Ana içeriğe atla

FAA Yöneticisi Gelecek Hafta Boeing 737 MAX’ı Uçurmaya Hazır

 

FAA Yöneticisi Gelecek Hafta Boeing 737 MAX’ı Uçurmaya Hazır

0

30 Eylül’de, FAA Yöneticisi Steve Dickson’ın bir Boeing 737 MAX’ın uçuşunu pilot olarak yapması bekleniyor. FAA Yöneticisi, sertifika onaylanmadan önce uçağı şahsen uçuracağını söylemişti ve şimdi bu uçuş için hazırlandığını belirtti. Sonuç olarak, MAX henüz yeniden sertifikalandırılmamış olmasına rağmen sertifika sürecinde ilerleme kaydedildiği görülmektedir.

FAA, geçen ay 737 MAX için bir Uçuşa Elverişlilik Direktifi (AD) taslağı yayınlamıştı. Bu belge için yorum süresinin yalnızca birkaç gün önce kapandı (21 Eylül), FAA şimdi bu yorumları gözden geçirerek son bir AD üzerinde çalışıyor. FAA, bilinen tüm sorunlar yeterince ele alınana kadar uçağın yeniden sertifikalandırmayacağını vurguladı.

Yönetici Dickson, pilot olarak yıllarca edindiği deneyimden sonra, uçağın durumunu anlamak için uçağı uçuracak. Dahası, 737 MAX problemi başladıktan sonra FAA’ya gelen tanınmış bir düzenleyici yetkilinin 737 MAX’ın analiz ve incelemesinde yapılan işe inandığına ve düzeltmeleri sağlayabileceğine dair dünyaya bir güven duygusu sergileyecektir..

Steve Dickson ve yardımcısı Dan Elwell MAX ile uçuş yapmadan önce JOEB tarafından değerlendirilmiş ve önerilen eğitimi almak için Seattle’da olacaklar. Simülatör eğitiminden sonra Yönetici Dickson, Boeing 737 MAX ile uçacak.

Havayolları, Boeing 737 MAX uçağı ile uçmadan önce pilotlar için gerekli olacak eğitimin sonucunu merakla bekliyorlar. American Airlines, 737 pilotları için Kasım ayına kadar uzaktan eğitime başlamayı ve simülatör eğitimine geçmeyi ümit etmektedir.

EASA, sadece birkaç hafta önce Vancouver’da 737 MAX’ın test uçuşlarını kendisi tamamladı, 737 MAX uçuş yasağının Kasım ayında kaldırılmasını bekliyor.

Yönetici Dickson kimdir?

Steve Dickson, bir yıldan biraz daha uzun bir süre önce 2019’un Ağustos ayında beş yıllık bir dönem için FAA Yöneticisi olarak yemin etti. Delta Air Lines Uçuş Operasyonları Kıdemli Başkan Yardımcısı olduktan sonra FAA’ya geldi. Delta’daki rolü, pilot eğitimi, ekip kaynakları, ekip planlaması ve mevzuata uygunluk dahil olmak üzere operasyonel performans ve emniyet sorumluluğu idi.

Bay Dickson aynı zamanda pilot olup, A320 kaptanı olarak hatta uçmuş ve kariyeri boyunca Boeing 727, 737, 757 ve 767 tiplerinde de uçmuştur. Öncesinde, Amerika Birleşik Devletleri Hava Kuvvetlerinde F-15 savaş pilotu olarak görev yapmıştı.

MAX sertifikasyon sürecinin FAA Yöneticisi Steve Dickson’un yapacağı uçuş sonrasında tamamlanacağı ve yeni sertifikanın verilmesi ümit edilmektedir. Önceki yazılarımda belirttiğim gibi bu adımın sonrasında uçaklarda gerekli değişikliklerin tamamlanması ve test uçuşlarının yapılması ve son adım olarak tüm MAX pilotlarının gerekli eğitimlerinin tamamlanması süreci başlayacaktır. Görünen 2020 son çeyreğinde MAX’ların ticari uçuş için hazır olabileceğidir.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz,

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı