Ana içeriğe atla

Alaska Airlines, 23 Boeing 737 Max jeti daha sipariş ederek toplam Max sayısını 68’e çıkarttı ve Alaska eyaletinde yeni rotalar ekliyor

Alaska Airlines, 23 Boeing 737 Max jeti daha sipariş ederek toplam Max sayısını 68’e çıkarttı ve Alaska eyaletinde yeni rotalar ekliyor




Alaska Airlines ve Boeing, prensip olarak 737 Max uçağından toplam 68’i için anlaşmayı imzaladılar, ayrıca ilave olarak 52 tane opsiyonel sipariş için anlaştılar.

Alaska Airlines, teslimatlara bağlı olarak önümüzdeki dört yıl içinde Airbus A320 filosunu Max uçakları ile değiştirecek. Alaska henüz Boeing 737 Max teslim almadı , ancak ilk jeti Mart 2021’de uçurmayı planlanmaktadır. 68 uçağın teslimatı 2021-2024 zaman aralığında tamamlanacaktır.

Uygulama gerçekleştiği takdirde toplam sipariş Alaska’nın filosunu 120’ye çıkaracak. CEO Brad Tilden, CNBC’ye verdiği demeçte, Alaska’nın iptal edilen siparişler nedeniyle üretilen ancak teslim edilmeyen dokuz adet “beyaz kuyruklu” uçağı seçtiğini, çünkü bunların muhtemelen yeni üretilen uçağı satın almaktan daha uygun maliyetli olduğunu söyledi. Yaşanan iki kaza ve sonrasında pandemi nedeniyle iptal edilen siparişlerden dolayı Boeing’in portföyündeki beyaz kuyruklu Max sayısında artış meydana geldi. Finansman gücü yüksek işletmeler bu durumu fırsata çevirerek yeni sipariş anlaşmaları imzaladılar. Ryan Air ve Alaska Airlines bu işletmeler arasında sayılabilir. Ryan Air 75 yeni Max siparişi ile dikkatleri üzerine çekti.

Alaska’nın ABD’de filosunda en fazla Max jeti uçuran üçüncü veya dördüncü havayolu olması beklenmektedir. Denver, Las Vegas ve San Francisco, Amerika’nın en büyük eyaleti olan Alaska’ya doğrudan bağlantılar sağlarken, mevcut Anchorage-Phoenix rotası yıl boyunca kullanılıyor olacak.

Boeing’den yapılan açıklamada yer alan Aralık 2020 bilgilerine göre siparişi en yüksek işletmeler aşağıdaki gibidir.

Southwest Airlines – 281

flydubai – 251

Lion Air – 251

VietJet Air – 200

International Airlines Group (IAG) – 200 (niyet mektubu)

United Airlines – 185

SpiceJet – 136

Ülkemizde ise;

THY-75

SunExpress-42

Corendon-4 siparişi bulunmaktadır.

Pandemi etkisinin kısa sürede kaybolacağını söyleyebilmek çok güç olmasına rağmen 2021 yılının yaraların sarılarak tüm dünyanın iyileşme yolunda adımların atıldığı bir yıl olacağını ümit edebiliriz. Bu yılı iyi değerlendiren Havayolu işletmelerinin sadece kısa dönemde değil orta ve uzun vade de kazanacağını değerlendirebiliriz.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı