Ana içeriğe atla

737 MAX krizi sürecinde FAA’nin 2 numaralı yöneticisi istifa ediyor

 

737 MAX krizi sürecinde FAA’nin 2 numaralı yöneticisi istifa ediyor



Reuters’in haberine göre Boeing 737 MAX krizinin ilk aşamasında ajansı denetleyen ABD Federal Havacılık İdaresi’nin (FAA) 2 numaralı yetkilisi Dan Elwell, istifa etmeyi planladığını Reuters’e söyledi. Ocak 2018’den Ağustos 2019’a kadar yönetici vekili olan FAA Yönetici Yardımcısı Elwell, Mart 2019’da Boeing 737 MAX’ın beş ayda ikinci ölümlü kazasından sonra uçuşunun durdurulmasına karar verdi.

Elwell bir röportajda “Sona yaklaşıyoruz.” dedi.

Adı açıklanmayan bir FAA sözcüsü, “Elwell’in Kasım ayı sonuna doğru ayrılmayı planladığını” söyledi.

İsminin açıklanmaması koşuluyla konuşan FAA yetkilileri daha önce Reuters’e ajansın Kasım ayı ortalarında uçağın hizmete dönebileceğini söylediler, ancak Elwell yine FAA’in MAX’ın uçuşa verilmesi için belirli bir zaman çizelgesi olmadığını vurguladı.

Elwell, “İşin tamamlanacağından eminim ve ayrılmam için iyi bir zaman.” dedi.

Elwell, FAA’in MAX’i detaylı bir şekilde incelemek için binlerce saat harcadığını söyledi. FAA, uçağın ticari uçuşlara devam etmesine izin vermeden önce yeni önemli emniyet önlemleri ve simülatör eğitimi talep ediyor.

Elwell, bu uçağın tekrar hizmete gireceğine dair hiçbir şüphesi olmadığını, bugün hizmette olan herhangi bir uçak kadar güvenilir ve daha emniyetli olacağına dair hiçbir şüphesi olmadığını vurguladı.

Bazı eleştirmenler, FAA’nın, MAX’ın uçuşunun durdurulması kararının verilmesinde diğer bazı havacılık otoritelerin gerisinde kaldığını belirttiler. Buna karşın Elwell, mevcut verilerin incelenmesine bağlı olarak kararın verildiğini savundu.

Elwell yaklaşık bir yıl önce ayrılmayı planlamıştı, ancak 737 MAX incelemesi başlangıçta beklenenden daha uzun sürdüğü için beklediğini belirtti.

Ulaştırma Bakanı Elaine Chao, Elwell’in son üç yıldaki kararlılığı ve uzmanlığının, havacılık emniyetinin iyileştirilmesine, gelecekteki zorlukların ele alınmasına ve dünya çapında havacılık emniyeti standartlarının artırılmasına yardımcı olduğunu söyledi.

Elwell, FAA temsilcisi olarak Beyaz Saray koronavirüs görev gücüyle ve uluslararası hava yolculuğunun emniyetli bir şekilde yeniden başlamasıyla ilgili uluslararası bir çalışma grubunun içinde yer aldı. Uluslararası grup, ülkelere testler, karantinalar ve diğer önlemler konusunda yeni ayrıntılı kılavuzlar üzerinde çalışmaktadır.

Elwell, tüm dünya için tek bir rejim yaratılamayacağını bunun yerine tek tek ülkelerin seyahatlere nasıl devam edecekleri konusunda anlaşmaya varmaları gerekeceğini söyledi. Amaç, “güvenli ve sağlıklı uluslararası seyahati” kolaylaştırmak ve “seyahat eden halka seyahatin mümkün olduğuna dair güven” vermektir dedi.

Son günlerde FAA ve Boeing’den gelen haberler MAX’ın uçuşa elverişilik sertifikasının Kasım ayı içerisinde verilebileceğini işaret etmektedir. Bu gerçekleşirse uçaklara gerekli modifikasyonların uygulanması ve Pilotların gerekli eğitimlerinin tamamlanmasını takiben Aralık ayı içerisinde Christmas öncesi MAX’ın tekrar ticari uçuşlara başlayabileceğini değerlendirebiliriz.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzman

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...