Ana içeriğe atla

737 MAX krizi sürecinde FAA’nin 2 numaralı yöneticisi istifa ediyor

 

737 MAX krizi sürecinde FAA’nin 2 numaralı yöneticisi istifa ediyor



Reuters’in haberine göre Boeing 737 MAX krizinin ilk aşamasında ajansı denetleyen ABD Federal Havacılık İdaresi’nin (FAA) 2 numaralı yetkilisi Dan Elwell, istifa etmeyi planladığını Reuters’e söyledi. Ocak 2018’den Ağustos 2019’a kadar yönetici vekili olan FAA Yönetici Yardımcısı Elwell, Mart 2019’da Boeing 737 MAX’ın beş ayda ikinci ölümlü kazasından sonra uçuşunun durdurulmasına karar verdi.

Elwell bir röportajda “Sona yaklaşıyoruz.” dedi.

Adı açıklanmayan bir FAA sözcüsü, “Elwell’in Kasım ayı sonuna doğru ayrılmayı planladığını” söyledi.

İsminin açıklanmaması koşuluyla konuşan FAA yetkilileri daha önce Reuters’e ajansın Kasım ayı ortalarında uçağın hizmete dönebileceğini söylediler, ancak Elwell yine FAA’in MAX’ın uçuşa verilmesi için belirli bir zaman çizelgesi olmadığını vurguladı.

Elwell, “İşin tamamlanacağından eminim ve ayrılmam için iyi bir zaman.” dedi.

Elwell, FAA’in MAX’i detaylı bir şekilde incelemek için binlerce saat harcadığını söyledi. FAA, uçağın ticari uçuşlara devam etmesine izin vermeden önce yeni önemli emniyet önlemleri ve simülatör eğitimi talep ediyor.

Elwell, bu uçağın tekrar hizmete gireceğine dair hiçbir şüphesi olmadığını, bugün hizmette olan herhangi bir uçak kadar güvenilir ve daha emniyetli olacağına dair hiçbir şüphesi olmadığını vurguladı.

Bazı eleştirmenler, FAA’nın, MAX’ın uçuşunun durdurulması kararının verilmesinde diğer bazı havacılık otoritelerin gerisinde kaldığını belirttiler. Buna karşın Elwell, mevcut verilerin incelenmesine bağlı olarak kararın verildiğini savundu.

Elwell yaklaşık bir yıl önce ayrılmayı planlamıştı, ancak 737 MAX incelemesi başlangıçta beklenenden daha uzun sürdüğü için beklediğini belirtti.

Ulaştırma Bakanı Elaine Chao, Elwell’in son üç yıldaki kararlılığı ve uzmanlığının, havacılık emniyetinin iyileştirilmesine, gelecekteki zorlukların ele alınmasına ve dünya çapında havacılık emniyeti standartlarının artırılmasına yardımcı olduğunu söyledi.

Elwell, FAA temsilcisi olarak Beyaz Saray koronavirüs görev gücüyle ve uluslararası hava yolculuğunun emniyetli bir şekilde yeniden başlamasıyla ilgili uluslararası bir çalışma grubunun içinde yer aldı. Uluslararası grup, ülkelere testler, karantinalar ve diğer önlemler konusunda yeni ayrıntılı kılavuzlar üzerinde çalışmaktadır.

Elwell, tüm dünya için tek bir rejim yaratılamayacağını bunun yerine tek tek ülkelerin seyahatlere nasıl devam edecekleri konusunda anlaşmaya varmaları gerekeceğini söyledi. Amaç, “güvenli ve sağlıklı uluslararası seyahati” kolaylaştırmak ve “seyahat eden halka seyahatin mümkün olduğuna dair güven” vermektir dedi.

Son günlerde FAA ve Boeing’den gelen haberler MAX’ın uçuşa elverişilik sertifikasının Kasım ayı içerisinde verilebileceğini işaret etmektedir. Bu gerçekleşirse uçaklara gerekli modifikasyonların uygulanması ve Pilotların gerekli eğitimlerinin tamamlanmasını takiben Aralık ayı içerisinde Christmas öncesi MAX’ın tekrar ticari uçuşlara başlayabileceğini değerlendirebiliriz.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzman

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı