Ana içeriğe atla

Boeing 737 MAX incelemesi son aşamasında olup, FAA tarafından 18 Kasım’a kadar onaylanabilir

 


Boeing 737 MAX incelemesi son aşamasında olup, FAA tarafından 18 Kasım’a kadar onaylanabilir







WASHINGTON / SEATTLE (Reuters) haberine göre, ABD Federal Havacılık İdaresi, Boeing’in 737 MAX uçağında önerilen değişiklikleri incelemenin son aşamalarında olduğunu ve ajansın başkanının Pazartesi günü Reuters’e verdiği demeçte, sürecin “önümüzdeki günlerde” tamamlamasının beklendiğini söylediği belirtildi.

Konuyla ilgili üç kaynak Reuters’e FAA’nın uçağın uçuşunun durdurulması sürecinin 18 Kasım gibi erken bir tarihte kaldırmaya hazır olduğunu söyledi.

FAA Yöneticisi Steve Dickson, Reuters’e yaptığı açıklamada, “Bu sürecin, Boeing’in 346 kişinin ölümüne neden olan iki ölümlü kazayla ilgili emniyet sorunlarını ele aldığına ikna olduktan sonra, önümüzdeki günlerde biteceğini” beklediğini söyledi. Boeing bu konuda yorum yapmaktan kaçındı.

Kaynaklar, FAA kararının verilme süreci sona yaklaştıkça diğer küresel düzenleyicilerin de uçağın uçuşlarını yeniden başlatmasına izin verme kararına yaklaştığı ve ABD düzenleyicilerinin harekete geçtiği sırada MAX’ı onaylayabileceklerini söyledi.

Tekrar uçuşuna müsaade edilmesi, Mart 2019’da en çok satan uçağının birbirini takip eden iki kaza ve dünya çapında uçuşlarının durdurulmasıyla şimdiye kadarki en kötü krize giren Boeing için hala zorlu bir toparlanma yolunda hayati bir adım olacak.

Dickson, “FAA, sertifikasyon kararımızı doğrulamaya hazırlanırken dünya çapındaki havacılık otoriteleriyle iletişim kurmaya devam ediyor” ayrıca “Daha önce de defalarca söylediğim gibi, ajans kalan işi baştan sona gözden geçirmek için gereken zamanı kullanacak. Bitiş çizgisine yaklaşmış olsak da, uçuş kısıtını ancak emniyet uzmanlarımız uçağın sertifika standartlarını karşıladığından emin olduktan sonra kaldıracağım.”dedi.

FAA’nin yeşil ışığının ardından, havayolları, uçakların gökyüzüne dönebilmesi için en az 30 gün sürecek bir süreç olan yazılım güncellemelerini ve yeni pilot eğitimini tamamlamalıdır.

Dünyanın en büyük MAX operatörü Southwest Airlines, FAA gerekliliklerine uymanın birkaç ay alacağını ve 2021’in ikinci çeyreğine kadar uçakta uçuş planlamayı düşünmediklerini belirtti.

Uçuşun durdurulması, ABD’li Uçak üreticisine milyarlarca dolara mal oldu, tedarik zincirini sekteye uğrattı ve diğer sorunların yanı sıra, şeffaflık eksikliği ve jetin gelişimi sırasında zayıf gözetim eksikliği nedeniyle Boeing ve FAA’yı suçlayan soruşturmaları tetikledi. Adalet Bakanlığı ceza soruşturması da devam ediyor.

Koronavirüs salgını MAX krizini şiddetlendirirken, Boeing üretimi kısmış ve binlerce işten çıkarmıştır. Amerika Birleşik Devletleri’ndeki tesislerde depolanan, üretim hattından çıkmış yaklaşık 450 737 MAX uçağının teslim alınması için havayolları ile yapılan görüşmelere kilitlendi.

Geçen ay, Çin’in havacılık düzenleme kurumu uçağın hizmete dönmesi için bir zaman çizelgesi belirlemediğini söyledi.

Avrupa’nın havacılık emniyeti düzenleyicisi(EASA), MAX’in uçmaya devam etmesi için Kasım ayında düzenleyici onayını alabileceğini ve yıl sonunda hizmete girebileceğini söyledi.

Air Canada CEO’su Calin Rovinescu Pazartesi günü yaptığı açıklamada, MAX’ın önümüzdeki yılın başlarında Kanada’da uçmasının beklediğini söyledi.

Son haftalarda FAA, EASA ve Boeing’den gelen haberler sertifikasyon sürecinin bugünlerde tamamlanarak gerekliliklerinin yerine getirilmesi sürecinin başlayacağını göstermektedir. Dolayısıyla 2020 sonuna doğru MAX uçaklarının emniyetle tekrar gökyüzüyle buluşacağını değerlendirebiliriz.

Bundan yaklaşık 100 yıl önce “İSTİKBAL GÖKLERDEDİR” öngörüsüyle bizlere Bağımsız Türkiye Cumhuriyetini emanet eden Önder GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK’ü saygı, sevgi ve minnetle anıyor, arıyoruz.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı