Ana içeriğe atla

Alaska Airlines, 23 Boeing 737 Max jeti daha sipariş ederek toplam Max sayısını 68’e çıkarttı ve Alaska eyaletinde yeni rotalar ekliyor

Alaska Airlines, 23 Boeing 737 Max jeti daha sipariş ederek toplam Max sayısını 68’e çıkarttı ve Alaska eyaletinde yeni rotalar ekliyor




Alaska Airlines ve Boeing, prensip olarak 737 Max uçağından toplam 68’i için anlaşmayı imzaladılar, ayrıca ilave olarak 52 tane opsiyonel sipariş için anlaştılar.

Alaska Airlines, teslimatlara bağlı olarak önümüzdeki dört yıl içinde Airbus A320 filosunu Max uçakları ile değiştirecek. Alaska henüz Boeing 737 Max teslim almadı , ancak ilk jeti Mart 2021’de uçurmayı planlanmaktadır. 68 uçağın teslimatı 2021-2024 zaman aralığında tamamlanacaktır.

Uygulama gerçekleştiği takdirde toplam sipariş Alaska’nın filosunu 120’ye çıkaracak. CEO Brad Tilden, CNBC’ye verdiği demeçte, Alaska’nın iptal edilen siparişler nedeniyle üretilen ancak teslim edilmeyen dokuz adet “beyaz kuyruklu” uçağı seçtiğini, çünkü bunların muhtemelen yeni üretilen uçağı satın almaktan daha uygun maliyetli olduğunu söyledi. Yaşanan iki kaza ve sonrasında pandemi nedeniyle iptal edilen siparişlerden dolayı Boeing’in portföyündeki beyaz kuyruklu Max sayısında artış meydana geldi. Finansman gücü yüksek işletmeler bu durumu fırsata çevirerek yeni sipariş anlaşmaları imzaladılar. Ryan Air ve Alaska Airlines bu işletmeler arasında sayılabilir. Ryan Air 75 yeni Max siparişi ile dikkatleri üzerine çekti.

Alaska’nın ABD’de filosunda en fazla Max jeti uçuran üçüncü veya dördüncü havayolu olması beklenmektedir. Denver, Las Vegas ve San Francisco, Amerika’nın en büyük eyaleti olan Alaska’ya doğrudan bağlantılar sağlarken, mevcut Anchorage-Phoenix rotası yıl boyunca kullanılıyor olacak.

Boeing’den yapılan açıklamada yer alan Aralık 2020 bilgilerine göre siparişi en yüksek işletmeler aşağıdaki gibidir.

Southwest Airlines – 281

flydubai – 251

Lion Air – 251

VietJet Air – 200

International Airlines Group (IAG) – 200 (niyet mektubu)

United Airlines – 185

SpiceJet – 136

Ülkemizde ise;

THY-75

SunExpress-42

Corendon-4 siparişi bulunmaktadır.

Pandemi etkisinin kısa sürede kaybolacağını söyleyebilmek çok güç olmasına rağmen 2021 yılının yaraların sarılarak tüm dünyanın iyileşme yolunda adımların atıldığı bir yıl olacağını ümit edebiliriz. Bu yılı iyi değerlendiren Havayolu işletmelerinin sadece kısa dönemde değil orta ve uzun vade de kazanacağını değerlendirebiliriz.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...