Ana içeriğe atla

Pakistan, ‘Şüpheli’ lisans aldığı tespit edilen 28 pilotu cezalandırdı

Pakistan, ‘Şüpheli’ lisans aldığı tespit edilen 28 pilotu cezalandırdı


Pakistan’da Salı günü yapılan açıklamada, “şüpheli” ticari pilot lisansları hakkında devam eden bir soruşturma sürecinde ulusal havayolunda çalışan 28 pilotun görevden alındığı belirtildi.

Yaklaşık iki hafta önce hükümetin başlattığı araştırmanın açığa çıkmasından sonra, Pakistan Uluslararası Pakistan Havayolları (PIA) iç hatlarda uçan şirketler ve diğer ticari havacılık şirketlerinde çalışan 860 aktif pilotun 262’sinin lisanslarının problemli olduğunu söyledi.

Bakan Şibli Faraz İslamabad’da bir basın toplantısında yaptığı açıklamada, Lisansları şüpheli bulunan ve aleyhinde disiplin soruşturması yapılan yirmi sekiz pilotun görevden alındığını söyledi. Yetkili, geri kalan pilotlara karşı “disiplin” ve “ceza” takibatlarının sürdüğünü söyledi.

Faraz, Başbakan İmran Khan başkanlığında bir kabine toplantısına katıldıktan sonra konuştu.

Bakan, sorgulama esnasında Lisansları şüpheli bulunan tüm pilotların tamamının uçuşlarının durdurulduğunu, diğerlerinin ise serbest bırakıldığını söyledi.

Faraz daha fazla ayrıntı paylaşmadı, ancak PIA yetkilileri, skandalın ortaya çıkmasından kısa bir süre sonra, 426 pilotun yaklaşık 150’sinin uçuşunun durdurulduğunu ve onlar için soruşturmanın derinleştirileceğini beklediklerini açıkladı.

Sözcü, sahte lisansların yalnızca bir PIA sorunu olmadığını, tüm Pakistan hava yolu endüstrisine yayıldığı kabul edilmelidir dedi.

Faraz Salı günü yaptığı açıklamada, sahte lisansların verilmesinden sorumlu olan PIA ve Sivil Havacılık Otoritesi (CAA) yetkililerine karşı yasal işlem başlatıldığını söyledi. Bakan, uluslararası ve yerel paydaşların Pakistan’ın soruşturmalardan kaynaklanan eylemleri hakkında bilgilendirildiğini vurguladı.

Küresel emniyet ve ulaştırma organları, “şüpheli” Pakistan pilot lisansları ile ilgili endişelerini dile getirmekte gecikmedi.

Geçen hafta, Avrupa Birliği Havacılık Güvenliği Ajansı (EASA), önümüzdeki altı ay boyunca PIA’nın birçok Avrupa ülkesine uçmasının engellendiğini açıkladı. Raporda, “Pakistan pilot lisanslarının geçerliliği ve otorite olarak Pakistan’ın şu anda havacılık işletmelerini ve uçaklarını yürürlükteki uluslararası standartlara uygun olarak belgeleyip denetleyemediği konusunda endişeler dile getirildi.

Pakistanlı pilotları istihdam eden Malezya ve Vietnam gibi ülkeler de sahte lisanslı pilotlara ilişkin endişelerini paylaştılar.

Ancak eleştirmenler, Khan hükümetini soruşturmanın ayrıntılarını şeffaf bir şekilde yayınladığı için övgüye değer bulduklarını da ifade ettiler.

Bir ülkede uygunsuz lisanslandırma yapılması sadece o ülkeyi değil tüm insanlığı tehdit ediyor olacaktır. Bu tip lisansla uçan pilotların uçuş yaptıkları ülkeler ve o havayollarını kullanan tüm yolcular ciddi bir riskle karşı karşıya kalacaklardır.

Sağlıklı Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...