Ana içeriğe atla

737 MAX krizi sürecinde FAA’nin 2 numaralı yöneticisi istifa ediyor

 

737 MAX krizi sürecinde FAA’nin 2 numaralı yöneticisi istifa ediyor



Reuters’in haberine göre Boeing 737 MAX krizinin ilk aşamasında ajansı denetleyen ABD Federal Havacılık İdaresi’nin (FAA) 2 numaralı yetkilisi Dan Elwell, istifa etmeyi planladığını Reuters’e söyledi. Ocak 2018’den Ağustos 2019’a kadar yönetici vekili olan FAA Yönetici Yardımcısı Elwell, Mart 2019’da Boeing 737 MAX’ın beş ayda ikinci ölümlü kazasından sonra uçuşunun durdurulmasına karar verdi.

Elwell bir röportajda “Sona yaklaşıyoruz.” dedi.

Adı açıklanmayan bir FAA sözcüsü, “Elwell’in Kasım ayı sonuna doğru ayrılmayı planladığını” söyledi.

İsminin açıklanmaması koşuluyla konuşan FAA yetkilileri daha önce Reuters’e ajansın Kasım ayı ortalarında uçağın hizmete dönebileceğini söylediler, ancak Elwell yine FAA’in MAX’ın uçuşa verilmesi için belirli bir zaman çizelgesi olmadığını vurguladı.

Elwell, “İşin tamamlanacağından eminim ve ayrılmam için iyi bir zaman.” dedi.

Elwell, FAA’in MAX’i detaylı bir şekilde incelemek için binlerce saat harcadığını söyledi. FAA, uçağın ticari uçuşlara devam etmesine izin vermeden önce yeni önemli emniyet önlemleri ve simülatör eğitimi talep ediyor.

Elwell, bu uçağın tekrar hizmete gireceğine dair hiçbir şüphesi olmadığını, bugün hizmette olan herhangi bir uçak kadar güvenilir ve daha emniyetli olacağına dair hiçbir şüphesi olmadığını vurguladı.

Bazı eleştirmenler, FAA’nın, MAX’ın uçuşunun durdurulması kararının verilmesinde diğer bazı havacılık otoritelerin gerisinde kaldığını belirttiler. Buna karşın Elwell, mevcut verilerin incelenmesine bağlı olarak kararın verildiğini savundu.

Elwell yaklaşık bir yıl önce ayrılmayı planlamıştı, ancak 737 MAX incelemesi başlangıçta beklenenden daha uzun sürdüğü için beklediğini belirtti.

Ulaştırma Bakanı Elaine Chao, Elwell’in son üç yıldaki kararlılığı ve uzmanlığının, havacılık emniyetinin iyileştirilmesine, gelecekteki zorlukların ele alınmasına ve dünya çapında havacılık emniyeti standartlarının artırılmasına yardımcı olduğunu söyledi.

Elwell, FAA temsilcisi olarak Beyaz Saray koronavirüs görev gücüyle ve uluslararası hava yolculuğunun emniyetli bir şekilde yeniden başlamasıyla ilgili uluslararası bir çalışma grubunun içinde yer aldı. Uluslararası grup, ülkelere testler, karantinalar ve diğer önlemler konusunda yeni ayrıntılı kılavuzlar üzerinde çalışmaktadır.

Elwell, tüm dünya için tek bir rejim yaratılamayacağını bunun yerine tek tek ülkelerin seyahatlere nasıl devam edecekleri konusunda anlaşmaya varmaları gerekeceğini söyledi. Amaç, “güvenli ve sağlıklı uluslararası seyahati” kolaylaştırmak ve “seyahat eden halka seyahatin mümkün olduğuna dair güven” vermektir dedi.

Son günlerde FAA ve Boeing’den gelen haberler MAX’ın uçuşa elverişilik sertifikasının Kasım ayı içerisinde verilebileceğini işaret etmektedir. Bu gerçekleşirse uçaklara gerekli modifikasyonların uygulanması ve Pilotların gerekli eğitimlerinin tamamlanmasını takiben Aralık ayı içerisinde Christmas öncesi MAX’ın tekrar ticari uçuşlara başlayabileceğini değerlendirebiliriz.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzman

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...