Ana içeriğe atla

Boeing, uçuşları durdurulan 737MAX Jetinin AB onayının beklendiğini söyledi

 

Boeing, uçuşları durdurulan 737MAX Jetinin AB onayının beklendiğini söyledi

0

Avrupa’nın Havacılık Emniyeti Başkanı Bloomberg’e yaptığı açıklamada, Boeing’in Uçuşu durdurulan 737MAX Jetinin, uçuş için yeterince emniyetli olduğunu söyledikten sonra, bu yılın sonunda gökyüzüne dönmeye hazır olabileceğini belirtti.

Avrupa ajansının yorumuna göre Boeing’den talep edilen başka bir yazılım güncellemesinin iki yıla kadar hazır olamayacağı değerlendirilmektedir. Avrupa Birliği Havacılık Emniyeti Ajansı’nın (EASA) icra direktörü Patrick Ky, Boeing’in Max uçağının Eylül ayında yapılan test uçuşlarından sonra, gözlemcinin nihai belge incelemelerini tamamlayarak taslak uçuşa elverişlilik direktifinin önümüzdeki ay içinde yayınlanmasının beklendiğini söyledi.

Ky, Bloomberg’e verdiği demeçte, 4 haftalık kamuoyu sürecinde fazladan sentetik bir sensörün geliştirilmesi yorumu gündeme gelmiş ve bunun gerçekleştirilmesinin 20 ila 24 ay süreceği düşünülmektedir. Yazılım tabanlı çözüm, 2022 için hedeflenen Max 10 tipine uygulanarak tanıtımı yapılacak daha sonra diğer Max uçaklarına da uyarlanacak.

Raporun ardından Boeing’in hisseleri% 1,9 artarken, ABD’li uçak üreticisinin motor tedarikçisi General Electric hisseleri ise Cuma günü% 6,1 arttı.

Ky, Bloomberg ile yaptığı röportajda “Analizimiz ulaşılan emniyet seviyesinin bizim için yeterince yüksek olduğunu gösteriyor” dedi. “Boeing ile tartışılan şeyin, üçüncü sensörle daha da yüksek emniyet seviyelerine ulaşabileceği gerçeği olduğunu söyledi.

Sağlıklı Emniyetli Uçuşlar dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzman

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...