Ana içeriğe atla

İki Demokrat Senatör, FAA’nın Boeing 737 MAX incelemesine ilişkin verileri yayınlamasını istiyor

 

İki Demokrat Senatör, FAA’nın Boeing 737 MAX incelemesine ilişkin verileri yayınlamasını istiyor

0

Reuters’in 22 Eylül tarihli haberine göre, Demokrat Senatörler Richard Blumenthal ve Ed Markey, Boeing 737 MAX’ın hizmete dönmesine katkıda bulunacak tüm veri ve bilgileri kamuoyuna duyurulması ve FAA çalışanları tarafından ortaya atılan her türlü dahili itirazın kamuoyu ile paylaşılması için Federal Havacılık İdaresi’ni (FAA)göreve çağırdı.

FAA, 737 MAX’ın hizmete dönmesinden önce bir dizi yazılım güncellemesi ve diğer değişikliklerin yapılmasını talep etti. Beş ay içinde 346 kişinin hayatını kaybettiği iki ölümlü kazanın ardından Mart 2019’dan bu yana uçağın uçuşu durdurulmuştu.

Senatörler, “Bağımsız uzmanların ve halkın bu uçağın gerçekten emniyetli olup olmadığını tekrar gökyüzüne dönmeden önce gözden geçirebilmesini sağlamak için sağlam bir şeffaflığa ihtiyaç var” diye yazdı. Boeing yorum yapmaktan kaçındı. FAA, doğrudan senatörlere cevap vereceğini söyledi.

Senatörler, FAA’nın sıklıkla Boeing’e teslim olduğunu öne süren raporları aktardı. Senatörler, “FAA’in geçmişte Boeing ile ilişkilerinde ve süreçlerinde kararlarıyla ilgili tüm bilgileri tam olarak ifşa etmesi gerektiğini kuvvetle hissediyoruz,” diye yazdılar.

Ayrıca, ABD pilot sendikaları, FAA’nın pilotların uçuş sırasında ciddi şekilde dikkatlerini dağıtabilecek hatalı bir stall uyarısını devre dışı bırakmalarına yardımcı olmak için 737 MAX için yeni kokpit prosedürlerinin gerektiğini söyledi.

Hatalı bir “kumanda titreşimi- stick shaker” uyarısıyla ilgili öneri, 45 gün süreyle halka sunulan öneriler arasındadır.

FAA’nın önerdiği 737 MAX tasarım ve işletim değişiklikleri için yorum döneminde Boeing, teklif edilen FAA direktifinin çeşitli bölümlerinde yer alan ifadelerde değişiklik yapılmasını öneren yorumlarda bulundu.

737 MAX değişiklikleri, FAA’nın muhtemelen yıl sonundan önce MAX uçağının üzerindeki yasağın kaldırılmasının yolunu açabilecektir.

Ayrıca, American Airlines pilotlarını temsil eden Allied Pilotlar Birliği, hatalı stick shaker aktivasyonunu ve bir aşırı hız uyarısını devre dışı bırakmak için bir kontrol listesi oluşturulmasını talep etti.

MAX sertifikasyon süreci sona yaklaştıkça ilgili taraflar eteklerinde kalan son taşları da ortaya dökerek uçağın en emniyetli ve geride şüphe bırakmayacak şekilde uçuşa dönmesi amaçlanmaktadır .

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...