Ana içeriğe atla

Kaza kurbanlarının aileleri, ABD’nin Boeing 737 MAX’ın uçuş onayını iptal etmesini istiyor

 

Kaza kurbanlarının aileleri, ABD’nin Boeing 737 MAX’ın uçuş onayını iptal etmesini istiyor




Reuters’den Tracy Rucinski’nin haberine göre Boeing 737 MAX’ın iki kazasında yaşamını yitiren kurbanların aileleri, Senato raporunun yeniden onay süreciyle ilgili endişeleri dile getirmesinin ardından ABD düzenleyicilerinin uçakların uçuş onayını iptal etmesini istediler.

Federal Havacılık İdaresi (FAA), Boeing’in 2018’in sonlarında Endonezya’da ve 2019’un başlarında Etiyopya’da meydana gelen iki ölümlü kazayla ilgili sorunları ele almak için Mart 2019’da uyguladığı uçuş yasağını, iyileştirme ve tasarım değişikliklerinden sonra 18 Kasım’da kaldırdı.

Ancak Cuma günü yayınlanan uzun bir Senato Ticaret Komitesi raporu, Boeing yetkililerinin yeniden sertifikalandırma çalışmaları sırasında FAA test pilotlarına “uygunsuz bir şekilde destek verdiğini” ortaya çıkardı.

Etiyopyalı kaza kurbanlarının aileleri Aralık ayında, Komite’nin MAX’ın yeniden sertifikalandırma sürecinin lekelenip lekelenmediğini belirlemek için araştırılması gereken yanlış ve potansiyel olarak yasadışı davranışlar bulduğunu söyledi. Reuters tarafından FAA ve Ulaştırma Bakanlığı’na gönderilen 22 mektupta gözden geçirildi.

FAA’na konuya ilişkin yorumu sorulduğunda, 737 MAX’ın “kapsamlı ve planlı bir incelemesini” gerçekleştirmek için diğer uluslararası düzenleyicilerle yakın çalışıldığını söyledi.

Bir sözcü, “Lion Air Flight 610 ve Ethiopian Airlines Flight 302’yi içeren trajik kazalarda rol oynayan emniyet sorunlarının, gerekli tasarım değişiklikleriyle çözümlendiğinden, sonrasında FAA ve ortakları tarafından bağımsız olarak onaylandığından eminiz.” dedi.

Boeing yorum yapmaktan kaçındı. Senato raporu 18 Aralık’ta yayınlandığında Boeing, “komitenin bulgularının ciddiye aldığını ve raporun tam olarak gözden geçirilmeye devam edileceğini,” söyledi.

Aileler, “737 MAX’ın ABD’de ilk ticari uçuşunun günler içinde gerçekleşeceğini, dolayısıyla uçağın yeni ihbarlar dikkate alınarak derhal uçuşunun durdurulması çağrısında bulunuyoruz” diye yazdı. Bilindiği gibi İki kazada toplam 346 kişi hayatını kaybetmişti.

American Airlines, Mart 2019’da Max’ın küresel olarak uçuşlarının durdurulmasından bu yana, ABD’de yolcularla ilk ticari uçuşu 29 Aralık’ta gerçekleştirecek.

ABD’de B737 Max’ın yapacağı yolculu ilk ticari uçuşu beklenirken, bilhassa iki kazada hayatını kaybeden kurbanların aileleri ve diğer bazı kuruluşlar kararın yine aceleye getirildiğini diğer otoritelerin öneri ve çekincelerinin tamamının yerine getirilmesini talep ediyorlar. Bununla birlikte, Canada Transport ve EASA, FAA’nın sertifikasyonunu ve yayınladığı Bültenleri kabul ettiklerini ve zaman içerisinde önerdikleri diğer iyileştirmelerin yerine getirilmesini belirtmişlerdi. Gelişmeleri takip ediyor olacağız.

Sağlıkla Emniyetli Uçuşlar Dileriz

 

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot (E)

Kaza İnceleme Uzmanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021

  THY Boeing 737-8 MAX Uçağı Yolculu Uçuşa Hazır 10 Nisan 2021 2 ölümlü kaza sonrası 21 ay boyunca uçuştan alınan MAX uçaklarının geçen süre içerisinde tüm tarafların katkı ve önerileri ile Boeing tarafından gerekli iyileştirmelerin yerine getirilmesi ile Kasım 2020 de FAA, sonrasında EASA ve diğer otoriteler tarafından uçuşa elverişlilik sertifikasının onaylanmasıyla birçok ülkede MAX uçakları uçuşa başlamıştı. THY Genel Müdürü Sayın Bilal Ekşi’nin 9 Nisan günü paylaştığı mesaj ile ülkemizde MAX uçağına sahip iki işletmeden birisi olan THY’nın TC-LCE kuyruk isimli MAX uçağının prosedür gereği olan test uçuşunu başarıyla tamamladığı değerlendirilmektedir. Dolayısıyla başka bir sorun yaşanmazsa kısa süre içerisinde MAX uçaklarının gökyüzünde yolcularıyla emniyetle uçuşa başlayacağını söyleyebiliriz. Alınan bilgiye göre değişiklik olmazsa 12 Nisan günü ilk yolculu uçuş gerçekleşecektir. 20 yıl B737’de pilot olarak görev yapmış bir kişi olarak yolcu koltuğunda da olsa ilk uçuşuna katı...

Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor

  Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor Bağımsız Havacılar 7 Temmuz, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP Air India B787 kazasıyla ilgili ön raporun uluslararası havacılık standartlarına uygun olarak 11 Temmuz’da yayınlanması bekleniyor. Air India 12 Haziran günü Ahmedabat meydanından AI171 sefer sayılı uçak, Londra Gatwick için kalkıştan sadece 32 saniye sonra düşmüştü. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) Annex 13 kurallarına göre Hindistan otoritesi 30 gün içinde ön rapor sunmakla yükümlüdür. Kaza Ön Raporu 12 Haziran kazasına ilişkin olası kaza nedenleri de dahil olmak üzere ilk bilgileri sağlayacak. Raporda ayrıca kaza mahallinden elde edilen bulgular, devam eden süreçte atılacak adımlar yer alacak. Verilen bilgiye göre kaza son raporunun yaklaşık üç ay sonra, eylül ortası civarında yayınlanması bekleniyor. Resmi olmamasına rağmen medyada yer alan ön rapora ait olduğu vurgulanan taslak raporda; KAZANIN OLASI ANA NEDENİ Ai...

Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı

  Çoklu Pilotlu Ticari Hava Taşımacılığı Pilotlarında Yaş Sınırı 67’ye Çıkarılması Önerisi Yayınlandı Bağımsız Havacılar 5 Eylül, 2025   PAYLAŞ FACEBOOK TWİTTER WHATSAPP ICAO, 2006 yılında çok pilotlu uluslararası ticari hava taşımacılığı (CAT) operasyonları gerçekleştiren pilotlar için yaş sınırını 60’tan 65’e çıkarmak üzere Standartlar ve Önerilen Uygulamalar’ı (SARP’ler) uygulamaya koymuştur. ICAO’nun son 19 yılda Tıbbi Hükümler Çalışma Grubu aracılığıyla yaş sınırlarının uzatılması konusunda yaptığı çalışmalara dayanarak, bu makale ICAO’nun yaş sınırını 67’ye çıkarmayı değerlendirmesini önermektedir. Bu değişiklik, 2006 yılında başarıyla uygulanan ve ek emniyet güvence önlemleri çerçevesinde hayata geçirilen yaklaşıma benzer bir yaklaşımı izlemelidir. ICAO Ek 1 — Personel Lisanslandırma, Bölüm 1 – Lisanslarla İlgili Tanımlar ve Genel Kurallar, ticari pilotlar için üst yaş sınırları standardını sağlar. Tek pilotlu ticari uçuşlar için bu sınır 60, çok pilotlu ticari hava taş...