Ana içeriğe atla

Boeing Max jeti siparişleri iptal edilmeye devam ediyor

 

Boeing Max jeti siparişleri iptal edilmeye devam ediyor

Boeing’in Temmuz ayında 43 Max jeti siparişi daha iptal edildi.

En son iptal edilen siparişler, 346 kişinin ölümüne neden olan iki ölümlü kazanın ardından Mart 2019’dan bu yana uçuşu durdurulan ve en çok satan jeti 737 Max içindi. Ancak uçuşu tamamen durdurulmasına rağmen Boeing, Covid-19 salgını hava yolculuğunun neredeyse durmasına ve dünya havayollarında büyük kayıplara neden olana kadar siparişlerde yoğun bir iptal yaşanmamıştı.

Boeing, 60’ı Haziran ayında olmak üzere, bu yılın ilk yarısında 377 siparişin iptal edildiğini bildirdi. En yeni iptal edilen siparişlerin çoğu jetleri satın alarak havayollarına kiralayan uçak kiralama şirketlerinden geldi.

İptal edilen Temmuz siparişlerine ek olarak Boeing, dokuz jet siparişini birikmiş sipariş listesinde olmadığı ve kesinleştirilmediği için yeniden sınıflandırdı. Bu, finansal problemleri nedeniyle bir havayolu müşterisinin Boeing’e siparişini iptal ettirmek istemesinden kaynaklanabilir. Bu iptalin detayları henüz kesinleşmedi. Ayrıca Boeing, geçen ay hiç jet siparişi almadı.

İptal edilen siparişler yeniden sınıflandırılsa bile, Boeing’in birikmiş sipariş listesinde yaklaşık 4,500 uçak bulunuyor. Ancak büyük müşterileri (yolcu taşıyan havayolları)paralarını korumaya çalıştıkları için bu jetleri teslim almaya çok da istekli değiller.

Boeing, Temmuz ayında yalnızca dört jet, iki 787 Dreamliner ve iki kargo uçağı teslim edebildi. Boeing’in Mayıs ayında teslim ettiği uçak sayısı, neredeyse 12 yılın en düşük seviyesine düştü. Boeing üç ayda 2,4 milyar dolar kaybetti.

Mayıs ayında şirket, sağlık endişeleri nedeniyle fabrikalarının kapanmasının ardından tekrar üretimi artırdı. Ancak Temmuz ayındaki teslimatın yavaşlaması, jetlere olan talebin düşük olduğunun bir başka işaretidir. Çoğu havayolu, filolarının önemli bir bölümünü yere indirdi ve pandemi öncesi programlarının yalnızca bir kısmında uçuşlara devam ediyorlar.

Teslimatın durması Boeing için kötü bir haber olmaktadır çünkü Boeing, gelirin çoğunu satılan uçakların teslimatı sırasında almaktadır.

Pandemi nedeniyle yavaşlayan uçuş operasyonu tekrar eski günlere dönmesi halinde bu diğer üreticilerle birlikte Boeing içinde sıkıntının atlatılması için bir ışık olacaktır.

Emniyetli, Sağlıklı Uçuşlar dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...