Ana içeriğe atla

Kaza kurbanlarının aileleri, ABD’nin Boeing 737 MAX’ın uçuş onayını iptal etmesini istiyor

 

Kaza kurbanlarının aileleri, ABD’nin Boeing 737 MAX’ın uçuş onayını iptal etmesini istiyor




Reuters’den Tracy Rucinski’nin haberine göre Boeing 737 MAX’ın iki kazasında yaşamını yitiren kurbanların aileleri, Senato raporunun yeniden onay süreciyle ilgili endişeleri dile getirmesinin ardından ABD düzenleyicilerinin uçakların uçuş onayını iptal etmesini istediler.

Federal Havacılık İdaresi (FAA), Boeing’in 2018’in sonlarında Endonezya’da ve 2019’un başlarında Etiyopya’da meydana gelen iki ölümlü kazayla ilgili sorunları ele almak için Mart 2019’da uyguladığı uçuş yasağını, iyileştirme ve tasarım değişikliklerinden sonra 18 Kasım’da kaldırdı.

Ancak Cuma günü yayınlanan uzun bir Senato Ticaret Komitesi raporu, Boeing yetkililerinin yeniden sertifikalandırma çalışmaları sırasında FAA test pilotlarına “uygunsuz bir şekilde destek verdiğini” ortaya çıkardı.

Etiyopyalı kaza kurbanlarının aileleri Aralık ayında, Komite’nin MAX’ın yeniden sertifikalandırma sürecinin lekelenip lekelenmediğini belirlemek için araştırılması gereken yanlış ve potansiyel olarak yasadışı davranışlar bulduğunu söyledi. Reuters tarafından FAA ve Ulaştırma Bakanlığı’na gönderilen 22 mektupta gözden geçirildi.

FAA’na konuya ilişkin yorumu sorulduğunda, 737 MAX’ın “kapsamlı ve planlı bir incelemesini” gerçekleştirmek için diğer uluslararası düzenleyicilerle yakın çalışıldığını söyledi.

Bir sözcü, “Lion Air Flight 610 ve Ethiopian Airlines Flight 302’yi içeren trajik kazalarda rol oynayan emniyet sorunlarının, gerekli tasarım değişiklikleriyle çözümlendiğinden, sonrasında FAA ve ortakları tarafından bağımsız olarak onaylandığından eminiz.” dedi.

Boeing yorum yapmaktan kaçındı. Senato raporu 18 Aralık’ta yayınlandığında Boeing, “komitenin bulgularının ciddiye aldığını ve raporun tam olarak gözden geçirilmeye devam edileceğini,” söyledi.

Aileler, “737 MAX’ın ABD’de ilk ticari uçuşunun günler içinde gerçekleşeceğini, dolayısıyla uçağın yeni ihbarlar dikkate alınarak derhal uçuşunun durdurulması çağrısında bulunuyoruz” diye yazdı. Bilindiği gibi İki kazada toplam 346 kişi hayatını kaybetmişti.

American Airlines, Mart 2019’da Max’ın küresel olarak uçuşlarının durdurulmasından bu yana, ABD’de yolcularla ilk ticari uçuşu 29 Aralık’ta gerçekleştirecek.

ABD’de B737 Max’ın yapacağı yolculu ilk ticari uçuşu beklenirken, bilhassa iki kazada hayatını kaybeden kurbanların aileleri ve diğer bazı kuruluşlar kararın yine aceleye getirildiğini diğer otoritelerin öneri ve çekincelerinin tamamının yerine getirilmesini talep ediyorlar. Bununla birlikte, Canada Transport ve EASA, FAA’nın sertifikasyonunu ve yayınladığı Bültenleri kabul ettiklerini ve zaman içerisinde önerdikleri diğer iyileştirmelerin yerine getirilmesini belirtmişlerdi. Gelişmeleri takip ediyor olacağız.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı

  B737 MAX uçaklarının tekrar uçuşa dönebilmesi için SHGM tarafından Uçuşa Elverişlilik Direktifi (UED) yayınlandı 5 Nisan 2021 29 Ekim 2018 ve 11 Mart 2019 tarihlerinde yaşanan ölümlü iki B737 MAX kazasından sonra uçuşları durdurulan uçaklar için 20 aylık bir iyileştirme sürecinden sonra Kasım 2020’de önce FAA sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından gerekler yerine getirilerek bir çok ülkede MAX uçakları tekrar gökyüzüne geri döndü. 1 Nisan 2021 günü SHGM’lüğü tarafından UED 2021/0001 yayınlanarak MAX uçaklarının ülkemizde de uçuşlarının başlamasının olu açılmış oldu. Bu UED’ye göre MAX uçağı bulunduran Havayolu işletmeleri özetle aşağıdaki işlemleri UED’de tarif edilen şekilde yerine getirerek uçabileceklerdir. Otomatik Uçuş – Uçuş Kontrol Bilgisayarı Yazılım – Kurulumu Uçuş Kontrolleri – Yatay Stabilizatör Trim Kablo Demeti Yönlendirme-Modifikasyonu Levye Sarsıcı Sigortalarına (Stick Shaker Circuit Breaker) Renkli Başlıklı Buton – Kurulumu Enstrümantasyon – Operasyonel Pr...

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi

Jeju Air CEO’su, Uçakla İlgili Daha Önce Hiçbir Sorun Olmadığını Söyledi YAZARLAR EYUP TURŞUCU Bağımsız Havacılar Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, basın toplantısında yaptığı konuşmada, Muan kazasına karışan B737-800’ün uçuş öncesi incelemelerine göre uçakta herhangi bir sorun olmadığının belirlendiğini söyledi. Jeju Air CEO’su Kim Yi-bae, konferanstaki katılımcılara Boeing 737-800 uçağının “iniş takımlarında anormal bir şey görülmediğini” söyledi. Uçağın yaklaşma esnasında iniş takımlarının açılmamış olmasına dair sorular sorulmaya devam ediyor. Kaza, 31 Aralık 2024’te Güney Kore’deki Muan Uluslararası Havalimanı’nda meydana gelmiş, 181 yolcu ve mürettebat taşıyan Jeju Air Boeing 737-800 uçağı iniş takımları açılmamış olarak piste gövde üzerine inmiş ve pist uzantısındaki alçalma ışıklarının platformuna çarparak yanmasına ve 179 kişinin hayatını kaybetmesine neden olmuştu. Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Ulaştırma Emniyet Kurulu (NTSB) ve uçak üreticisi Boeing’den uzmanlar da dahil olma...

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı

Belgrad Havalimanından Kalkışta Alçalma Işıklarına Çarpan E195’in Kule konuşmaları Açıklandı 18 Şubat 2024 18 Şubat 2024 günü Belgrad Havalimanı 03L pistinden kalkış esnasında 12 ILS alçalma ışıklarına çarpıp geriye dönüşle emniyetle iniş yapan Air Serbia E195 uçağının kalkış esnasında kule ile konuşmaları medyada yer aldı ATC kayıtlarına göre, uçağa 30L pisti için D6 giriş noktasına taksi talimatı verildi. Ancak uçak D5 noktasından 30L pistine girdi. ATC mürettebatı ikaz ederek pist içinde geriye dönüşle D6 noktasına taksi müsadesi verdi, ancak mürettebat D5 noktasında 1273 metrede kalkış yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine uçağa kalkış izni verildi. Kalkıştan kısa bir süre sonra mürettebat kalkış sırasında bir şeye çarptıklarını ve hemen geri dönmeleri gerektiğini söyledi. Kule bunun üzerinde pistte bulunan bir uçağa pisti terk etmesini talimatını verdi. Ayrıca tüm trafiklere pozisyonlarını korumalarını ve telsiz konuşması yapmamaları talimatı verdi. E195 kalkışta maksimum iniş ...