Ana içeriğe atla

İki Demokrat Senatör, FAA’nın Boeing 737 MAX incelemesine ilişkin verileri yayınlamasını istiyor

 

İki Demokrat Senatör, FAA’nın Boeing 737 MAX incelemesine ilişkin verileri yayınlamasını istiyor

0

Reuters’in 22 Eylül tarihli haberine göre, Demokrat Senatörler Richard Blumenthal ve Ed Markey, Boeing 737 MAX’ın hizmete dönmesine katkıda bulunacak tüm veri ve bilgileri kamuoyuna duyurulması ve FAA çalışanları tarafından ortaya atılan her türlü dahili itirazın kamuoyu ile paylaşılması için Federal Havacılık İdaresi’ni (FAA)göreve çağırdı.

FAA, 737 MAX’ın hizmete dönmesinden önce bir dizi yazılım güncellemesi ve diğer değişikliklerin yapılmasını talep etti. Beş ay içinde 346 kişinin hayatını kaybettiği iki ölümlü kazanın ardından Mart 2019’dan bu yana uçağın uçuşu durdurulmuştu.

Senatörler, “Bağımsız uzmanların ve halkın bu uçağın gerçekten emniyetli olup olmadığını tekrar gökyüzüne dönmeden önce gözden geçirebilmesini sağlamak için sağlam bir şeffaflığa ihtiyaç var” diye yazdı. Boeing yorum yapmaktan kaçındı. FAA, doğrudan senatörlere cevap vereceğini söyledi.

Senatörler, FAA’nın sıklıkla Boeing’e teslim olduğunu öne süren raporları aktardı. Senatörler, “FAA’in geçmişte Boeing ile ilişkilerinde ve süreçlerinde kararlarıyla ilgili tüm bilgileri tam olarak ifşa etmesi gerektiğini kuvvetle hissediyoruz,” diye yazdılar.

Ayrıca, ABD pilot sendikaları, FAA’nın pilotların uçuş sırasında ciddi şekilde dikkatlerini dağıtabilecek hatalı bir stall uyarısını devre dışı bırakmalarına yardımcı olmak için 737 MAX için yeni kokpit prosedürlerinin gerektiğini söyledi.

Hatalı bir “kumanda titreşimi- stick shaker” uyarısıyla ilgili öneri, 45 gün süreyle halka sunulan öneriler arasındadır.

FAA’nın önerdiği 737 MAX tasarım ve işletim değişiklikleri için yorum döneminde Boeing, teklif edilen FAA direktifinin çeşitli bölümlerinde yer alan ifadelerde değişiklik yapılmasını öneren yorumlarda bulundu.

737 MAX değişiklikleri, FAA’nın muhtemelen yıl sonundan önce MAX uçağının üzerindeki yasağın kaldırılmasının yolunu açabilecektir.

Ayrıca, American Airlines pilotlarını temsil eden Allied Pilotlar Birliği, hatalı stick shaker aktivasyonunu ve bir aşırı hız uyarısını devre dışı bırakmak için bir kontrol listesi oluşturulmasını talep etti.

MAX sertifikasyon süreci sona yaklaştıkça ilgili taraflar eteklerinde kalan son taşları da ortaya dökerek uçağın en emniyetli ve geride şüphe bırakmayacak şekilde uçuşa dönmesi amaçlanmaktadır .

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı