Ana içeriğe atla

Hindistan DGCA, uçuşa elverişliliğini onaylamak için 737 Max’i değerlendirecek

 

Hindistan DGCA, uçuşa elverişliliğini onaylamak için 737 Max’i değerlendirecek

0

Hindistan’da düşük maliyetli taşıyıcı SpiceJet, 737 Max uçağının tek işletmecisidir; filosunda 12 Max uçağı bulunmaktadır.

Bir SHGM yetkilisi, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün (SHGM), uçuşu durdurulmuş Boeing 737 Max uçaklarının Hindistan semalarına dönmesine izin vermeden önce kendi durum tespitini yapacağını söyledi.

Mart 2019’dan bu yana iki ölümlü kazanın ardından uçuşu durdurulan Boeing 737 Max uçaklarının, pilotlar için önerilen 737 Max eğitim kılavuzlarının yayınlanması sonrasında ABD Federal Havacılık İdaresi (FAA) tarafından uçuşuna izin verilebilir.

FAA dahil birçok düzenleyici, uçağın tekrar uçmasını onaylamadan önce uçağı ve yeni eğitim yöntemlerini gözden geçiriyorlar. Ancak FAA, ticari uçuşa başlanmasına yönelik bir tarih vermedi.

737 Max uçaklarının tekrar ticari uçuşa verilmesi için FAA ve EASA (Avrupa Birliği Havacılık Emniyeti Ajansı) gibi ABD ve Avrupa kurumlarından onayların beklendiğini, 737 Max uçağını Hindistan’da uçuran pilotların, uçuşlarına izin verilmeden önce zorunlu olarak simülatör eğitiminden geçmelerinin gerekeceğini söyledi.

Ajansın 6 Ekim tarihli bir raporuna göre, geçen hafta FAA, 737 Max pilotları için, tam uçuş simülatörlerinde birkaç senaryo da dahil olmak üzere, ilgili kontrol listelerinin ve materyallerin incelemelerinin ardından yeni asgari eğitim önermişti. FAA raporunun bir kopyası Mint tarafından incelendi.

Boeing’in, 737 MAX’ı emniyetli bir şekilde hizmete sokmaya çalışırken beklentileri karşılamak için FAA ve diğer küresel düzenleyicilerle yakın bir şekilde çalıştığı belirtildi.

SHGM, bu uçakları Hindistan semalarında yeniden uçabilmesi için yeniden onaylamadan önce kendi testlerini gerçekleştirecek.

Hindistan örneğinde olduğu gibi MAX uçağını kullanan havayollarının ülkeleri otoriteleri ileriye dönük planlarını kamuoyu ile paylaşmaya devam ediyorlar. Kısa bir süre sonra ülkemiz Sivil Havacılık Otoritesinin de konuya ilişkin aydınlatıcı bilgileri vereceğini ümit ediyoruz. Hava yolu yolcuları da en az bizler kadar gelecekte uçacakları uçağın emniyetli olup olmadığını merak etmekteler ve bu bilgiyi öğrenme hakları olduğunu kabul etmek lazım.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...