramayarak pist uzantısındaki 35 feet aşağıda bulunan vadiye düşerek 2 parçaya ayrıldı. Kazada 2 pilot dahil 20 kişi yaşamını yitirdi.

İki sendika ortak mektubunda, “Havacılık politikalarını belirleyenlerin herhangi bir suçlama veya sonuç olmaksızın yoğun bir çalışma ortamı yarattıklarını ve seyahat eden halkın emniyetinden ödün verilmemesinin çok önemli olduğu vurgulanılır ve halkın tek umudu olduğu belirtilir.”

Kozhikode uçak kazası hakkında konuşulurken, Sendikalar “ Resmî araştıma bulgularına dayanarak, Air İndia grup şirketleri pilotlarının uçuş emniyet ve çalışma şartlarının yalnız başına görülemeyeceği gerçeğinin altının çizilebileceğini belirtti.

Air India tarafından yakın zamanda uygulanan ücret kesintisinin “derin, orantısız ve geriye dönük” olduğunu ve özellikle Air India grup şirketlerinin pilotlarını hedef aldığını söylediler.

Geçen ay Air India, aylık brüt maaşı 25.000 Rs’den fazla olan çalışanlarının aylık ücretlerinin yüzde 50’ye kadar düşürüldüğünü belirten bir iç bildirim yayınladı.

Air India Express Perşembe günü yaptığı açıklamada, Kozhikode’deki uçak kazasında yaralanan toplam 92 yolcunun tamamen sağlıklarına kavuştuktan sonra hastanelerden taburcu edildiğini söyledi.

Salı günü üst düzey bir yetkili, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünün (DGCA) Kozhikode havalimanında geniş gövdeli uçakların operasyonunun çok dikkatli bir şekilde takip edilerek kısıtlanacağını belirtti ve havacılık otoritesinin yoğun yağış alan havalimanlarında özel bir denetim gerçekleştireceğini sözlerine ekledi.

Bilhassa yağışlı havalarda arka rüzgarında iniş teşebbüsleri azımsanamayacak oranlarda ciddi olay ve kaza ile sonuçlanmaktadır. Yaklaşma öncesi meydanın hava durumu ve uçaktaki teknik kısıtlar uçuş ekibince dikkatli bir şekilde değerlendirilerek son karar verilmelidir. Kabul edilemez riskler asla göz ardı edilmemelidir. Alçalma brifingine dahil edilmeyen tehditlerin uçuş ekiplerini kazaya götüren riskler oluşturacağı unutulmamalıdır.

Sağlıklı, Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı