Ana içeriğe atla

Boeing 737 MAX, medya temsilcileriyle birlikte gökyüzünde buluştu

 Ana Sayfa  Yazarlar  Eyup Turşucu  Boeing 737 MAX, medya temsilcileriyle birlikte gökyüzünde buluştu

Boeing 737 MAX, medya temsilcileriyle birlikte gökyüzünde buluştu

0


Reuters’in haberine göre Boeing737 MAX uçağı, en büyük müşterilerinden biri olan American Airlines’ın yolcular için güvenli olduğunu kanıtlamak amacıyla Çarşamba günü, ölümlü iki kaza sonrasında yaklaşık 20 aydır uçuşunun durdurulmasından bu yana ilk kez medya temsilcileriyle birlikte gökyüzü ile buluştu.

Çarşamba günü Dallas, Teksas’tan, Oklahoma Tulsa’ya uçuş, 20 aylık bir yasağın ardından jetin imajını eski haline getirmeye yönelik uyumlu bir halkla ilişkiler çabasının parçası olarak, 29 Aralık’taki ilk ticari yolcu uçuşundan haftalar önce gerçekleştirildi.

Amerikan Hava Yolları İcra Kurulu Başkanı Doug Parker, Salı günü eşi ve havayolu meslektaşları ile MAX ile “gönül rahatlığıyla” uçtuğunu söyledi.

Boeing’in en çok satan jetinin, beş ay içinde meydana gelen iki kazada toplam 346 kişinin hayatını kaybetmesinin ardından Mart 2019’da uçuşu durduruldu, bu da endüstrinin on yıllardır en kötü emniyet krizine işaret ederek, ABD’nin havacılık sektöründeki liderliğini zayıflatıyordu.

Çarşamba günkü uçuş, havacılık endüstrisini sarsan ve pilotları alt eden yazılıma odaklanan soruşturmaları ateşleyen uçuşunun durdurulmasından bu yana düzenleyiciler ve endüstri personeli dışında MAX ile ilk kez uçuldu.

COVID-19 salgınının havacılıkta yol açtığı türbülans tam da MAX’in geri dönüşü ile buluştu, Çarşamba günkü uçuşta yaklaşık 90 gazeteci, uçuş görevlisi ve diğer American Airlines çalışanlarının her biri yüz maskesi taktılar.

Kaptan Pete Gamble, kalkıştan hemen önce yolculara “Havacılık tarihi bir emniyet zinciri etrafında inşa edilmiştir, Emniyet zinciri kırıldığında, onu onarmak ve geri getirmek sektör çalışanları olarak bizlerin görevi” dedi.

Sektör kaynakları, her MAX uçuşunun küresel olarak 24 saat izlenmesi için bir “durum odası” oluşturularak rutin aksaklıkların bile tüm ilgililerle anında paylaşılacağı bilgisinin verildiğini söylediler.

Boeing, 737 MAX’ın emniyetli olduğunu yolculara göstermede havayollarının doğrudan rol alacağını söyledi.

Bir sözcü, “Filoyu emniyetli bir şekilde ticari hizmete döndürmek için küresel düzenleyiciler ve müşterilerimizle yakın çalışmaya devam ediyoruz” dedi.

Brezilyalı Gol Linhas Aereas Inteligentes, ilk ticari uçuşlarını önümüzdeki hafta en kısa sürede uçurmak için ihtiyatla bu ay benzer bir medya etkinliği planlıyor.

Halkla ilişkiler çabaları, FAA’nın uçağın emniyeti ile ilgili herhangi bir şüpheyi ortadan kaldıracağını söylediği yazılım ve eğitim iyileştirmelerini vurgulamak için tasarlanmıştır.

Ancak Endonezya ve Etiyopya’daki kazaların bazı kurbanlarının aileleri, ikinci kazayla ilgili Nihai Kaza Raporu yayınlanmadan önce erken olduğunu söyleyerek hizmete dönüşünü protesto etti.

İlk kazadan bu yana geçen 2 senenin sonrasında MAX uçağı umuyoruz tüm eksiklikleri giderilerek emniyetle tekrar gökyüzü işe buluştu. FAA ve sonrasında EASA gerekliliklerinin MAX kullanıcısı Havayolları tarafından yerine getirilmesinden sonra kısa süre içerisinde dünyanın her yerinde emniyetle uçacağını ümit ediyoruz.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...