Ana içeriğe atla

Avrupa Havacılık Emniyeti Düzenleyicisi (EASA) 7 Eylül’den itibaren 737 MAX uçuş testlerine başlayacak

 

Avrupa Havacılık Emniyeti Düzenleyicisi (EASA) 7 Eylül’den itibaren 737 MAX uçuş testlerine başlayacak


Reuters’in haberine göre, Avrupa Birliği Havacılık Emniyeti Ajansı (EASA) Perşembe günü yaptığı açıklamada, Boeing Üretimi 737 MAX uçağının uçuş testlerine 7 Eylül’den itibaren Vancouver, Kanada’da başlamayı planladığını söyledi.

EASA’nın test uçuşları, ABD düzenleyicisi, Federal Havacılık İdaresi ve Boeing’in 737 MAX ile sertifikasyon testi uçuşlarını tamamlamasından iki aydan daha uzun bir süre sonra başlatılıyor.

MAX uçağının, beş ayda 346 kişinin hayatını kaybettiği iki ölümlü kazanın ardından Mart 2019’dan bu yana uçuşları durdurulmuştu.

Ajans, Boeing’in hala sonlandırması gereken bazı nihai eylemleri olsa da, EASA yeniden tasarım sürecinin geldiği noktanın artık uçuş testlerine devam etmek için yeterli olduğuna karar verdiğini söyledi.

EASA, Avrupa ve Amerika Birleşik Devletleri arasındaki COVID-19 seyahat kısıtlamaları nedeniyle engellenen bir süreç olan uçuş testlerini planlamak için FAA ve Boeing ile birlikte çalışmaktadır.

Boeing, Temmuz ayı sonlarında analistlere, MAX teslimatlarının dördüncü çeyrekte devam edeceğini, bu da uçağın ABD’de hizmete dönmesinin 2021’e kayma ihtimalini artıran bir zaman çizelgesi olduğunu söyledi.

Haberde verilen bilgilere göre ABD otoritelerinden geçerli notu alan Max uçağının EASA gibi diğer söz sahibi Emniyet otoritelerinden de geçer not alabilmesi için sürecin başladığı anlaşılmaktadır. 2021 yılının Boeing ve MAX için umut verici bir yıl olacağı söylenebilir.

Umarız emniyet açısından tüm problemleri halledilmiş Max Uçağı tekrar havacılık sektörüne dönüş yapar.

Sağlıkla, Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E )

Kaza Araştırma Uzman

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı