Ana içeriğe atla

Birleşik Devletler, Boeing 737 Max Kazasının Ardından FAA’nın Yeni Uçakların Denetimini Artırmaya Hazırlanıyor

 

Birleşik Devletler, Boeing 737 Max Kazasının Ardından FAA’nın Yeni Uçakların Denetimini Artırmaya Hazırlanıyor





ANAHTAR NOKTALAR…

Önlem, endüstrinin yeni uçakları kendi kendine onaylama yetkisini geçersiz kılıyor ve FAA çalışanları için yeni emniyet raporlama kanalları yaratıyor.

Reformlar, beş ayda 346 kişinin ölümüne neden olan ve geçen ay FAA tarafından uçuşuna müsaade edilen uçağın 20 ay boyunca uçuştan alınmasına neden olan iki 737 Max kazasının ortaya çıkardığı eksiklikleri gidermeyi amaçlıyor.

Bir Covid-19 yardım paketine dahil edilmesi amaçlanan mevzuat, Boeing’in emniyet kültürünü değerlendiren bir uzman inceleme toplantısı gerektirmektedir. Boeing ve FAA bu konuda yorum yapmaktan kaçındı.



American Airlines Boeing 737 MAX uçağı, 2 Aralık 2020’de Teksas Dallas-Fort Worth Uluslararası Havaalanında bir test uçuşuna çıktı

 

American Airlines Boeing 737 MAX uçağı, 2 Aralık 2020’de Teksas Dallas-Fort Worth Uluslararası Havaalanında bir test uçuşuna çıktı.

Pazartesi günü kamuoyuna sunulan bir açıklamaya göre, ABD’li milletvekillerinin, hükümetin iki ölümlü Boeing 737 Max kazasının ardından yeni uçakların emniyetli olduğunun nasıl onayladığına ilişkin dönüm noktası olacak reformları onaylamak üzere Pazartesi günü oy kullanması bekleniyor.

Yıl sonu yasama paketine dahil edildiği ilk kez Pazartesi günü Reuters tarafından bildirilen önlem, Federal Havacılık İdaresi’nin (FAA) uçak üreticilerinin denetimini artıracak, kritik emniyet bilgilerinin ifşa edilmesini gerektirecek ve yeni ihbar korumaları sağlayacak.

Önlem, endüstrinin yeni uçakları kendi kendine onaylama yetkisini geçersiz kılıyor ve FAA çalışanları için yeni emniyet raporlama kanalları yaratıyor.

Reformlar, beş ayda 346 kişinin ölümüne neden olan ve geçen ay FAA tarafından uçuşa verilen uçağın 20 ay boyunca uçuşunun durdurulmasına neden olan iki 737 Max kazasının ortaya çıkardığı eksiklikleri gidermeyi amaçlıyor.

Bir Covid-19 yardım paketine dahil edilmesi amaçlanan mevzuat, Boeing’in emniyet kültürünü değerlendiren bir uzman inceleme paneli gerektirir. Boeing ve FAA bu konuda yorum yapmaktan kaçındı.

Boeing, pilotlarca MCAS olarak bilinen, her iki ölümlü kazaya da neden olan bir anahtar emniyet sisteminin varlığını başlangıçta açıklamamıştı. Mevzuat, üreticilerin FAA’na, havayollarına ve pilotlara “bir uçakla ilgili emniyet açısından kritik tüm bilgilerin” açıklanmasını gerektiriyor.

FAA, minimum nitelikleri karşıladıklarından emin olmak için FAA adına görev yapan Boeing çalışanlarını incelemelidir. FAA ayrıca 737 Max kazalarından sonra yayınlanan çeşitli tavsiyelerin uygulanma durumu hakkında Kongre’ye rapor vermelidir.

Önlemler arasında para cezalarının artırılması, FAA’nın yüksek nitelikli personel oluşturması için kaynak sağlanması ve pilot eğitim standartlarının gözden geçirilmesi de yer alıyor. Ayrıca, önerilen tüm önemli tasarım değişiklikleri için sistem emniyet değerlendirmeleri ve FAA için sertifikasyon görevlerini yürüten tüm Boeing çalışanlarının FAA onayını gerektirir.

Geçen ay, Senato Ticaret Komitesi, FAA uçak sertifikasyonunda reform yapmak için bir tasarıyı oybirliğiyle kabul etti ve Birleşik Devletler Kongresi de oybirliğiyle benzer bir tasarıyı kabul etti.

Cuma günü, Senato Ticaret Komitesi Cumhuriyetçileri, MAX için yeniden sertifika alma çabaları sırasında Boeing yetkililerinin test pilotlarını “uygunsuz bir şekilde çalıştırdığını” tespit eden 102 sayfalık bir rapor yayınladı. Ayrıca Komite, FAA ve Boeing yetkililerinin “737 Max trajedilerine katkıda bulunmuş olabilecek önemli bilgileri gizlemeye çalıştıklarını” ifade etti.

ABD’de sürdürülen idari soruşturmanın Havacılık Emniyet sistemine katkıda bulunarak gelecekte benzer hataların önlenmesi açısından fayda sağlayacağı ve sistemi iyileştireceği değerlendirilebilir.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı