Ana içeriğe atla

İki Demokrat Senatör, FAA’nın Boeing 737 MAX incelemesine ilişkin verileri yayınlamasını istiyor

 

İki Demokrat Senatör, FAA’nın Boeing 737 MAX incelemesine ilişkin verileri yayınlamasını istiyor

0

Reuters’in 22 Eylül tarihli haberine göre, Demokrat Senatörler Richard Blumenthal ve Ed Markey, Boeing 737 MAX’ın hizmete dönmesine katkıda bulunacak tüm veri ve bilgileri kamuoyuna duyurulması ve FAA çalışanları tarafından ortaya atılan her türlü dahili itirazın kamuoyu ile paylaşılması için Federal Havacılık İdaresi’ni (FAA)göreve çağırdı.

FAA, 737 MAX’ın hizmete dönmesinden önce bir dizi yazılım güncellemesi ve diğer değişikliklerin yapılmasını talep etti. Beş ay içinde 346 kişinin hayatını kaybettiği iki ölümlü kazanın ardından Mart 2019’dan bu yana uçağın uçuşu durdurulmuştu.

Senatörler, “Bağımsız uzmanların ve halkın bu uçağın gerçekten emniyetli olup olmadığını tekrar gökyüzüne dönmeden önce gözden geçirebilmesini sağlamak için sağlam bir şeffaflığa ihtiyaç var” diye yazdı. Boeing yorum yapmaktan kaçındı. FAA, doğrudan senatörlere cevap vereceğini söyledi.

Senatörler, FAA’nın sıklıkla Boeing’e teslim olduğunu öne süren raporları aktardı. Senatörler, “FAA’in geçmişte Boeing ile ilişkilerinde ve süreçlerinde kararlarıyla ilgili tüm bilgileri tam olarak ifşa etmesi gerektiğini kuvvetle hissediyoruz,” diye yazdılar.

Ayrıca, ABD pilot sendikaları, FAA’nın pilotların uçuş sırasında ciddi şekilde dikkatlerini dağıtabilecek hatalı bir stall uyarısını devre dışı bırakmalarına yardımcı olmak için 737 MAX için yeni kokpit prosedürlerinin gerektiğini söyledi.

Hatalı bir “kumanda titreşimi- stick shaker” uyarısıyla ilgili öneri, 45 gün süreyle halka sunulan öneriler arasındadır.

FAA’nın önerdiği 737 MAX tasarım ve işletim değişiklikleri için yorum döneminde Boeing, teklif edilen FAA direktifinin çeşitli bölümlerinde yer alan ifadelerde değişiklik yapılmasını öneren yorumlarda bulundu.

737 MAX değişiklikleri, FAA’nın muhtemelen yıl sonundan önce MAX uçağının üzerindeki yasağın kaldırılmasının yolunu açabilecektir.

Ayrıca, American Airlines pilotlarını temsil eden Allied Pilotlar Birliği, hatalı stick shaker aktivasyonunu ve bir aşırı hız uyarısını devre dışı bırakmak için bir kontrol listesi oluşturulmasını talep etti.

MAX sertifikasyon süreci sona yaklaştıkça ilgili taraflar eteklerinde kalan son taşları da ortaya dökerek uçağın en emniyetli ve geride şüphe bırakmayacak şekilde uçuşa dönmesi amaçlanmaktadır .

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...