Ana içeriğe atla

Boeing Max jeti siparişleri iptal edilmeye devam ediyor

 

Boeing Max jeti siparişleri iptal edilmeye devam ediyor

Boeing’in Temmuz ayında 43 Max jeti siparişi daha iptal edildi.

En son iptal edilen siparişler, 346 kişinin ölümüne neden olan iki ölümlü kazanın ardından Mart 2019’dan bu yana uçuşu durdurulan ve en çok satan jeti 737 Max içindi. Ancak uçuşu tamamen durdurulmasına rağmen Boeing, Covid-19 salgını hava yolculuğunun neredeyse durmasına ve dünya havayollarında büyük kayıplara neden olana kadar siparişlerde yoğun bir iptal yaşanmamıştı.

Boeing, 60’ı Haziran ayında olmak üzere, bu yılın ilk yarısında 377 siparişin iptal edildiğini bildirdi. En yeni iptal edilen siparişlerin çoğu jetleri satın alarak havayollarına kiralayan uçak kiralama şirketlerinden geldi.

İptal edilen Temmuz siparişlerine ek olarak Boeing, dokuz jet siparişini birikmiş sipariş listesinde olmadığı ve kesinleştirilmediği için yeniden sınıflandırdı. Bu, finansal problemleri nedeniyle bir havayolu müşterisinin Boeing’e siparişini iptal ettirmek istemesinden kaynaklanabilir. Bu iptalin detayları henüz kesinleşmedi. Ayrıca Boeing, geçen ay hiç jet siparişi almadı.

İptal edilen siparişler yeniden sınıflandırılsa bile, Boeing’in birikmiş sipariş listesinde yaklaşık 4,500 uçak bulunuyor. Ancak büyük müşterileri (yolcu taşıyan havayolları)paralarını korumaya çalıştıkları için bu jetleri teslim almaya çok da istekli değiller.

Boeing, Temmuz ayında yalnızca dört jet, iki 787 Dreamliner ve iki kargo uçağı teslim edebildi. Boeing’in Mayıs ayında teslim ettiği uçak sayısı, neredeyse 12 yılın en düşük seviyesine düştü. Boeing üç ayda 2,4 milyar dolar kaybetti.

Mayıs ayında şirket, sağlık endişeleri nedeniyle fabrikalarının kapanmasının ardından tekrar üretimi artırdı. Ancak Temmuz ayındaki teslimatın yavaşlaması, jetlere olan talebin düşük olduğunun bir başka işaretidir. Çoğu havayolu, filolarının önemli bir bölümünü yere indirdi ve pandemi öncesi programlarının yalnızca bir kısmında uçuşlara devam ediyorlar.

Teslimatın durması Boeing için kötü bir haber olmaktadır çünkü Boeing, gelirin çoğunu satılan uçakların teslimatı sırasında almaktadır.

Pandemi nedeniyle yavaşlayan uçuş operasyonu tekrar eski günlere dönmesi halinde bu diğer üreticilerle birlikte Boeing içinde sıkıntının atlatılması için bir ışık olacaktır.

Emniyetli, Sağlıklı Uçuşlar dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...