Ana içeriğe atla

American Airlines, jetlere olan güveni artırmak için Boeing 737 Max için müşteri turlarını ve pilotlarla görüşmelerini planlıyor

 

American Airlines, jetlere olan güveni artırmak için Boeing 737 Max için müşteri turlarını ve pilotlarla görüşmelerini planlıyor




American Airlines, 737 Max uçaklarını Aralık ayı başlarında uçurmayı planlıyor. Bilindiği gibi Endonezya ve Etiyopya’da meydana gelen kazalarda 346 kişinin hayatını kaybetmesinin ardından MAX uçaklarının 18 aydan bu yana uçuşları durdurulmuştu. FAA, henüz uçağa resmi olarak uçmaya izin vermedi, ancak sürecin sonuna yaklaşılıyor.

American Airlines, halkın uçağa olan güvenini artırmak için önümüzdeki haftalarda Boeing 737 Max için müşteri turlarını planlıyor ve iki ölümlü kazanın ardından pilotlarını da geri çağıracak.

Tekrarlanan aksaklıkların ardından, Federal Havacılık İdaresi, uçaklar için resmi olarak imza atmamış olsa da, jetler için yeniden sertifikalandırma sürecinin sonuna gelinmiş durumda. Açıklamada, FAA’nın, uçağı hizmete geri döndürmek için önceden belirlenmiş bir zaman çizelgesini değil, kapsamlı bir süreci izlemeye devam ettiği belirtildi.

Boeing, uçakların yazılımında, pilotların her iki kazada olduğundan daha az agresif mücadele edecekleri bir uçuş kontrol sistemi de dahil olmak üzere çeşitli değişiklikler yaptı.

American Airlines’ın baş işletme sorumlusu David Seymour, geçen hafta CNBC tarafından gerçekleştirilen toplantıda çalışanlara “Bitiş çizgisinin bize yaklaştığını görüyoruz ve bunun gerçek bir bitiş çizgisi olduğunu düşünüyorum” dedi. Seymour, Fort Worth merkezli havayolunun Şükran Günü’nden sonra çalışanlarla uçuşlara başlamayı planladığını ve FAA’nın de Kasım ayı ortasında uçuş yasağını kaldıracağını tahmin ettiğini söyledi. Bir American Airlines sözcüsü, FAA’nın kararına dayalı olarak şirketin planlarının değişken olduğunu söyledi.

American Airlines geçen hafta, New York LaGuardia Havaalanı ile Miami merkezi arasında 29 Aralık’tan 4 Ocak’a kadar olan bazı uçuşların 737 Max uçuşu olarak planlandığını söylemişti.

American Airlines, pilotların ve teknisyenlerin katılımıyla Dallas / Fort Worth Uluslararası Havaalanı, LaGuardia ve Miami de dahil olmak üzere havalimanlarında Şükran Günü’nden sonra bazı müşterilerine uçağı şahsen görme şansı sunmayı planlamaktadır. Şirket, pilotların müşteri sorularını telefon ve görüntülü mesajlar yoluyla da cevaplayabileceğini söyledi.

American’ın müşteri müdürü Alison Taylor, 737 Max’te rezervasyon yapan müşterilerin bildirim alacaklarını ve kendilerini rahat hissetmezlerse başka bir uçuşu tercih edebileceklerini söyledi.

Amerikalı pilotları temsil eden sendika, jetlerin dönüşünü teşvik etmemeleri konusunda uyarıda bulundu. Müttefik Pilotlar Birliği sözcüsü ve Boeing 737 kaptanı, Dennis Tajer “Saygılı olmak ve bir Müşteri ilişkileri(PR) kampanyası yapılmaması için 346 neden var” dedi. Max onarımının sonlandırılıp, inceleme tamamlandığında ve sağlam bir şekilde eğitimlerin verilmesi sonrasında, jeti uçurmanın zamanının geleceği vurgulandı

Amerikan Airlines Boeing 737 pilotlarının, uçuş simülatöründe yaklaşık iki saat sürecek sanal bir eğitimi Aralık ayında alacakları belirtildi.

Uçağın uçuşunun durdurulması, Boeing’i şimdiye kadarki en büyük krize soktu ve daha sonra koronavirüs salgınının yol açtığı zarar üzerine eklendi.

Boeing’in, Covid-19’un uçak talebi üzerindeki finansal etkisini ve Max’i tekrar uçurmanın son adımlarını detaylandıracağı üçüncü çeyrek sonuçlarını Çarşamba günü piyasa açılmadan önce bildirmesi planlanıyor.

Ülkemizde şimdilik THY ve Corendon havayollarımızda MAX uçağı bulunmaktadır. Uçağın tekrar hizmete girmesi için süreç sona yaklaşırken havayollarımızın da aynı şekilde havayolu müşterilerine aynı şekilde güven sağlayıcı etkinlik planlanmasının yararlı olacağı değerlendirilmektedir. Bunun gerçekleştirilmemesi halinde ticari uçuşlar başladığında müşteri tepkileri havayolu işletmelerimizi sıkıntıya sokabilecektir.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...