Ana içeriğe atla

Birleşik Devletler, Boeing 737 Max Kazasının Ardından FAA’nın Yeni Uçakların Denetimini Artırmaya Hazırlanıyor

 

Birleşik Devletler, Boeing 737 Max Kazasının Ardından FAA’nın Yeni Uçakların Denetimini Artırmaya Hazırlanıyor





ANAHTAR NOKTALAR…

Önlem, endüstrinin yeni uçakları kendi kendine onaylama yetkisini geçersiz kılıyor ve FAA çalışanları için yeni emniyet raporlama kanalları yaratıyor.

Reformlar, beş ayda 346 kişinin ölümüne neden olan ve geçen ay FAA tarafından uçuşuna müsaade edilen uçağın 20 ay boyunca uçuştan alınmasına neden olan iki 737 Max kazasının ortaya çıkardığı eksiklikleri gidermeyi amaçlıyor.

Bir Covid-19 yardım paketine dahil edilmesi amaçlanan mevzuat, Boeing’in emniyet kültürünü değerlendiren bir uzman inceleme toplantısı gerektirmektedir. Boeing ve FAA bu konuda yorum yapmaktan kaçındı.



American Airlines Boeing 737 MAX uçağı, 2 Aralık 2020’de Teksas Dallas-Fort Worth Uluslararası Havaalanında bir test uçuşuna çıktı

 

American Airlines Boeing 737 MAX uçağı, 2 Aralık 2020’de Teksas Dallas-Fort Worth Uluslararası Havaalanında bir test uçuşuna çıktı.

Pazartesi günü kamuoyuna sunulan bir açıklamaya göre, ABD’li milletvekillerinin, hükümetin iki ölümlü Boeing 737 Max kazasının ardından yeni uçakların emniyetli olduğunun nasıl onayladığına ilişkin dönüm noktası olacak reformları onaylamak üzere Pazartesi günü oy kullanması bekleniyor.

Yıl sonu yasama paketine dahil edildiği ilk kez Pazartesi günü Reuters tarafından bildirilen önlem, Federal Havacılık İdaresi’nin (FAA) uçak üreticilerinin denetimini artıracak, kritik emniyet bilgilerinin ifşa edilmesini gerektirecek ve yeni ihbar korumaları sağlayacak.

Önlem, endüstrinin yeni uçakları kendi kendine onaylama yetkisini geçersiz kılıyor ve FAA çalışanları için yeni emniyet raporlama kanalları yaratıyor.

Reformlar, beş ayda 346 kişinin ölümüne neden olan ve geçen ay FAA tarafından uçuşa verilen uçağın 20 ay boyunca uçuşunun durdurulmasına neden olan iki 737 Max kazasının ortaya çıkardığı eksiklikleri gidermeyi amaçlıyor.

Bir Covid-19 yardım paketine dahil edilmesi amaçlanan mevzuat, Boeing’in emniyet kültürünü değerlendiren bir uzman inceleme paneli gerektirir. Boeing ve FAA bu konuda yorum yapmaktan kaçındı.

Boeing, pilotlarca MCAS olarak bilinen, her iki ölümlü kazaya da neden olan bir anahtar emniyet sisteminin varlığını başlangıçta açıklamamıştı. Mevzuat, üreticilerin FAA’na, havayollarına ve pilotlara “bir uçakla ilgili emniyet açısından kritik tüm bilgilerin” açıklanmasını gerektiriyor.

FAA, minimum nitelikleri karşıladıklarından emin olmak için FAA adına görev yapan Boeing çalışanlarını incelemelidir. FAA ayrıca 737 Max kazalarından sonra yayınlanan çeşitli tavsiyelerin uygulanma durumu hakkında Kongre’ye rapor vermelidir.

Önlemler arasında para cezalarının artırılması, FAA’nın yüksek nitelikli personel oluşturması için kaynak sağlanması ve pilot eğitim standartlarının gözden geçirilmesi de yer alıyor. Ayrıca, önerilen tüm önemli tasarım değişiklikleri için sistem emniyet değerlendirmeleri ve FAA için sertifikasyon görevlerini yürüten tüm Boeing çalışanlarının FAA onayını gerektirir.

Geçen ay, Senato Ticaret Komitesi, FAA uçak sertifikasyonunda reform yapmak için bir tasarıyı oybirliğiyle kabul etti ve Birleşik Devletler Kongresi de oybirliğiyle benzer bir tasarıyı kabul etti.

Cuma günü, Senato Ticaret Komitesi Cumhuriyetçileri, MAX için yeniden sertifika alma çabaları sırasında Boeing yetkililerinin test pilotlarını “uygunsuz bir şekilde çalıştırdığını” tespit eden 102 sayfalık bir rapor yayınladı. Ayrıca Komite, FAA ve Boeing yetkililerinin “737 Max trajedilerine katkıda bulunmuş olabilecek önemli bilgileri gizlemeye çalıştıklarını” ifade etti.

ABD’de sürdürülen idari soruşturmanın Havacılık Emniyet sistemine katkıda bulunarak gelecekte benzer hataların önlenmesi açısından fayda sağlayacağı ve sistemi iyileştireceği değerlendirilebilir.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...