Ana içeriğe atla

Pakistan Uluslararası Havayolları sahte lisanslı 28 pilotu cezalandırdı

Pakistan Uluslararası Havayolları sahte lisanslı 28 pilotu cezalandırdı




Pakistan Uluslararası Hava Yolları (PIA), 28’i sahte lisans sahibi oldukları için görevden alınan 60 pilotu işten çıkardı. Karar, Pakistanlı pilotların% 40’ının şüpheli derecelere sahip olduğunu tespit eden yerel düzenleyicinin yakın tarihli soruşturmasının ardından geldi.

Haziran 2020’de, Pakistan Sivil Havacılık Otoritesi’nin (PCAA) 860 aktif Pakistanlı pilottan 262’sinin pilot sınavlarına kendilerinin girmediğini ortaya çıkaran çalışmasının ardından, PIA, 426 pilotundan 150’sini derhal uçuşunu durdurdu.. 4 Ağustos 2020’de Pakistan’ın bayrak taşıyıcısı, 60 pilotun görevden alındığını açıkladı.

Sahte belgelere sahip oldukları için ihraç edilen 28 kişiye ek olarak, bir kısmı da gerekçesiz devamsızlık veya genel yetersizlik nedeniyle çıkarıldı. Bir PIA sözcüsü yerel haberlere verdiği demeçte, Yakın zamanda şirket içinde yolsuzluğa karışan iki çalışanın da işten çıkarıldığını belirtti.

22 Mayıs 2020’de 97 kişinin hayatına mal olan PIA Flight PK8303’ün kazasına ait PCAA incelemesinin sonuçları yayınlandı. İlk bulgular, pilotların ihmaline ve hava trafik kontrolörlerinin yeterli tepki vermemesini işaret etmektedir.

Avrupa Birliği Hava Güvenliği Ajansı (EASA), ülkenin bayrak taşıyıcısının Avrupa Birliği’ne ve Avrupa Birliği’nden pakistana operasyonlarını askıya aldı. Yasak, 1 Temmuz 2020’de altı ay süreyle yürürlüğe girdi. Vietnam’da 27 Pakistanlı pilot (11’i Vietjet Air ile ve 1’i Jetstar Pacific ile) Vietnam Sivil Havacılık Otoritesi tarafından araştırmanın derinleştirilmesi için uçuşları durduruldu.

10 Temmuz 2020’de Amerika Birleşik Devletleri, Pakistan Uluslararası Havayolları’nın (PIA) “havacılık emniyetle ilgili ciddi endişeleri” gerekçe göstererek hava sahasındaki uçuşlarını yasakladı. 15 Temmuz 2020’de Uluslararası Havacılık Güvenliği Değerlendirmesi (IASA) programı kapsamında FAA, Pakistan Sivil Havacılık Otoritesinin ICAO’nun emniyet standartlarına uymadığını tespit etti. Böylece, Güney Asya ülkesi resmi olarak Kategori 2 derecesine indirilerek tüm operatörlerin(pakistan) Amerika Birleşik Devletleri’ne uçuşu engellendi.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...