Ana içeriğe atla

Boeing Max jeti siparişleri iptal edilmeye devam ediyor

 

Boeing Max jeti siparişleri iptal edilmeye devam ediyor

Boeing’in Temmuz ayında 43 Max jeti siparişi daha iptal edildi.

En son iptal edilen siparişler, 346 kişinin ölümüne neden olan iki ölümlü kazanın ardından Mart 2019’dan bu yana uçuşu durdurulan ve en çok satan jeti 737 Max içindi. Ancak uçuşu tamamen durdurulmasına rağmen Boeing, Covid-19 salgını hava yolculuğunun neredeyse durmasına ve dünya havayollarında büyük kayıplara neden olana kadar siparişlerde yoğun bir iptal yaşanmamıştı.

Boeing, 60’ı Haziran ayında olmak üzere, bu yılın ilk yarısında 377 siparişin iptal edildiğini bildirdi. En yeni iptal edilen siparişlerin çoğu jetleri satın alarak havayollarına kiralayan uçak kiralama şirketlerinden geldi.

İptal edilen Temmuz siparişlerine ek olarak Boeing, dokuz jet siparişini birikmiş sipariş listesinde olmadığı ve kesinleştirilmediği için yeniden sınıflandırdı. Bu, finansal problemleri nedeniyle bir havayolu müşterisinin Boeing’e siparişini iptal ettirmek istemesinden kaynaklanabilir. Bu iptalin detayları henüz kesinleşmedi. Ayrıca Boeing, geçen ay hiç jet siparişi almadı.

İptal edilen siparişler yeniden sınıflandırılsa bile, Boeing’in birikmiş sipariş listesinde yaklaşık 4,500 uçak bulunuyor. Ancak büyük müşterileri (yolcu taşıyan havayolları)paralarını korumaya çalıştıkları için bu jetleri teslim almaya çok da istekli değiller.

Boeing, Temmuz ayında yalnızca dört jet, iki 787 Dreamliner ve iki kargo uçağı teslim edebildi. Boeing’in Mayıs ayında teslim ettiği uçak sayısı, neredeyse 12 yılın en düşük seviyesine düştü. Boeing üç ayda 2,4 milyar dolar kaybetti.

Mayıs ayında şirket, sağlık endişeleri nedeniyle fabrikalarının kapanmasının ardından tekrar üretimi artırdı. Ancak Temmuz ayındaki teslimatın yavaşlaması, jetlere olan talebin düşük olduğunun bir başka işaretidir. Çoğu havayolu, filolarının önemli bir bölümünü yere indirdi ve pandemi öncesi programlarının yalnızca bir kısmında uçuşlara devam ediyorlar.

Teslimatın durması Boeing için kötü bir haber olmaktadır çünkü Boeing, gelirin çoğunu satılan uçakların teslimatı sırasında almaktadır.

Pandemi nedeniyle yavaşlayan uçuş operasyonu tekrar eski günlere dönmesi halinde bu diğer üreticilerle birlikte Boeing içinde sıkıntının atlatılması için bir ışık olacaktır.

Emniyetli, Sağlıklı Uçuşlar dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı