Ana içeriğe atla

Birleşik Devletler, Boeing 737 Max Kazasının Ardından FAA’nın Yeni Uçakların Denetimini Artırmaya Hazırlanıyor

 

Birleşik Devletler, Boeing 737 Max Kazasının Ardından FAA’nın Yeni Uçakların Denetimini Artırmaya Hazırlanıyor





ANAHTAR NOKTALAR…

Önlem, endüstrinin yeni uçakları kendi kendine onaylama yetkisini geçersiz kılıyor ve FAA çalışanları için yeni emniyet raporlama kanalları yaratıyor.

Reformlar, beş ayda 346 kişinin ölümüne neden olan ve geçen ay FAA tarafından uçuşuna müsaade edilen uçağın 20 ay boyunca uçuştan alınmasına neden olan iki 737 Max kazasının ortaya çıkardığı eksiklikleri gidermeyi amaçlıyor.

Bir Covid-19 yardım paketine dahil edilmesi amaçlanan mevzuat, Boeing’in emniyet kültürünü değerlendiren bir uzman inceleme toplantısı gerektirmektedir. Boeing ve FAA bu konuda yorum yapmaktan kaçındı.



American Airlines Boeing 737 MAX uçağı, 2 Aralık 2020’de Teksas Dallas-Fort Worth Uluslararası Havaalanında bir test uçuşuna çıktı

 

American Airlines Boeing 737 MAX uçağı, 2 Aralık 2020’de Teksas Dallas-Fort Worth Uluslararası Havaalanında bir test uçuşuna çıktı.

Pazartesi günü kamuoyuna sunulan bir açıklamaya göre, ABD’li milletvekillerinin, hükümetin iki ölümlü Boeing 737 Max kazasının ardından yeni uçakların emniyetli olduğunun nasıl onayladığına ilişkin dönüm noktası olacak reformları onaylamak üzere Pazartesi günü oy kullanması bekleniyor.

Yıl sonu yasama paketine dahil edildiği ilk kez Pazartesi günü Reuters tarafından bildirilen önlem, Federal Havacılık İdaresi’nin (FAA) uçak üreticilerinin denetimini artıracak, kritik emniyet bilgilerinin ifşa edilmesini gerektirecek ve yeni ihbar korumaları sağlayacak.

Önlem, endüstrinin yeni uçakları kendi kendine onaylama yetkisini geçersiz kılıyor ve FAA çalışanları için yeni emniyet raporlama kanalları yaratıyor.

Reformlar, beş ayda 346 kişinin ölümüne neden olan ve geçen ay FAA tarafından uçuşa verilen uçağın 20 ay boyunca uçuşunun durdurulmasına neden olan iki 737 Max kazasının ortaya çıkardığı eksiklikleri gidermeyi amaçlıyor.

Bir Covid-19 yardım paketine dahil edilmesi amaçlanan mevzuat, Boeing’in emniyet kültürünü değerlendiren bir uzman inceleme paneli gerektirir. Boeing ve FAA bu konuda yorum yapmaktan kaçındı.

Boeing, pilotlarca MCAS olarak bilinen, her iki ölümlü kazaya da neden olan bir anahtar emniyet sisteminin varlığını başlangıçta açıklamamıştı. Mevzuat, üreticilerin FAA’na, havayollarına ve pilotlara “bir uçakla ilgili emniyet açısından kritik tüm bilgilerin” açıklanmasını gerektiriyor.

FAA, minimum nitelikleri karşıladıklarından emin olmak için FAA adına görev yapan Boeing çalışanlarını incelemelidir. FAA ayrıca 737 Max kazalarından sonra yayınlanan çeşitli tavsiyelerin uygulanma durumu hakkında Kongre’ye rapor vermelidir.

Önlemler arasında para cezalarının artırılması, FAA’nın yüksek nitelikli personel oluşturması için kaynak sağlanması ve pilot eğitim standartlarının gözden geçirilmesi de yer alıyor. Ayrıca, önerilen tüm önemli tasarım değişiklikleri için sistem emniyet değerlendirmeleri ve FAA için sertifikasyon görevlerini yürüten tüm Boeing çalışanlarının FAA onayını gerektirir.

Geçen ay, Senato Ticaret Komitesi, FAA uçak sertifikasyonunda reform yapmak için bir tasarıyı oybirliğiyle kabul etti ve Birleşik Devletler Kongresi de oybirliğiyle benzer bir tasarıyı kabul etti.

Cuma günü, Senato Ticaret Komitesi Cumhuriyetçileri, MAX için yeniden sertifika alma çabaları sırasında Boeing yetkililerinin test pilotlarını “uygunsuz bir şekilde çalıştırdığını” tespit eden 102 sayfalık bir rapor yayınladı. Ayrıca Komite, FAA ve Boeing yetkililerinin “737 Max trajedilerine katkıda bulunmuş olabilecek önemli bilgileri gizlemeye çalıştıklarını” ifade etti.

ABD’de sürdürülen idari soruşturmanın Havacılık Emniyet sistemine katkıda bulunarak gelecekte benzer hataların önlenmesi açısından fayda sağlayacağı ve sistemi iyileştireceği değerlendirilebilir.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...