Ana içeriğe atla

FAA Yöneticisi Gelecek Hafta Boeing 737 MAX’ı Uçurmaya Hazır

 

FAA Yöneticisi Gelecek Hafta Boeing 737 MAX’ı Uçurmaya Hazır

0

30 Eylül’de, FAA Yöneticisi Steve Dickson’ın bir Boeing 737 MAX’ın uçuşunu pilot olarak yapması bekleniyor. FAA Yöneticisi, sertifika onaylanmadan önce uçağı şahsen uçuracağını söylemişti ve şimdi bu uçuş için hazırlandığını belirtti. Sonuç olarak, MAX henüz yeniden sertifikalandırılmamış olmasına rağmen sertifika sürecinde ilerleme kaydedildiği görülmektedir.

FAA, geçen ay 737 MAX için bir Uçuşa Elverişlilik Direktifi (AD) taslağı yayınlamıştı. Bu belge için yorum süresinin yalnızca birkaç gün önce kapandı (21 Eylül), FAA şimdi bu yorumları gözden geçirerek son bir AD üzerinde çalışıyor. FAA, bilinen tüm sorunlar yeterince ele alınana kadar uçağın yeniden sertifikalandırmayacağını vurguladı.

Yönetici Dickson, pilot olarak yıllarca edindiği deneyimden sonra, uçağın durumunu anlamak için uçağı uçuracak. Dahası, 737 MAX problemi başladıktan sonra FAA’ya gelen tanınmış bir düzenleyici yetkilinin 737 MAX’ın analiz ve incelemesinde yapılan işe inandığına ve düzeltmeleri sağlayabileceğine dair dünyaya bir güven duygusu sergileyecektir..

Steve Dickson ve yardımcısı Dan Elwell MAX ile uçuş yapmadan önce JOEB tarafından değerlendirilmiş ve önerilen eğitimi almak için Seattle’da olacaklar. Simülatör eğitiminden sonra Yönetici Dickson, Boeing 737 MAX ile uçacak.

Havayolları, Boeing 737 MAX uçağı ile uçmadan önce pilotlar için gerekli olacak eğitimin sonucunu merakla bekliyorlar. American Airlines, 737 pilotları için Kasım ayına kadar uzaktan eğitime başlamayı ve simülatör eğitimine geçmeyi ümit etmektedir.

EASA, sadece birkaç hafta önce Vancouver’da 737 MAX’ın test uçuşlarını kendisi tamamladı, 737 MAX uçuş yasağının Kasım ayında kaldırılmasını bekliyor.

Yönetici Dickson kimdir?

Steve Dickson, bir yıldan biraz daha uzun bir süre önce 2019’un Ağustos ayında beş yıllık bir dönem için FAA Yöneticisi olarak yemin etti. Delta Air Lines Uçuş Operasyonları Kıdemli Başkan Yardımcısı olduktan sonra FAA’ya geldi. Delta’daki rolü, pilot eğitimi, ekip kaynakları, ekip planlaması ve mevzuata uygunluk dahil olmak üzere operasyonel performans ve emniyet sorumluluğu idi.

Bay Dickson aynı zamanda pilot olup, A320 kaptanı olarak hatta uçmuş ve kariyeri boyunca Boeing 727, 737, 757 ve 767 tiplerinde de uçmuştur. Öncesinde, Amerika Birleşik Devletleri Hava Kuvvetlerinde F-15 savaş pilotu olarak görev yapmıştı.

MAX sertifikasyon sürecinin FAA Yöneticisi Steve Dickson’un yapacağı uçuş sonrasında tamamlanacağı ve yeni sertifikanın verilmesi ümit edilmektedir. Önceki yazılarımda belirttiğim gibi bu adımın sonrasında uçaklarda gerekli değişikliklerin tamamlanması ve test uçuşlarının yapılması ve son adım olarak tüm MAX pilotlarının gerekli eğitimlerinin tamamlanması süreci başlayacaktır. Görünen 2020 son çeyreğinde MAX’ların ticari uçuş için hazır olabileceğidir.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz,

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...