Ana içeriğe atla

Boeing 737 MAX, medya temsilcileriyle birlikte gökyüzünde buluştu

 Ana Sayfa  Yazarlar  Eyup Turşucu  Boeing 737 MAX, medya temsilcileriyle birlikte gökyüzünde buluştu

Boeing 737 MAX, medya temsilcileriyle birlikte gökyüzünde buluştu

0


Reuters’in haberine göre Boeing737 MAX uçağı, en büyük müşterilerinden biri olan American Airlines’ın yolcular için güvenli olduğunu kanıtlamak amacıyla Çarşamba günü, ölümlü iki kaza sonrasında yaklaşık 20 aydır uçuşunun durdurulmasından bu yana ilk kez medya temsilcileriyle birlikte gökyüzü ile buluştu.

Çarşamba günü Dallas, Teksas’tan, Oklahoma Tulsa’ya uçuş, 20 aylık bir yasağın ardından jetin imajını eski haline getirmeye yönelik uyumlu bir halkla ilişkiler çabasının parçası olarak, 29 Aralık’taki ilk ticari yolcu uçuşundan haftalar önce gerçekleştirildi.

Amerikan Hava Yolları İcra Kurulu Başkanı Doug Parker, Salı günü eşi ve havayolu meslektaşları ile MAX ile “gönül rahatlığıyla” uçtuğunu söyledi.

Boeing’in en çok satan jetinin, beş ay içinde meydana gelen iki kazada toplam 346 kişinin hayatını kaybetmesinin ardından Mart 2019’da uçuşu durduruldu, bu da endüstrinin on yıllardır en kötü emniyet krizine işaret ederek, ABD’nin havacılık sektöründeki liderliğini zayıflatıyordu.

Çarşamba günkü uçuş, havacılık endüstrisini sarsan ve pilotları alt eden yazılıma odaklanan soruşturmaları ateşleyen uçuşunun durdurulmasından bu yana düzenleyiciler ve endüstri personeli dışında MAX ile ilk kez uçuldu.

COVID-19 salgınının havacılıkta yol açtığı türbülans tam da MAX’in geri dönüşü ile buluştu, Çarşamba günkü uçuşta yaklaşık 90 gazeteci, uçuş görevlisi ve diğer American Airlines çalışanlarının her biri yüz maskesi taktılar.

Kaptan Pete Gamble, kalkıştan hemen önce yolculara “Havacılık tarihi bir emniyet zinciri etrafında inşa edilmiştir, Emniyet zinciri kırıldığında, onu onarmak ve geri getirmek sektör çalışanları olarak bizlerin görevi” dedi.

Sektör kaynakları, her MAX uçuşunun küresel olarak 24 saat izlenmesi için bir “durum odası” oluşturularak rutin aksaklıkların bile tüm ilgililerle anında paylaşılacağı bilgisinin verildiğini söylediler.

Boeing, 737 MAX’ın emniyetli olduğunu yolculara göstermede havayollarının doğrudan rol alacağını söyledi.

Bir sözcü, “Filoyu emniyetli bir şekilde ticari hizmete döndürmek için küresel düzenleyiciler ve müşterilerimizle yakın çalışmaya devam ediyoruz” dedi.

Brezilyalı Gol Linhas Aereas Inteligentes, ilk ticari uçuşlarını önümüzdeki hafta en kısa sürede uçurmak için ihtiyatla bu ay benzer bir medya etkinliği planlıyor.

Halkla ilişkiler çabaları, FAA’nın uçağın emniyeti ile ilgili herhangi bir şüpheyi ortadan kaldıracağını söylediği yazılım ve eğitim iyileştirmelerini vurgulamak için tasarlanmıştır.

Ancak Endonezya ve Etiyopya’daki kazaların bazı kurbanlarının aileleri, ikinci kazayla ilgili Nihai Kaza Raporu yayınlanmadan önce erken olduğunu söyleyerek hizmete dönüşünü protesto etti.

İlk kazadan bu yana geçen 2 senenin sonrasında MAX uçağı umuyoruz tüm eksiklikleri giderilerek emniyetle tekrar gökyüzü işe buluştu. FAA ve sonrasında EASA gerekliliklerinin MAX kullanıcısı Havayolları tarafından yerine getirilmesinden sonra kısa süre içerisinde dünyanın her yerinde emniyetle uçacağını ümit ediyoruz.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot(E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...