Ana içeriğe atla

American Airlines, jetlere olan güveni artırmak için Boeing 737 Max için müşteri turlarını ve pilotlarla görüşmelerini planlıyor

 

American Airlines, jetlere olan güveni artırmak için Boeing 737 Max için müşteri turlarını ve pilotlarla görüşmelerini planlıyor




American Airlines, 737 Max uçaklarını Aralık ayı başlarında uçurmayı planlıyor. Bilindiği gibi Endonezya ve Etiyopya’da meydana gelen kazalarda 346 kişinin hayatını kaybetmesinin ardından MAX uçaklarının 18 aydan bu yana uçuşları durdurulmuştu. FAA, henüz uçağa resmi olarak uçmaya izin vermedi, ancak sürecin sonuna yaklaşılıyor.

American Airlines, halkın uçağa olan güvenini artırmak için önümüzdeki haftalarda Boeing 737 Max için müşteri turlarını planlıyor ve iki ölümlü kazanın ardından pilotlarını da geri çağıracak.

Tekrarlanan aksaklıkların ardından, Federal Havacılık İdaresi, uçaklar için resmi olarak imza atmamış olsa da, jetler için yeniden sertifikalandırma sürecinin sonuna gelinmiş durumda. Açıklamada, FAA’nın, uçağı hizmete geri döndürmek için önceden belirlenmiş bir zaman çizelgesini değil, kapsamlı bir süreci izlemeye devam ettiği belirtildi.

Boeing, uçakların yazılımında, pilotların her iki kazada olduğundan daha az agresif mücadele edecekleri bir uçuş kontrol sistemi de dahil olmak üzere çeşitli değişiklikler yaptı.

American Airlines’ın baş işletme sorumlusu David Seymour, geçen hafta CNBC tarafından gerçekleştirilen toplantıda çalışanlara “Bitiş çizgisinin bize yaklaştığını görüyoruz ve bunun gerçek bir bitiş çizgisi olduğunu düşünüyorum” dedi. Seymour, Fort Worth merkezli havayolunun Şükran Günü’nden sonra çalışanlarla uçuşlara başlamayı planladığını ve FAA’nın de Kasım ayı ortasında uçuş yasağını kaldıracağını tahmin ettiğini söyledi. Bir American Airlines sözcüsü, FAA’nın kararına dayalı olarak şirketin planlarının değişken olduğunu söyledi.

American Airlines geçen hafta, New York LaGuardia Havaalanı ile Miami merkezi arasında 29 Aralık’tan 4 Ocak’a kadar olan bazı uçuşların 737 Max uçuşu olarak planlandığını söylemişti.

American Airlines, pilotların ve teknisyenlerin katılımıyla Dallas / Fort Worth Uluslararası Havaalanı, LaGuardia ve Miami de dahil olmak üzere havalimanlarında Şükran Günü’nden sonra bazı müşterilerine uçağı şahsen görme şansı sunmayı planlamaktadır. Şirket, pilotların müşteri sorularını telefon ve görüntülü mesajlar yoluyla da cevaplayabileceğini söyledi.

American’ın müşteri müdürü Alison Taylor, 737 Max’te rezervasyon yapan müşterilerin bildirim alacaklarını ve kendilerini rahat hissetmezlerse başka bir uçuşu tercih edebileceklerini söyledi.

Amerikalı pilotları temsil eden sendika, jetlerin dönüşünü teşvik etmemeleri konusunda uyarıda bulundu. Müttefik Pilotlar Birliği sözcüsü ve Boeing 737 kaptanı, Dennis Tajer “Saygılı olmak ve bir Müşteri ilişkileri(PR) kampanyası yapılmaması için 346 neden var” dedi. Max onarımının sonlandırılıp, inceleme tamamlandığında ve sağlam bir şekilde eğitimlerin verilmesi sonrasında, jeti uçurmanın zamanının geleceği vurgulandı

Amerikan Airlines Boeing 737 pilotlarının, uçuş simülatöründe yaklaşık iki saat sürecek sanal bir eğitimi Aralık ayında alacakları belirtildi.

Uçağın uçuşunun durdurulması, Boeing’i şimdiye kadarki en büyük krize soktu ve daha sonra koronavirüs salgınının yol açtığı zarar üzerine eklendi.

Boeing’in, Covid-19’un uçak talebi üzerindeki finansal etkisini ve Max’i tekrar uçurmanın son adımlarını detaylandıracağı üçüncü çeyrek sonuçlarını Çarşamba günü piyasa açılmadan önce bildirmesi planlanıyor.

Ülkemizde şimdilik THY ve Corendon havayollarımızda MAX uçağı bulunmaktadır. Uçağın tekrar hizmete girmesi için süreç sona yaklaşırken havayollarımızın da aynı şekilde havayolu müşterilerine aynı şekilde güven sağlayıcı etkinlik planlanmasının yararlı olacağı değerlendirilmektedir. Bunun gerçekleştirilmemesi halinde ticari uçuşlar başladığında müşteri tepkileri havayolu işletmelerimizi sıkıntıya sokabilecektir.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...