Ana içeriğe atla

Boeing 737 MAX incelemesi son aşamasında olup, FAA tarafından 18 Kasım’a kadar onaylanabilir

 


Boeing 737 MAX incelemesi son aşamasında olup, FAA tarafından 18 Kasım’a kadar onaylanabilir







WASHINGTON / SEATTLE (Reuters) haberine göre, ABD Federal Havacılık İdaresi, Boeing’in 737 MAX uçağında önerilen değişiklikleri incelemenin son aşamalarında olduğunu ve ajansın başkanının Pazartesi günü Reuters’e verdiği demeçte, sürecin “önümüzdeki günlerde” tamamlamasının beklendiğini söylediği belirtildi.

Konuyla ilgili üç kaynak Reuters’e FAA’nın uçağın uçuşunun durdurulması sürecinin 18 Kasım gibi erken bir tarihte kaldırmaya hazır olduğunu söyledi.

FAA Yöneticisi Steve Dickson, Reuters’e yaptığı açıklamada, “Bu sürecin, Boeing’in 346 kişinin ölümüne neden olan iki ölümlü kazayla ilgili emniyet sorunlarını ele aldığına ikna olduktan sonra, önümüzdeki günlerde biteceğini” beklediğini söyledi. Boeing bu konuda yorum yapmaktan kaçındı.

Kaynaklar, FAA kararının verilme süreci sona yaklaştıkça diğer küresel düzenleyicilerin de uçağın uçuşlarını yeniden başlatmasına izin verme kararına yaklaştığı ve ABD düzenleyicilerinin harekete geçtiği sırada MAX’ı onaylayabileceklerini söyledi.

Tekrar uçuşuna müsaade edilmesi, Mart 2019’da en çok satan uçağının birbirini takip eden iki kaza ve dünya çapında uçuşlarının durdurulmasıyla şimdiye kadarki en kötü krize giren Boeing için hala zorlu bir toparlanma yolunda hayati bir adım olacak.

Dickson, “FAA, sertifikasyon kararımızı doğrulamaya hazırlanırken dünya çapındaki havacılık otoriteleriyle iletişim kurmaya devam ediyor” ayrıca “Daha önce de defalarca söylediğim gibi, ajans kalan işi baştan sona gözden geçirmek için gereken zamanı kullanacak. Bitiş çizgisine yaklaşmış olsak da, uçuş kısıtını ancak emniyet uzmanlarımız uçağın sertifika standartlarını karşıladığından emin olduktan sonra kaldıracağım.”dedi.

FAA’nin yeşil ışığının ardından, havayolları, uçakların gökyüzüne dönebilmesi için en az 30 gün sürecek bir süreç olan yazılım güncellemelerini ve yeni pilot eğitimini tamamlamalıdır.

Dünyanın en büyük MAX operatörü Southwest Airlines, FAA gerekliliklerine uymanın birkaç ay alacağını ve 2021’in ikinci çeyreğine kadar uçakta uçuş planlamayı düşünmediklerini belirtti.

Uçuşun durdurulması, ABD’li Uçak üreticisine milyarlarca dolara mal oldu, tedarik zincirini sekteye uğrattı ve diğer sorunların yanı sıra, şeffaflık eksikliği ve jetin gelişimi sırasında zayıf gözetim eksikliği nedeniyle Boeing ve FAA’yı suçlayan soruşturmaları tetikledi. Adalet Bakanlığı ceza soruşturması da devam ediyor.

Koronavirüs salgını MAX krizini şiddetlendirirken, Boeing üretimi kısmış ve binlerce işten çıkarmıştır. Amerika Birleşik Devletleri’ndeki tesislerde depolanan, üretim hattından çıkmış yaklaşık 450 737 MAX uçağının teslim alınması için havayolları ile yapılan görüşmelere kilitlendi.

Geçen ay, Çin’in havacılık düzenleme kurumu uçağın hizmete dönmesi için bir zaman çizelgesi belirlemediğini söyledi.

Avrupa’nın havacılık emniyeti düzenleyicisi(EASA), MAX’in uçmaya devam etmesi için Kasım ayında düzenleyici onayını alabileceğini ve yıl sonunda hizmete girebileceğini söyledi.

Air Canada CEO’su Calin Rovinescu Pazartesi günü yaptığı açıklamada, MAX’ın önümüzdeki yılın başlarında Kanada’da uçmasının beklediğini söyledi.

Son haftalarda FAA, EASA ve Boeing’den gelen haberler sertifikasyon sürecinin bugünlerde tamamlanarak gerekliliklerinin yerine getirilmesi sürecinin başlayacağını göstermektedir. Dolayısıyla 2020 sonuna doğru MAX uçaklarının emniyetle tekrar gökyüzüyle buluşacağını değerlendirebiliriz.

Bundan yaklaşık 100 yıl önce “İSTİKBAL GÖKLERDEDİR” öngörüsüyle bizlere Bağımsız Türkiye Cumhuriyetini emanet eden Önder GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK’ü saygı, sevgi ve minnetle anıyor, arıyoruz.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...