Ana içeriğe atla

Kanadalı düzenleyici ilk Boeing 737 MAX test uçuşunu tamamladı

 

Kanadalı düzenleyici ilk Boeing 737 MAX test uçuşunu tamamladı

0
The first Boeing 737 MAX 9 airplane is pictured during its rollout for media at the Boeing factory in Renton, Washington on March 7, 2017. / AFP PHOTO / Jason Redmond (Photo credit should read JASON REDMOND/AFP via Getty Images)

Transport Canada, Boeing 737 MAX’ın test uçuşlarına başladı ve 27 Ağustos 2020’de serinin ilk uçuşunu tamamladı. Kanadalı düzenleyici, Boeing tarafından önerilen uçakta yapılan değişikliklere ilişkin bağımsız incelemesini sunan ilk yabancı otorite oldu.

Transport Canada, uçuş değerlendirmelerinin Amerika Birleşik Devletleri Federal Havacılık Dairesi (FAA) tarafından tamamlanmasından yaklaşık iki ay sonra artık MAX için kendi emniyet yükseltme kontrollerini gerçekleştiriyor. Kanada otoritesi, test uçuşunu 1 Haziran 2020’de FAA’nın test uçuşunda kullandığı aynı uçakla gerçekleştirdi. Flight Aware verilerine göre uçuş, yerel saatle 08:45 civarında Moses Lake’ten (MWH) kalkışla başladı.

FlightRadar24.com kayıtlarında göründüğü gibi, performansın ilk altı dakikasında uçak 15.300 ft’e kadar tırmanırken, tırmanma hızı dakikada 2.500 ft’e ulaştı. Uçuşun başlangıcında uçağın kalkıştan hemen sonra sola döndüğü ve ardından ani bir sağa dönüş yaptığı görüldü. Genel olarak, uçak, uçuşun ilk 12 dakikası içinde bir dizi keskin dönüşler yaptı. Ancak alçalma daha yumuşak bir açıyla gerçekleştirildi.

Piste yaklaştıktan sonra, uçak pas geçerek önceden planlandığı şekilde (uçuş BOE701 olarak isimlendirilmiştir) Seattle’a (BFI) inişi tamamladı. MAX’ın ilk test uçuşu 40 dakika sürdü.

Bloomberg’in daha önce verdiği bilgiye göre Transport Canada yetkilileri Boeing 737 MAX’ın test uçuşunun Vancouver’dan Seattle’a uçularak yapılması bekleniyordu. Uçuş testlerinin Amerika Birleşik Devletleri hava sahasında yapılması gerekiyordu ve ardından uçağın Vancouver’a geri dönmesi gerekiyordu. COVID-19 ile ilgili devam eden halk sağlığı durumu nedeniyle, Kanada düzenleyici test planını değiştirdi.

26 Temmuz 2020’nin başlarında, American Airlines Başkanı Robert Isom, FAA’nın Boeing 737 MAX’ı Ekim ayında yeniden sertifikalandırmasının ve jeti Aralık 2020’de hizmete sokmasının beklendiğini belirtmişti. Tahminen ABD, Boeing 737 MAX’ın gökyüzüne dönmesine izin veren ilk ülke olacaktır.

Kanada otoritesi tarafından gerçekleştirilen test uçuşuna ait şu ana kadar negatif bir bilgilendirmede bulunulmaması test uçuşlarının taleplere ve gerekliliklere uygun devam ettiğini göstermektedir. Şimdi sıra EASA’nın gerçekleştireceği test uçuşuna geldi ve kısa süre içinde bu uçuşunda gerçekleştirilmesi beklenmektedir.

Sağlıklı Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza Araştırma Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı