Ana içeriğe atla

Alaska Airlines, 23 Boeing 737 Max jeti daha sipariş ederek toplam Max sayısını 68’e çıkarttı ve Alaska eyaletinde yeni rotalar ekliyor

Alaska Airlines, 23 Boeing 737 Max jeti daha sipariş ederek toplam Max sayısını 68’e çıkarttı ve Alaska eyaletinde yeni rotalar ekliyor




Alaska Airlines ve Boeing, prensip olarak 737 Max uçağından toplam 68’i için anlaşmayı imzaladılar, ayrıca ilave olarak 52 tane opsiyonel sipariş için anlaştılar.

Alaska Airlines, teslimatlara bağlı olarak önümüzdeki dört yıl içinde Airbus A320 filosunu Max uçakları ile değiştirecek. Alaska henüz Boeing 737 Max teslim almadı , ancak ilk jeti Mart 2021’de uçurmayı planlanmaktadır. 68 uçağın teslimatı 2021-2024 zaman aralığında tamamlanacaktır.

Uygulama gerçekleştiği takdirde toplam sipariş Alaska’nın filosunu 120’ye çıkaracak. CEO Brad Tilden, CNBC’ye verdiği demeçte, Alaska’nın iptal edilen siparişler nedeniyle üretilen ancak teslim edilmeyen dokuz adet “beyaz kuyruklu” uçağı seçtiğini, çünkü bunların muhtemelen yeni üretilen uçağı satın almaktan daha uygun maliyetli olduğunu söyledi. Yaşanan iki kaza ve sonrasında pandemi nedeniyle iptal edilen siparişlerden dolayı Boeing’in portföyündeki beyaz kuyruklu Max sayısında artış meydana geldi. Finansman gücü yüksek işletmeler bu durumu fırsata çevirerek yeni sipariş anlaşmaları imzaladılar. Ryan Air ve Alaska Airlines bu işletmeler arasında sayılabilir. Ryan Air 75 yeni Max siparişi ile dikkatleri üzerine çekti.

Alaska’nın ABD’de filosunda en fazla Max jeti uçuran üçüncü veya dördüncü havayolu olması beklenmektedir. Denver, Las Vegas ve San Francisco, Amerika’nın en büyük eyaleti olan Alaska’ya doğrudan bağlantılar sağlarken, mevcut Anchorage-Phoenix rotası yıl boyunca kullanılıyor olacak.

Boeing’den yapılan açıklamada yer alan Aralık 2020 bilgilerine göre siparişi en yüksek işletmeler aşağıdaki gibidir.

Southwest Airlines – 281

flydubai – 251

Lion Air – 251

VietJet Air – 200

International Airlines Group (IAG) – 200 (niyet mektubu)

United Airlines – 185

SpiceJet – 136

Ülkemizde ise;

THY-75

SunExpress-42

Corendon-4 siparişi bulunmaktadır.

Pandemi etkisinin kısa sürede kaybolacağını söyleyebilmek çok güç olmasına rağmen 2021 yılının yaraların sarılarak tüm dünyanın iyileşme yolunda adımların atıldığı bir yıl olacağını ümit edebiliriz. Bu yılı iyi değerlendiren Havayolu işletmelerinin sadece kısa dönemde değil orta ve uzun vade de kazanacağını değerlendirebiliriz.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...