Ana içeriğe atla

American Airlines, jetlere olan güveni artırmak için Boeing 737 Max için müşteri turlarını ve pilotlarla görüşmelerini planlıyor

 

American Airlines, jetlere olan güveni artırmak için Boeing 737 Max için müşteri turlarını ve pilotlarla görüşmelerini planlıyor




American Airlines, 737 Max uçaklarını Aralık ayı başlarında uçurmayı planlıyor. Bilindiği gibi Endonezya ve Etiyopya’da meydana gelen kazalarda 346 kişinin hayatını kaybetmesinin ardından MAX uçaklarının 18 aydan bu yana uçuşları durdurulmuştu. FAA, henüz uçağa resmi olarak uçmaya izin vermedi, ancak sürecin sonuna yaklaşılıyor.

American Airlines, halkın uçağa olan güvenini artırmak için önümüzdeki haftalarda Boeing 737 Max için müşteri turlarını planlıyor ve iki ölümlü kazanın ardından pilotlarını da geri çağıracak.

Tekrarlanan aksaklıkların ardından, Federal Havacılık İdaresi, uçaklar için resmi olarak imza atmamış olsa da, jetler için yeniden sertifikalandırma sürecinin sonuna gelinmiş durumda. Açıklamada, FAA’nın, uçağı hizmete geri döndürmek için önceden belirlenmiş bir zaman çizelgesini değil, kapsamlı bir süreci izlemeye devam ettiği belirtildi.

Boeing, uçakların yazılımında, pilotların her iki kazada olduğundan daha az agresif mücadele edecekleri bir uçuş kontrol sistemi de dahil olmak üzere çeşitli değişiklikler yaptı.

American Airlines’ın baş işletme sorumlusu David Seymour, geçen hafta CNBC tarafından gerçekleştirilen toplantıda çalışanlara “Bitiş çizgisinin bize yaklaştığını görüyoruz ve bunun gerçek bir bitiş çizgisi olduğunu düşünüyorum” dedi. Seymour, Fort Worth merkezli havayolunun Şükran Günü’nden sonra çalışanlarla uçuşlara başlamayı planladığını ve FAA’nın de Kasım ayı ortasında uçuş yasağını kaldıracağını tahmin ettiğini söyledi. Bir American Airlines sözcüsü, FAA’nın kararına dayalı olarak şirketin planlarının değişken olduğunu söyledi.

American Airlines geçen hafta, New York LaGuardia Havaalanı ile Miami merkezi arasında 29 Aralık’tan 4 Ocak’a kadar olan bazı uçuşların 737 Max uçuşu olarak planlandığını söylemişti.

American Airlines, pilotların ve teknisyenlerin katılımıyla Dallas / Fort Worth Uluslararası Havaalanı, LaGuardia ve Miami de dahil olmak üzere havalimanlarında Şükran Günü’nden sonra bazı müşterilerine uçağı şahsen görme şansı sunmayı planlamaktadır. Şirket, pilotların müşteri sorularını telefon ve görüntülü mesajlar yoluyla da cevaplayabileceğini söyledi.

American’ın müşteri müdürü Alison Taylor, 737 Max’te rezervasyon yapan müşterilerin bildirim alacaklarını ve kendilerini rahat hissetmezlerse başka bir uçuşu tercih edebileceklerini söyledi.

Amerikalı pilotları temsil eden sendika, jetlerin dönüşünü teşvik etmemeleri konusunda uyarıda bulundu. Müttefik Pilotlar Birliği sözcüsü ve Boeing 737 kaptanı, Dennis Tajer “Saygılı olmak ve bir Müşteri ilişkileri(PR) kampanyası yapılmaması için 346 neden var” dedi. Max onarımının sonlandırılıp, inceleme tamamlandığında ve sağlam bir şekilde eğitimlerin verilmesi sonrasında, jeti uçurmanın zamanının geleceği vurgulandı

Amerikan Airlines Boeing 737 pilotlarının, uçuş simülatöründe yaklaşık iki saat sürecek sanal bir eğitimi Aralık ayında alacakları belirtildi.

Uçağın uçuşunun durdurulması, Boeing’i şimdiye kadarki en büyük krize soktu ve daha sonra koronavirüs salgınının yol açtığı zarar üzerine eklendi.

Boeing’in, Covid-19’un uçak talebi üzerindeki finansal etkisini ve Max’i tekrar uçurmanın son adımlarını detaylandıracağı üçüncü çeyrek sonuçlarını Çarşamba günü piyasa açılmadan önce bildirmesi planlanıyor.

Ülkemizde şimdilik THY ve Corendon havayollarımızda MAX uçağı bulunmaktadır. Uçağın tekrar hizmete girmesi için süreç sona yaklaşırken havayollarımızın da aynı şekilde havayolu müşterilerine aynı şekilde güven sağlayıcı etkinlik planlanmasının yararlı olacağı değerlendirilmektedir. Bunun gerçekleştirilmemesi halinde ticari uçuşlar başladığında müşteri tepkileri havayolu işletmelerimizi sıkıntıya sokabilecektir.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı