Ana içeriğe atla

Kaza kurbanlarının aileleri, ABD’nin Boeing 737 MAX’ın uçuş onayını iptal etmesini istiyor

 

Kaza kurbanlarının aileleri, ABD’nin Boeing 737 MAX’ın uçuş onayını iptal etmesini istiyor




Reuters’den Tracy Rucinski’nin haberine göre Boeing 737 MAX’ın iki kazasında yaşamını yitiren kurbanların aileleri, Senato raporunun yeniden onay süreciyle ilgili endişeleri dile getirmesinin ardından ABD düzenleyicilerinin uçakların uçuş onayını iptal etmesini istediler.

Federal Havacılık İdaresi (FAA), Boeing’in 2018’in sonlarında Endonezya’da ve 2019’un başlarında Etiyopya’da meydana gelen iki ölümlü kazayla ilgili sorunları ele almak için Mart 2019’da uyguladığı uçuş yasağını, iyileştirme ve tasarım değişikliklerinden sonra 18 Kasım’da kaldırdı.

Ancak Cuma günü yayınlanan uzun bir Senato Ticaret Komitesi raporu, Boeing yetkililerinin yeniden sertifikalandırma çalışmaları sırasında FAA test pilotlarına “uygunsuz bir şekilde destek verdiğini” ortaya çıkardı.

Etiyopyalı kaza kurbanlarının aileleri Aralık ayında, Komite’nin MAX’ın yeniden sertifikalandırma sürecinin lekelenip lekelenmediğini belirlemek için araştırılması gereken yanlış ve potansiyel olarak yasadışı davranışlar bulduğunu söyledi. Reuters tarafından FAA ve Ulaştırma Bakanlığı’na gönderilen 22 mektupta gözden geçirildi.

FAA’na konuya ilişkin yorumu sorulduğunda, 737 MAX’ın “kapsamlı ve planlı bir incelemesini” gerçekleştirmek için diğer uluslararası düzenleyicilerle yakın çalışıldığını söyledi.

Bir sözcü, “Lion Air Flight 610 ve Ethiopian Airlines Flight 302’yi içeren trajik kazalarda rol oynayan emniyet sorunlarının, gerekli tasarım değişiklikleriyle çözümlendiğinden, sonrasında FAA ve ortakları tarafından bağımsız olarak onaylandığından eminiz.” dedi.

Boeing yorum yapmaktan kaçındı. Senato raporu 18 Aralık’ta yayınlandığında Boeing, “komitenin bulgularının ciddiye aldığını ve raporun tam olarak gözden geçirilmeye devam edileceğini,” söyledi.

Aileler, “737 MAX’ın ABD’de ilk ticari uçuşunun günler içinde gerçekleşeceğini, dolayısıyla uçağın yeni ihbarlar dikkate alınarak derhal uçuşunun durdurulması çağrısında bulunuyoruz” diye yazdı. Bilindiği gibi İki kazada toplam 346 kişi hayatını kaybetmişti.

American Airlines, Mart 2019’da Max’ın küresel olarak uçuşlarının durdurulmasından bu yana, ABD’de yolcularla ilk ticari uçuşu 29 Aralık’ta gerçekleştirecek.

ABD’de B737 Max’ın yapacağı yolculu ilk ticari uçuşu beklenirken, bilhassa iki kazada hayatını kaybeden kurbanların aileleri ve diğer bazı kuruluşlar kararın yine aceleye getirildiğini diğer otoritelerin öneri ve çekincelerinin tamamının yerine getirilmesini talep ediyorlar. Bununla birlikte, Canada Transport ve EASA, FAA’nın sertifikasyonunu ve yayınladığı Bültenleri kabul ettiklerini ve zaman içerisinde önerdikleri diğer iyileştirmelerin yerine getirilmesini belirtmişlerdi. Gelişmeleri takip ediyor olacağız.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi

Ana Sayfa     Yazarlar     Eyup Turşucu     IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son... Yazarlar Eyup Turşucu IATA 2019 EMNİYET RAPORU: ‘Havacılık Kazaları ve Can Kayıpları 2019 ve Son On Yıl’ Değerlendirmesi 10 Nisan 2020 0 Yıllık kaza oranları, hem toplam kaza sayısında hem de küresel kaza oranında 2019 yılında bir düşüş olduğunu göstermektedir. Tüm kazaları içeren 2019 yılı kaza oranı, 2018 yılına göre % 17 daha düşük olup, 2018’de ölümlü kaza sayısı da 11 kazadan 2019’da 8’e azaldı. 2019 yılında havacılık endüstrisinin güçlü ilerleme kaydettiğini söylemek doğru olur, 4.5 milyar yolcu 46.8 milyon uçuşta güvenli bir şekilde seyahat etti ve sadece 8 kazada 240 ölümle sonuçlandı. 2019’da sektörde 53 uçak kazası ve 240 can kaybı meydana geldi. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi havayolları ise üç ölümlü kaza geçirdi ve bu kazalarda 201 kişi yaşamını kaybetti. 2019 yılında IATA üyesi havayolları, beş sektör ortalamasına da yansıyan bir m

Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı’

  Air Serbia’na Ait E195 Uçağı Kalkış Esnasında Pist Sonundaki Antenlere Çarpmasını Takiben Geriye Dönerek Emniyetle İniş Yaptı ’ 18 Şubat 2024 günü Air Serbia’nın E195 uçağı JU324 sefer sayısıyla Belgrad-Düsseldorf uçuşu için Belgrad Havalimanı’nın 30L pistinde D5 Kavşağından piste giriş yaparak yerel saatle 17,38’de kalkışa başladı. D5 kavşağından pist sonuna (kalkış için uygun nokta) olan mesafe 1273 metredir. Ondan sonra pist özelliğinde 1100m daha sert zemin mevcuttur. 2273m pist boyunca kalkış için uygun konuma gelemediği için pistin sonunun bitiminde bulunan ILS Antenlerine çarpması sonrasında tırmanışa devam etmiş 4000 feet’te düz uçuşa geçen uçuş ekibi iniş için limit üstü ağırlık nedeniyle ağırlığı azaltabilmek için beklemeye girdiler. Uçak, kalkıştan 55 dakika sonra saat 18:36’da beklemeyi terk ederek başka bir olay yaşanmadan havalimanına emniyetle inişini gerçekleştirdi. Olayın ardından pistin ILS kategorisi, ekipmana verilen hasar nedeniyle Kategori III’ten Kategori I’e d

THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı

  THY B737-800 Uçağı PERM Havalimanında İniş Sonrasında Taksi Yolundan Dışarı Çıktı 22 Eylül 2023 Türk Hava Yolları’nın TK3694 Sefer sayılı Antalya – Perm Seferini yapan TC-JGV kuyruk tescilli Boeing 737- 800 tipi uçağı inişin ardından pist dışına çıktı. THY’dan yapılan açıklamada Ajet filosunda yer alan uçakta 1’i bebek olmak üzere 173 yolcunun ve 6 kişilik uçuş ekibinin yer aldığı, herhangi bir yaralanmanın olmadığı, olaya ilişkin araştırmanın başlatıldığı açıklandı. İniş saatinde hava durumu aşağıdaki gibi olup meydanda hafif yağış söz konusudur. THY tarafından konuya ilişkin detaylı bilgi açıklandığında paylaşılacaktır.   Emniyetli Uçuşlar Dileriz   Eyup Turşucu Kaptan Pilot(E) Kaza Araştırma Uzmanı